Hvor mange barn....?

Vebis

Andre møte med forumet
Av ren nysgjerrighet, hvor mange barn har dere lyst på? Og hvilken aldersforskjell bør det være? Jeg har en gutt på 3 og venter andremann (en gutt til) i september.

[;)]

Heihei [:D]

Nå venter vi vår første i oktober, og så lenge alt går etter planen, er vi begge enige om at vi har lyst på tre barn. Jeg er nå 22, og ønsker å ha fått alle innen jeg er 30 [;)]

Vi venter vårt første barn i juni. Vi vil at Mathilde skal få søsken, men helt når det blir, det vet vi ikke. Dette på grunn av at jeg er nettopp ferdig på skolen og rekker ikke å gå ut i jobb som førskolelærer før babyen kommer. Jeg kunne godt ha tenkt meg å ha jobbet litt før nestemann kommer (det er jo greit med fødselspenger også da...). Så jeg tenker at vi prøver når Mathilde er rundt tre år. Helst vil jeg ha tre barn, men det er litt avhengig av plass og økonomi. Vil jo ha sånn tålelig god råd, kanskje dra på ferie innimellom og unne både seg og barna noe når muligheten er der.
Men jeg tror det blir tre. [;)]
Vil være ferdig med å være gravid før jeg er 30 år da. Er 23 år nå. Oi, kanskje vi får det litt travelt??? [8|]

Vi har en på to og skal forhåpentligvis starte prøvingen ganske snart igjen. Her blir det da to barn med 3 års aldersforskjell:)

Jeg kan godt tenke meg to barn med cirka tre års alderforskjell, eller kanskje litt mindre enn tre år.
Et vennepar av oss har to barn med akkurat to år mellom og det virker veldig koselig, om enn litt ekstra travelt. Min samboer er 22 måneder mindre enn sin bror og det var visst helt fysan-travelt de første årene, men det var jo veldig praktisk for foreldrene og kjekt for brødrene når de ble litt eldre. Tror det spørs litt hva slag personlighet første mann har, hvor mye våkenetter det blir etc.

Vi fikk vårt første barn i januar, en gutt. Jeg ønsker meg nummer to ganske snart faktisk. Elsket å være gravid og fødselen var så flott! Håper vi er heldige å får to stykker til de neste 6 årene. Jeg er bare 24 så vi har passelig med tid. Men nå skal vi vente til jeg er ferdig på skolen.

Detta blir sistemann!!!!
Har en jente som blir 5 innen nr. 2 kommer i oktober, men det er helt greit med den aldersforskjellen, hun får delta masse og de kommer til å helt forskjellige behov så jeg jeg er ikke spesielt bekjymret for sjalusi og slike ting, men man vet jo aldri. JEg vil også være ferdig med graviditet og fødsler før jeg er 30 og det klarer jeg med 1 års margin. Tenker jo på fremtiden også, kanskje litt kynisk, men ønsker liksom å kunne ha litt voksentid når jeg kommer til 40 åra.
Samtidig er det veldig greit med kun en bleieunge om gange, synes nå jeg da.[;)]

Heizann[:)]
Vi har tenkt på tre stykker. To tette, men vet ikke helt hvor tett enda. Pluss sistemann 3-4år etter.
Jeg er bare 20år enda, så har fortsatt god tid. Men er fryktelig babysyk. Håper det skjer noe snart.
6 måneder har vi prøvd nå, så jeg begynner å erfare at ting kan ta tid. Men da har man tid til å planlegge framtiden
godt for de små som vil komme ettervært.

Hei hei [:)]

jeg venter nr. 3 . førstemann er syv år, og andre fyller 3 år måneden etter vi får tredjemann. [:D] Veldig fin aldersforskjell. Orker ikke tanken på to bleiebarn samtidig. Og nr 2 er bleiefri nå. [:D] Og jeg rekker det før jeg fyller 30!

Fikk våres første sønn den 23.november 2004, og planen e no at vi ska vente t han e en to - tre år før vi ska prøv å få neste. Holder med to stykk, men kjæm d flere e vi like glad [:D]

Vi venter vår første i desember og har snakket om to, kanskje tre. men det får jo tiden vise.

Vi fikk vår første for 6 uker siden, så vi skal vel vente litt med neste. Jeg vil gjerne ha tre barn, men det får tiden vise. Vil helst ha to til tre år mellom hvert barn. Like like lett å planlegge alltid det, men det hadde vært det ideelle. Da blir jeg ferdig som 30åring.

Hei:-)
Vi har ingen barn enda. Vi er Har prøvd siden oktober 04. Vi har snakket litt om hvor mange barn vi ønsker oss. Og vi er enige om 2 kanskje 3 barn. Men vi får se hvordan d utvikler seg. Først må jeg bli gravid. Men vi har begge søsken og har opplevd dette som veldig positivt, spesielt nå i voksen alder..

Vi har ei jente som ble født i september 2004, og vi skal hvertfall ha ett barn til, kanskje flere. Tror det passer oss å få en til når hun er ca 2 år.

Har to skjønne engler på 2 1/2 år og e npå 13 mnd,er HELT klar for en til![:D]
Så håper ikke det lar vente så ille lenge...Etter det har jeg vel egentlig lyst på et fjerde og siste barn,men kan jo tenkes det holder i lange baner med 3,det får tiden vise![:)]

jeg venter på mitt første nå og tror at en stund skal vente til vi får andre. (om 5 år kanskje skal tenke på å få barn nr.2

Venter vårt andre barn 30.desember. Storebror vil da være nesten 5 1/2 år gammel. Vi hadde tenkt en aldersforskjell på 3 -4 år, men nå gikk det ikke slik. Aldersforskjellen gjør ikke noe. Jeg vil ha tre barn, men mannen min vil ha to. Det blir nok et stort diskusjonstema når den tid kommer......

For min del tror jeg det holder med to.. vil ikke at førstemann (som ventes i oktober) skal være enebarn, men tror også det holder med to stk for min del. Bør helst ikke være mer enn 4 års aldersforskjell. 2 eller 3 år må vel være fint vel [:D]

Back
Topp