Hvor mange dager på barselavdelingen?

(...) liker meg ikke på sykehuset som pårørende eller pasient. Holder med at jeg jobber i bransjen :eek:

Samme her! Har jobbet mange år med i hovedsak demente og terminale, alt av senger og tekstiler gir med helt feil assosiasjoner for fødsel og nyfødt-tid, og jeg vil være frisk ikke-pasient i egne klær.
Mye derfor jeg unngår sykehuskfødsel i det hele tatt.
 
Samme her! Har jobbet mange år med i hovedsak demente og terminale, alt av senger og tekstiler gir med helt feil assosiasjoner for fødsel og nyfødt-tid, og jeg vil være frisk ikke-pasient i egne klær.
Mye derfor jeg unngår sykehuskfødsel i det hele tatt.
Ja du beskriver nøyaktig følelsen jeg får. Husker med førstefødte, jeg hadde jobbet med kreftpasienter i mange år. Barselhotellet på ahus ligger vegg i vegg med palliativ enhet. Jeg syns det var så trist, tenkte på den som lå i naborommet. Å full av hormoner som jeg da var, gråt jeg av tanken husker jeg. Hadde dårlig samvittighet for den enorme gleden jeg var fylt med, når jeg visste hva som foregikk på naborommet...
 
Ja du beskriver nøyaktig følelsen jeg får. Husker med førstefødte, jeg hadde jobbet med kreftpasienter i mange år. Barselhotellet på ahus ligger vegg i vegg med palliativ enhet. Jeg syns det var så trist, tenkte på den som lå i naborommet. Å full av hormoner som jeg da var, gråt jeg av tanken husker jeg. Hadde dårlig samvittighet for den enorme gleden jeg var fylt med, når jeg visste hva som foregikk på naborommet...

Det er rart hvordan samme ting gir ulikt utslag hos oss, jeg kjenner faktisk flere sykepleiere som eeelsker å være på sykehus i forbindelse med fødsel og syns det er deilig avslappende. Jeg fatter ikke hvordan man kan skille så og ikke mislike å være pasient, men det er jo bra vi er ulike.
Og at noen av oss er like så man ikke føler seg helt koko av å være bristeferdig av gråt over assosiasjonene det gir å være på «andre siden» av uniformen.

Skulle ønske føde/barsel kunne være litt mer hjemmekoselig i tekstiler og alt, de fleste fødende er jo friske og ikke pasienter per se.
 
Det er rart hvordan samme ting gir ulikt utslag hos oss, jeg kjenner faktisk flere sykepleiere som eeelsker å være på sykehus i forbindelse med fødsel og syns det er deilig avslappende. Jeg fatter ikke hvordan man kan skille så og ikke mislike å være pasient, men det er jo bra vi er ulike.
Og at noen av oss er like så man ikke føler seg helt koko av å være bristeferdig av gråt over assosiasjonene det gir å være på «andre siden» av uniformen.

Skulle ønske føde/barsel kunne være litt mer hjemmekoselig i tekstiler og alt, de fleste fødende er jo friske og ikke pasienter per se.
Enig! Kan dessverre ikke fordra den sykehusskjorta og de trusene. Gir meg dårlig assosiasjoner. Forbinder det kun med sykdom. Barselhotellet på Ullevål har fått en oppfriskning siden sist jeg var der, har blitt veldig fint der. Om jeg komme dit denne gangen skal jeg forsøke å slappe av og nyte den tiden. Jeg vet jo hva som venter meg hjemme.
 
Her er det 3 liggedøgn, men hvis ungen er frisk så håper jeg at vi kan dra så fort som mulig denne gangen for jeg får rett og slett ikke ro på sykehus. Sist ble jeg nedrent dagen før hjemreise av pappaen til mannen,som aldri gidder å bry seg om oss ellers og som ingen av oss har et forhold til, til tross for at vi ikke ønsket besøk og hadde sagt fra om det på forhånd. Det var helt grusomt. Hjemme kan vi i det minste låse døren, selv om jeg helt ærlig tror vi satser på å holde oss borte de første dagene så vi faktisk får fred denne gangen.
 
Med første var jeg på sykehuset i 4 dager etterpå, fordi vi slet med amming.
Med andremann gikk det ikke mer enn 18 timer fra jeg ankom sykehuset før fødsel til vi var hjemme. Håper på noe lignende andre gang denne gangen også, men det får vi se :happy:
 
Back
Topp