Hvor mange dager til termin?

6 dager over. 41+2. Nå er det vel snart bare jeg som bruker denne tråden. :dead:
Jeg er her enda jeg også.. Men tror ikke vi er mange igjen nå. :eek:
Har vært på overtidskontroll nå, med ul,ctg og stripping. Håper strippinga har effekt.
Hvis ikke, blir det tilbake på Søndagen for ny Ul, ctg, stripping, klyster, lakserolje og kanskje akepunktur.
Ny runde på Tirsdag, og Onsdag blir det igangsetting.
Håper dagens stripping er nok til at ting starter av seg selv :p

Men da blir det i allefall fødsel seinest på Onsdag for oss begge da.. Bare 5 dager til :D
 
Jeg er her enda jeg også.. Men tror ikke vi er mange igjen nå. :eek:
Har vært på overtidskontroll nå, med ul,ctg og stripping. Håper strippinga har effekt.
Hvis ikke, blir det tilbake på Søndagen for ny Ul, ctg, stripping, klyster, lakserolje og kanskje akepunktur.
Ny runde på Tirsdag, og Onsdag blir det igangsetting.
Håper dagens stripping er nok til at ting starter av seg selv :p

Men da blir det i allefall fødsel seinest på Onsdag for oss begge da.. Bare 5 dager til :D
Håper virkelig det får effekt for deg!
 
Har vært på overtidskontroll nå, med ul,ctg og stripping. Håper strippinga har effekt.

Krysser, krysser fingrene for at det starter for deg nå! Jeg lurer på om jeg må vente til torsdag med igangsetting. På Ullevål setter de i gang på dag nr 12 over termin, man må altså være 11 fullgåtte dager over før de induserer… Men, men, det er i det minste snakk om dager…. Merker at jeg er helt tynnslitt nå, så krysser fingre, armer og bein for at det starter spontant i løpet av helgen.
 
Og vi er 7 dager over. Tralllalalalalala! Verså godt å bli GÆÆERN! :excited001:dance011
Jeg fødte jo 7 dager over, krysser alt jeg har for at det blir fødsel for deg idag også :) sender alt jeg kan av fødestøv! Skjønner veldig godt hvor frustrerende det er med ventinga, lov å bli litt gæærn!!
 
:) sender alt jeg kan av fødestøv!

Tuuusen takk! Fornuften min forteller meg jo at det ikke kan være så veldig lenge igjen nå, selv om følelsene ikke tror helt på det. Men plutselig så er det i gang! Blir uansett satt i gang onsdag eller torsdag da, så det kjennes faktisk litt lettere nå som jeg vet at det er begrenset ventetid igjen.
 
Termin i morra, 1 dag :p går nokk over tenker jeg, har kjent noe murring, men det er extremt lite ;)
 
8 dager over. Overtidskontroll i morra kl 09.30. Da får jeg vel vite når det blir ev igangsetting… Men av en eller annen merkelig grunn har jeg litt tro på at ting starter før kontrollen. Jeg kan liksom ikke se for meg at jeg blir satt i gang i og med at fødselen startet spontant forrige svangerskap.
 
8 dager over. Overtidskontroll i morra kl 09.30. Da får jeg vel vite når det blir ev igangsetting… Men av en eller annen merkelig grunn har jeg litt tro på at ting starter før kontrollen. Jeg kan liksom ikke se for meg at jeg blir satt i gang i og med at fødselen startet spontant forrige svangerskap.
Håper det starter iløpet av dagen :)
Håper det starter her også, men nå får det vente til kvelden, siden vi skal i konfirmasjon i dag :p
 
Håper det starter iløpet av dagen :)
Håper det starter her også, men nå får det vente til kvelden, siden vi skal i konfirmasjon i dag :p

Takk :) Det er visst bare 5% av alle fødsler som ender med å settes i gang, så det er jo ganske liten sannsynlighet for at ting ikke har startet av seg selv innen onsdag ihvertfall (42+0). Og særlig siden jeg ikke trengte å settes i gang sist fødsel. Da krysser jeg fingrene for at du avslutter dagen med rier og en kort og lett fødsel ;) For min del kan det gjerne starte når som helst nå, for jeg har for en gangs skyld sovet ganske mange timer sammenlagt nå siden i går kveld. Tvi tvi! Og ha en fin dag i konfirmasjon!
 
