Hvor mange egg?

Amanita

Betatt av forumet
Jeg har vært på første kontroll etter at jeg har gått Puregon 100 IE i 4 dager.Legen telte ca. 17 egg.Jeg hadde 24 egg sist når jeg ble kraftig stimulert og måtte avbryte hele forsøket.Er så redd for at denne gangen skal ende også slik!Har noen har erfaring med dette?

Skal på kontroll igjen på fredag og fikk jeg beskjed om å fortsette med samme lave dose.Man blir jo påvirket av dårlige erfaringer.Jeg har ikke så høy AMH men tydeligvis produserer jeg masse egg!Takk for tipset!Skal prøve å drikke masse vann!:)

Jeg fikk ut i underkant av 30 egg på mitt første ICSI-forsøk. Da gikk jeg på 125 ie Puregon. Østradiolprøven var imidlertid under 10 (som er grensen for når de avbryter). Så jeg fikk fortsette og det ble baby :) Jeg endte imidlertid på sykehus 10 dager etter innsett og lå i flere uker med kollapsede lunger og enorme mengder vann i buken... Overstimulering er ikke til å spøke med! Tror ikke mange egg alene gjør at du blir avbrutt. De ser og på blodprøven.

Jeg hadde 24 egg på første forsøk og østradiol verdi på 18.Legene ventet i 3 dager med håp om østradiol verdien faller ned men den falt bare ned til 13:( Jo flere egg betyr,høyere østradiol som jeg har skjønt.Derfor synes jeg at det er litt skummelt med å ha så mange egg nå.

Jeg hadde 24 egg på første forsøk og østradiol verdi på 18.Legene ventet i 3 dager med håp om østradiol verdien faller ned men den falt bare ned til 13:( Jo flere egg betyr,høyere østradiol som jeg har skjønt.Derfor synes jeg at det er litt skummelt med å ha så mange egg nå.
Oi!!! 18 var høyt!!! Men nå har du kanskje litt færre egg enn sist og kanskje blodprøven vil komme seg enda litt ned og til under 10 denne gangen!?

Skal krysse alt for deg!!! Det må jo ble forferdelig å gå hele løpet og tryne på målstreken....

Har du kort eller langt regime?

Jeg fikk ut i underkant av 30 egg på mitt første ICSI-forsøk. Da gikk jeg på 125 ie Puregon. Østradiolprøven var imidlertid under 10 (som er grensen for når de avbryter). Så jeg fikk fortsette og det ble baby :) Jeg endte imidlertid på sykehus 10 dager etter innsett og lå i flere uker med kollapsede lunger og enorme mengder vann i buken... Overstimulering er ikke til å spøke med! Tror ikke mange egg alene gjør at du blir avbrutt. De ser og på blodprøven.
Hadde det med at du ble lagt inn etter du ble gravid noe med hormonene å gjøre? Hørtes veldig skummelt ut.

Hadde det med at du ble lagt inn etter du ble gravid noe med hormonene å gjøre? Hørtes veldig skummelt ut.
Det er riktig. Det er hormonene du tar for å modne egg som gjør deg overstimulert. Alle som gjennomgår ivf blir overstimulert for å modne fkere egg. Men det er ikke alle som blir alvorlig syke likevel. Og det blusser som regel ikke opp før du blir gravid.

Dersom du blir overstimulert og ikke blir gravid, roer det seg som regel av seg selv i løpet av et par uker. Da kan du være litt øm og oppblåst, men hvile og mye drikke ordner som regel opp.

Men om du blir gravid løper hormonene i kroppen løpsk. Det er noe som skjer når hcg'en i kroppen din stiger som får væsken som går inni blodårene dine til å lekke ut av blodårene og inn i lungene og buken.

I tillegg kunne jeg drikke 2 - 3 liter og var likevel kjempetørst. Men fikk bare tisset ut 0.5 liter i døgnet. Alt annet ble samlet opp i kroppen.

De måtte legge inn dren i lungene og magen min for å få ut væsken, og tappet 13 liter fra magen og 1 liter fra lungene.

