Hvor mange barn

Jeg venter nr 4.. Her er det 5 år mellom de to eldste, og de har masse fine stunder sammen. Eldstemann har lært seg til å bli veldig omsorgsfull, og tar godt vare på de to yngre. Når de var litt yngre kunne jeg se at de var på litt forskjellige plan, men nå når nr to er 6 år har de masse glede av hverandre. Jeg synes det går veldig fint med tre, men man må være strukturert. Det jeg føler mest på er at jeg er redd de ikke skal få nok oppfølging etc, men her i huset er vi veldig bevisste på det. Men husker godt at det å være tobarnsmor var veldig behagelig, da hadde de alltid en foreldre. Nå må de lære seg til å vente litt mer, blir merselvstendige og flinke til å hjelpe hverandre.

strukturert må man være det skal være sikkert og du skal nok se de får nok sikkert nok oppfølging og alt. så lenge man er bevisste på d å kan se at okei her er d en som er litt utenfor så velg en dag der du gjør bare noe med dette barnet d er godt av og til.både for deg selv og barna.

Jeg fikk min første da jeg var 19,5. Han er 14 idag. Vår andre blir 3 år nå til jul. Jeg ønsker meg i utgangspunktet to tette nå, mannen holder seg til å tenke en om gangen :) så da får vi se :) for oss var det jo stor overgang fra en til to siden eldste var blitt så stor, ser ikke på overgangen fra to til tre som så veldig dramatisk og omveltende. :)

en om gangen men d e jo sånn alle mannfolk tenker men så kommer den minste så plutselig så kommer d e lys , kanskje man skulle hatt en til før man virkelig gir seg:) har hatt d der hjemme.

Hehe, er denne muligheten om en til som er det spennende element føler jeg :) Vi er veldig på tre (med mulighet for en til???) haha :D Har egentlig ikke lyst på fire, men så vet jeg jo at "uhell" veldig lett kan skje. Jeg fungerer ikke på p-pille eller kobberspiral. Vil tro jeg blir nødt til å gå på hormonspiral da, men er skeptisk fordi jeg blødde konstant på cerazette, som har samme virkestoff. Jeg blir skikkelig gæren under el, og i helt lagebabyrus. Glemmer all fornuft, og det gjør mannen også. Slikt blir det jo baby av.. Men fire er absolutt max! Får se hvordan livet utarter seg med tre først ;)

jeg har heller ikke kunne bruke noe særlig med prevansjonsmidler d kunne jeg bare glemme. har prøvd alt så visst jeg nå ikke skal ha flere som e d mest sannsynlige så må æ eller mannen sterilisere oss. det eneste jeg ikke har prøvd er prevansjonssprøyta men den turte de ikke sette på meg siden jeg reagerer på alt annet.:/

Hadde planer om 2 og en liten drøm om 3.. Blir 2 1/2 mellom de, viste jo seg at vi muligens får 3 likevel (tvillinger)hvis alt går bra :)

høres veldig koselig ut:) vet ikke om det er en inne i magen eller flere det vil ultralyden vise jeg har enormt stor mage nu til at jeg skal egentlig være 14 uker på vei.

Vi planla å få nr to når førstemann var 2,5 - 3 år på grunn av ustabile sykluser og at vi mistet et foster så blir det nå nesten 4,5 år mellom dem. Det er ikke alltid det går etter planen..... Men vi gleder oss veldig til baby nr to kommer og det blir nok den siste (med mulighet for en til) ;)

man skal aldri si aldri for muligheten for en til:)

Vi venter nr.2, eldstemann blir 8 år før nr. 2 melder sin ankomst. Vil kanskje ha en til etterpå, det ser vi når den tid kommer, men da blir det nok max 2-3 år mellom for vi begynner å bli eldre :)

greit å ha de litt nært visst man planlegger en til etterpå siden det er så stort hopp fra størst til minst, jeg ser i allefall på mine at de gjør mye ting sammen, lærer av hverandre og alt det som hører med.:)

Kan også tilføye at grunnen for at vi ønsker ca like stor aldersforskjell mellom eldste, mellomste og yngste er at vi helst vil unngå en attpåklatt, slik at de to eldste leker sammen, og en blir hengende etter. Tenker at hvis de to første kun har to år mellom seg, og sistemann kommer først etter f.eks fem år etter mellomste, vil de kanskje ikke leke så godt sammen. Siden vi i utgangspunktet ikke ønsker fire tenker jeg at det er fint med tre tette :)

er veldig greit å ha de så tette da pga samhold, lek og at det ikke blir en som henger etter den ene eller den andre.:) trur det kommer til å gå så fint så:)

Har 2 bonus barn på 11 og 13, en felles sønn på 4 og en liten en på vei (14 uker). Hadde ikke mannen hatt fra før hadde vi nok ville hatt 3 felles tenker jeg. Jeg har bare en bror selv, og savner veldig å ha flere søsken, så 2 blir på en måte for lite for meg. Glad barna mine får oppleve gleden av å ha flere søsken..

Back
Topp