Hvor mange dupper?

Jippihippi2015

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Hvor mange dupper har deres nå for tiden? Hovr lange er de? Og når ca står de opp og legger seg. Vi er liksom mellom to og tre PR dag. På to blir han veldig trett og grinete før legging, på tre dupper blir han hyper og sovner ikke før 1/2timer med sprelling i senga
 
Våkner i 07 tiden, har som oftest 3 lurer på ca en time. Legger seg i 19 tiden. :)
 
Har endelig komt inn i rutine. Legg seg rundt åtte og står opp i sju åtte tida. Litt avhengig av når det ellers er liv i huset. Har 2 lura på 1-2 timar kvar. Har dei rundt elleve og tre-fire.
 
Legger seg kl 19, og våkner ca kl 6. Morgenlur ca kl 8.
Formiddagslur ca 11.
Ettermiddagslur ca 14.

Det varierer hvor lenge, alt fra 30 min til 2-3 timer. Men minst en lur bør være lang, og helst den kl 11 :p
 
3 lurer :)
Våkner 05-06, oppe ca 2 timer før hun sover et par timer igjen.
Sover også en halvtime-times tid rundt 13 og rundt 16.
 
2 DUPPER.
Vokner mellom 7 og 8. Sover første dupp rundt 10 til 12.
Andre dupp 15-16. Legger seg for kvelden mellom 19 og 20 :)
 
3-4 lurer ettersom hvordan hun våkner. halvtime/3 kvarter bare. står opp mellom 6-7 og legges 19.30
 
3 dupper. Våkner i 7-8 tiden. Dupp ca 10, 13 og 16-tiden. Legges i 19-20-tiden. Lengden på duppene er fra 30 min til 1,5 time. Endelig fått litt rutine på sovinga :)
 
2-3 dupper.

Legges mellom 19-1930.
Våkner 05-06
Første lur ca 08 (alt fra 1-3 timer)
Andre lur ca 12-13 (1-2 t)
Om andre lur er tidligere eller han sover lite blir det en tredje lur mellom 15-16 (sover aldri lenger enn 30 min her).

Skulle gjerne ønske at han stod opp senere! Skikkelig morgenfugl!
 
Legger seg ca kl 19, står opp mellom 6 og 7. Sover ca 9-10 12.30- 14 (30) og 16-17. Sovner som regel fort på kvelden :)
 
Her legger han seg 18 og sover til 06-06.30..
Førte dupp rundt kl.08 og sover da fra 1 til 1,5t
Andre dupp mellom 12 & 14 og sover da alt fra 1-2,5t
 
2 dupper.

Opp mellom 7 og 8

Første dupp kl.10-12
Andre dupp kl.14-15

Legger seg kl.19
 
Last edited:
Hvordan får dere barna til å sove så tidlig?? Her er ikke lille i seng før tidligst 20:30, og vanligvis ikke før 21-22... Ikke vits i å prøve før, har gjort det, men da er det 1/2 times soving, og så våken enda lenger... Skifter og gir kveldsgrøten kl 19-19:30, men er ikke trett enda da. Våkner 08-09 som regel (med 1-3 amminger på natt), og så er det 1-3- timers lur kl 12 og utover, og en halv times lur på ettermiddagen. Ellers veldig våken...
 
Hvordan får dere barna til å sove så tidlig?? Her er ikke lille i seng før tidligst 20:30, og vanligvis ikke før 21-22... Ikke vits i å prøve før, har gjort det, men da er det 1/2 times soving, og så våken enda lenger... Skifter og gir kveldsgrøten kl 19-19:30, men er ikke trett enda da. Våkner 08-09 som regel (med 1-3 amminger på natt), og så er det 1-3- timers lur kl 12 og utover, og en halv times lur på ettermiddagen. Ellers veldig våken...

Har egentlig bare blitt sånn.. han har sovet natten gjennom fra han var ca 1 mnd gammel,og har prøvd å legge han senere for å kanakje dryge det litt om morningen. Men han er utslitt rundt kl.17,og da begynner jeg kveldstellet og han spiser grøt og melk. Er supertrøtt(nesten sutrete rundt 17.50 og sovner som regel med engang...) når vi er borte på besøk e.l og vi ikke kommer hjem til "rett" tid så blir leggetiden en "dupp",og han har lagt seg på tider rundt 21-22 også..men våkner uansett rundt kl.06-0630 dagen etter.. så da er det greit at han legger seg kl.18

Men når er siste duppen hans på ettermiddag da?
 
Har egentlig bare blitt sånn.. han har sovet natten gjennom fra han var ca 1 mnd gammel,og har prøvd å legge han senere for å kanakje dryge det litt om morningen. Men han er utslitt rundt kl.17,og da begynner jeg kveldstellet og han spiser grøt og melk. Er supertrøtt(nesten sutrete rundt 17.50 og sovner som regel med engang...) når vi er borte på besøk e.l og vi ikke kommer hjem til "rett" tid så blir leggetiden en "dupp",og han har lagt seg på tider rundt 21-22 også..men våkner uansett rundt kl.06-0630 dagen etter.. så da er det greit at han legger seg kl.18

Men når er siste duppen hans på ettermiddag da?
Siste duppen er ofte i 17-tiden. Men da blir det aldri lang soving, 1/2 time vanligvis. Av og til en time. Før det er ikke lille trett, og det hadde vært umulig å ikke ha dupp da også. Har prøvd, men da er det overtrøtt.no etterpå, og uansett ikke soving før kl 20:30...
 
Siste duppen er ofte i 17-tiden. Men da blir det aldri lang soving, 1/2 time vanligvis. Av og til en time. Før det er ikke lille trett, og det hadde vært umulig å ikke ha dupp da også. Har prøvd, men da er det overtrøtt.no etterpå, og uansett ikke soving før kl 20:30...
Hva med å prøve å kutte ned på tiden på den tidligere duppen på 1-3t?
Her sover poden ikke lengre enn 1t,max 1,5t på første duppen sin... og siste duppen rundt kl.13-14 sover han omtrent like lenge... også er han utrolig aktiv nå om dagen,er over alle kanter blir vell ekstra utslitt av det vil jeg tro
 
Hva med å prøve å kutte ned på tiden på den tidligere duppen på 1-3t?
Her sover poden ikke lengre enn 1t,max 1,5t på første duppen sin... og siste duppen rundt kl.13-14 sover han omtrent like lenge... også er han utrolig aktiv nå om dagen,er over alle kanter blir vell ekstra utslitt av det vil jeg tro
Jeg har prøvd med kort lur tidlig også, men det hjelper visst ikke :) Men takk for forslag!
 
Back
Topp