Men det er sjelden men blir så syk som jeg var. Det finnes mange grader av overstimulering, og den værste graden som jeg hadde, mente legene at det var ca 1 % av alle ivf'ere som fikk.

Men overstimulering er ikke til å spøke med og kan være veldig farlig om man ikke får behandling. Blodet i årene blir veldig tykt, fordi væsken i blodårene forsvinner. Man kan få blodpropp. Man behandles derfor med blodfortynnende. I tillegg kan nyrene svikte. For selv om man er full av vann er kroppen veldig dehydrert, fordi væsken i kroppen ligger på feile steder.

Last edited:
Jeg har 17 egg nå og går på kort regime.Hvor tilhører du Mrs.Pink?Jeg tilhører Riksen. Det er en dramatisk opplevelse at du ble så syk pga IVF. Hvis Jeg hadde fått lov lov å fortsette med min 1.forsøk,da hadde jeg havnet i samme situasjon som deg.

Jeg har 17 egg nå og går på kort regime.Hvor tilhører du Mrs.Pink?Jeg tilhører Riksen. Det er en dramatisk opplevelse at du ble så syk pga IVF. Hvis Jeg hadde fått lov lov å fortsette med min 1.forsøk,da hadde jeg havnet i samme situasjon som deg.
Jeg hadde langt regime da jeg ble så syk. Ruger på et egg etter kort regime nå, og er foreløpig i ganske ok form :) Tilhører Riksen jeg og. Tror det er godt de stoppet deg sist ja, selv om jeg skjønner at det må ha vært utrolig kjipt og trist :( Måte du gå lenge flyr du fikk starte på nytt?

Jeg hadde også langt regime sist gang.Det var jo helt forferdelig med nesesprayen da:(Denne gangen er det mye lettere med kort regime synes jeg!Jeg måtte vente ca.2,5 måned for å starte på nytt.Hvor lenge måtte du vente da etter din hendelse?Det er så koselig at du ruger på et egg nå.Når skal du teste?:)

Jeg hadde også langt regime sist gang.Det var jo helt forferdelig med nesesprayen da:(Denne gangen er det mye lettere med kort regime synes jeg!Jeg måtte vente ca.2,5 måned for å starte på nytt.Hvor lenge måtte du vente da etter din hendelse?Det er så koselig at du ruger på et egg nå.Når skal du teste?:)

Det er og mindre sjans for overstimulering med kort regime, selv ved mange egg.

Det er ikke godt å si hvor lenge jeg måtte ha ventet... Jeg ble gravid og fikk en jente det forsøket da jeg ble overstimulert, så det ble jo en naturlig pause i prøvingen. Hun er nå 13 måneder.

Vi prøver nå på et søsken. Hadde et fryseforsøk i august og ble gravid, men mistet. Dette er første ICSI for å få et søsken. Testedag 12. februar :)

Åhhh,det er ikke så lenge til:)Håper at du blir gravid denne gangen også:)Jeg håper at jeg blir gravid også da:)

Åhhh,det er ikke så lenge til:)Håper at du blir gravid denne gangen også:)Jeg håper at jeg blir gravid også da:)
Håper dere blir gravide begge to :) :) :)

Hadde vært koselig om vi ble gravide begge to <3 Når regner du med du har uttak? Jeg gikk 10 dager på sprøyter både sist og denne gangen....

Hadde vært koselig om vi ble gravide begge to <3 Når regner du med du har uttak? Jeg gikk 10 dager på sprøyter både sist og denne gangen....
Hvis jeg også går på sprøyter i 10 dager så blir det uttak neste uke torsdag eller fredag!Jeg kan nesten ikke vente altså:)Jeg er så spent:)

Hvis jeg også går på sprøyter i 10 dager så blir det uttak neste uke torsdag eller fredag!Jeg kan nesten ikke vente altså:)Jeg er så spent:)
Krysser fingrene for et vellykket uttak i neste uke <3 Og mange gode egg på frys så du slipper å gjøre dette igjen.

Back
Topp