Hvor mange egg?

RedBushTea

Glad i forumet!
Hva er normal? Jeg har vært på UL idag og de fant 6 store egg og mange småe. Legen sagt at hun er fornøyd men jeg hører andre som får flere på uttak. Hvor mange egger er normalt? Vet noen?

vi er alle forskjellige.noen får mange andre får få..viktigste er bra kvalitet :)

mitt første fikk jeg ut 4 egg (2 som kunne brukes)
mitt andre 9 egg ( 8 som kunne brukes
mitt siste 13 egg ( kun 2 som kunne brukes)

Jeg har lite egg... Men har kun en eggstokk og en eggleder også...

Mitt første forsøk fikk jeg ut 5, 1 ble satt inn og 2 på frys.
Mitt andre forsøk fikk jeg ut 3 egg, 1 ble satt inn og 1 på frys.
Nå på mitt tredje forsøk har de sett 5 egg, uttak på onsdag.

Av mine 3 fryseegg har kun 1 overlevd opptining.

Men er så heldig å ha fått en datter ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde 7 egg ut, men bare 3 av dem var gode nok.. 1 inn og 2 på frys.
Hva slags medisin tar du? jeg fikk beskjed av legen min at menopur ga færre egg med av bedre kvalitet. Som oftest :)

Fikk ut 8 på første forsøk, og 7 på andre. I følge legen er ca 10 egg det optimale. Blir det mange fler enn det er det ofte dårligere kvalitet. Det viktigste er god kvalitet slik at eggene lar seg befrukte og deler seg fint videre. Lykke til:-)

Hva slags medisin tar du? jeg fikk beskjed av legen min at menopur ga færre egg med av bedre kvalitet. Som oftest :)
Jeg går på puregon. Vet ikke hvorfor brukes en type medikament over enn andre. Jeg hadde flere som hadde størrelse under 10. Men de seks eggene var mellom 13-15. Nå gruer meg til egguthenting. Hva om de ikke finner gode egg som kan blir befruktet? Uff, dette er slitsomt...

1. IVF
--------------
Puregon --> 16.02.14

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ikke tenk på det. Det går nok bra:-) og du trenger bare 1 gullegg:-) det er forskjellig fra klinikk til klinikk hvilke preparater de bruker i ulike tilfeller. Jeg husker jeg tenkte det samme som deg første gangen, men prøv å hver positiv. Det forbedres også sjansene dine;-)

Jeg hadde 6 fine egg og legen var veldig fornøyd. De vil jo helst ikke at alle skal bli store for det kan ha motsatt effekt. Og smertefullt...:(

Jeg hadde 6 fine egg og legen var veldig fornøyd. De vil jo helst ikke at alle skal bli store for det kan ha motsatt effekt. Og smertefullt...:(
Flott! Krysser fingrene hardt for oss :-)

1. IVF
--------------
Stimulerer --> 16.02.14
Uttak --> 28.02.14

Krysser for deg og:) Prøvde å se om du hadde laget en dagbok, men fant ingen. Hva har du gått på av medisiner? Har du også uttak neste uke?

Ja...nå så jeg at det stod i signaturen din. Ikke helt med i dag:) Skylder på hodepinen:)

Ja...nå så jeg at det stod i signaturen din. Ikke helt med i dag:) Skylder på hodepinen:)
Jeg har ikke dagbok, ikke så flink å skrive regelmessig ;-) det blir uttak på fredag og forhåpentligvis innsetting på mandag. :-) jeg følger dagboken din. :-)

1. IVF
--------------
Stimulerer --> 16.02.14
Uttak --> 28.02.14

Så spennende!! Gleder meg til å høre fortsettelsen om hvordan det gikk:D Og det kommer selvfølgelig til å gå helt strålende! ;)

Nesten likt vi da ;) Uttak på onsdag og innsett på fredag. Tenk kvalitet over kvantitet på eggene, trenger bare ett gullegg ;) Krysser fingrene for at vi begge går over til terminforum nå! Og alle de andre sjønne damene her inne ;)

Jeg har fått ut 8, 10 og 11 egg på mine uttak. Tilsammen har 8 av disse blitt satt tilbake. I Porsgrunn sa de at mellom seks og tolv er ideelt! da har eggene gjerne god kvalitet og :)

Nesten likt vi da ;) Uttak på onsdag og innsett på fredag. Tenk kvalitet over kvantitet på eggene, trenger bare ett gullegg ;) Krysser fingrene for at vi begge går over til terminforum nå! Og alle de andre sjønne damene her inne ;)

Krysser for deg og :) Masse lykke til! Gleder meg til å høre om hvordan det gikk :D

Jeg ska gå på Menopur men håper inderlig ikke det gir meg færre egg ut, for jeg fikk kun ett egg ut! (Der var det vel og merke rundt 15 egg der tilsammen men kun ett ble stort nok for uttak)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Back
Topp