Takk :) Det er visst bare 5% av alle fødsler som ender med å settes i gang, så det er jo ganske liten sannsynlighet for at ting ikke har startet av seg selv innen onsdag ihvertfall (42+0). Og særlig siden jeg ikke trengte å settes i gang sist fødsel. Da krysser jeg fingrene for at du avslutter dagen med rier og en kort og lett fødsel ;) For min del kan det gjerne starte når som helst nå, for jeg har for en gangs skyld sovet ganske mange timer sammenlagt nå siden i går kveld. Tvi tvi! Og ha en fin dag i konfirmasjon!
Takk takk :) Konfirmasjonen gikk kjempefint, og nå har jeg fått sovet et par timer, så da er jeg klar for fødsel! ;)
Er det noe på gang hos deg nå da? Tror ikke jeg rekker den Mai-babyen jeg, siden jeg fortsatt ikke kjenner noe forskjell :( Men,men.. Bare det blir baby snart, så skal jeg ikke klage..! :p
 
Er det noe på gang hos deg nå da? Tror ikke jeg rekker den Mai-babyen jeg

Ikke noe på gang her nei. :bag: Blir nok ikke noe mai-baby på oss heller. Men 1. juni er en fin dato da! Jeg holder fast på (over)troen på at ting starter i løpet av natten morgentimene. Prøver å trøste meg med at sannsynligheten øker for hver time som går, og deilig å vite at jeg enten føder eller drar på overtidskontroll i morgen tidlig. Heldigvis trenger det ikke bety noe at du ikke kjenner noen forskjell, starten på fødsel går ofte fra 0-100 på et øyeblikk! Jeg krysser fingrene for 1.juni-baby for oss begge!
 
9 dager over. 41+5. Av en eller annen grunn tror jeg at ting skal starte i dag, selv om jeg foreløpig ikke har noen tegn. Sto opp kl 05.00, og nå sitter jeg liksom bare her og venter på at det skal komme en rie. :rolleyes: Overtidskontroll kl 09.30. Er det sånn at jordmor kan ta vannet hvis jeg er moden, eller er det en sånn ting som de uansett venter med til dag 11 og igangsetting?
 
9 dager over. 41+5. Av en eller annen grunn tror jeg at ting skal starte i dag, selv om jeg foreløpig ikke har noen tegn. Sto opp kl 05.00, og nå sitter jeg liksom bare her og venter på at det skal komme en rie. :rolleyes: Overtidskontroll kl 09.30. Er det sånn at jordmor kan ta vannet hvis jeg er moden, eller er det en sånn ting som de uansett venter med til dag 11 og igangsetting?
Usikker på det.. Men det kan vel ikke være noe i veien for det, hvis du er nok moden.. Spent på å høre hva de finner ut på din kontroll i dag :) Og om det blir 1.Juni-baby på åss! :D Skal selv inn nå halv 10 :) Strippinga å de greiene jeg skulle på i går kveld, ble utsatt til i dag siden jeg sikkert kom til å være utslitt etter konfirmasjonen i går, og det hadde de helt rett i ;)
Lykke til idag til oss begge!! :p
 
Last edited:
Sjekker hver morgen om det ikke har skjedd noe i natt med dere, men neida :p Synes dere er flinke som holder ut, lykke til på kontroller idag :) ikke lenge igjen nå uansett!!
 
Spent på å høre hva de finner ut på din kontroll i dag :)

Siterer meg selv fra fødetegn-tråden:
Da er ting i gang! Delvis vannavgang rundt kl 07.00, regelmessige tak hvert 20-15 minutter fra kl 08.00, og nå gikk slimproppen. Fortsatt veldig milde rier (ble registrert på CTG-en på overtidskontrollen), men har troa på at det blir 1.juni-baby! :joyful:

ENDELIG!! Hvordan går det med deg? Hva sa de på kontrollen?
 
Siterer meg selv fra fødetegn-tråden:
Da er ting i gang! Delvis vannavgang rundt kl 07.00, regelmessige tak hvert 20-15 minutter fra kl 08.00, og nå gikk slimproppen. Fortsatt veldig milde rier (ble registrert på CTG-en på overtidskontrollen), men har troa på at det blir 1.juni-baby! :joyful:

ENDELIG!! Hvordan går det med deg? Hva sa de på kontrollen?
Ble strippa i dag igjen, og fikk lakserolje å klyster :p
Det var visst ingen forandring fra fredagen, og fortsatt bare 2 cm. åpning. Lite tegn til modning :( Så nå er jeg litt motløs, og regner med det blir igangsetting på onsdag..
Skal tilbake i morgen å få akepunktur å ny stripping, men har mista litt troa på at ting blir å starte av seg selv :(

MEN..! Supert at det endelig skjer noe hos deg :D Masse lykke til..! Satser på at du har premien din iløpet av kvelden! :) (Litt missunnelig ;))
 
Back
Topp