Hvor mange av dere har fått på frys?

Hvor mange har fått på frys?

  • Frys

    Votes: 52 89,7%
  • Ikke frys

    Votes: 6 10,3%

  • Antall som har svart
    58
Første forsøk; 17 egg ut, 14 befrukta og 6 blastoer på frys :)
 
1. uttak: 2/4 befruktet. 0 innsett, 0 frys.
2. uttak: 13/16 befruktet. 0 innsett, 6 fryste blasto.
 
Stakkars dame! Hu må jo ha hatt utrolig ubehag på slutten!

Haha. Det var meg :) jeg fikk 46 egg der 22 ble frosset ned, og 17 av de var blasto.

Før uttak følte jeg ikke noe spesielt, men etter uttak så jeg høygravid ut i en uke etterpå. Den uka var jævlig kjip, men slapp unna innleggelse.

Uttaket gikk også greit, men jeg kjente godt de 46 nålestikkene.. var reagensrør OVERALT inne på det lille rommet.

Fikk tvillinger på tredje innsettet :)
 
Haha. Det var meg :) jeg fikk 46 egg der 22 ble frosset ned, og 17 av de var blasto.

Før uttak følte jeg ikke noe spesielt, men etter uttak så jeg høygravid ut i en uke etterpå. Den uka var jævlig kjip, men slapp unna innleggelse.

Uttaket gikk også greit, men jeg kjente godt de 46 nålestikkene.. var reagensrør OVERALT inne på det lille rommet.

Fikk tvillinger på tredje innsettet :)

Kudos til deg! Virkelig! Jeg føler meg helt jævlig nå og jeg hadde bare 18 egg!
 
Kudos til deg! Virkelig! Jeg føler meg helt jævlig nå og jeg hadde bare 18 egg!

Off. Har du smertestillende? Jeg fikk resept på paralagin forte denne gang. Var godt å ha de første dagene etter uttaket. Var nok vondere etter uttaket denne gang pga overstimuleringen.

Så spent på dine vegne jeg! Sa de noe om når de skulle ringe deg i dag?
 
Off. Har du smertestillende? Jeg fikk resept på paralagin forte denne gang. Var godt å ha de første dagene etter uttaket. Var nok vondere etter uttaket denne gang pga overstimuleringen.

Så spent på dine vegne jeg! Sa de noe om når de skulle ringe deg i dag?

Fikk bare voltaren som jeg har tatt.

nri, de gjorde ikke det. Er så spent!!!
 
1. Uttak 16 ut og 3 blasto på frys
2. Uttak 18 ut og 3 blasto på frys
 
1. Forsøk 5 ut, 1 til innsett og 1 blasto på frys
2. Forsøk 6 ut og 1 blasto til innsett

Det fryste vil jeg spare i håp om å få flere på frys først. Er så redd for at det ene ikke skal overleve opptining også mister vi det forsøket.
 
1. Uttak, 5 blasto, 4 på frys. Gravid med første fryseforsøk, har 3 blasto igjen.
 
Hva tenker dere om donering av befruktede egg? Det er jo ikke lov i Norge idag, men lurer på hva dere andre som jo faktisk sitter på disse embryoene tenker om saken. Jeg føler litt på at det er for gæli at de skal destrueres. Det blir litt et spørsmål om etikk for meg, de er jo påstartede liv. Slik som det er nå må de jo destrueres om man ikke bruker de opp. Jeg ser det som lite sannsynlig at jeg vil bruke opp alle mine, om graviditeten går bra og det blir baby. Så tenker litt på at det er synd at de skal «kastes i søpla».
Om jeg har hatt igjen på frys når jeg blir ferdig ville jeg gjerne donert til noen, er jo veldig synd at de skal gå i "søpla" når det er flere som har sterkt ønske om barn som kanskje ikke får det til hverken selv eller med hjelp. Synd man ikke kan gjøre det her.

Veldig enig med Totti :) Vi snakket faktisk om det da vi hadde uttak, at dersom det hadde vært lov å donere embryo som vi ikke kom til å få bruk for så ville vi gjort det. Jeg unner alle som er i IVF-prosessen å bli gravid og få et barn, om vi hadde kunne hjulpet så ville vi gjort det :Heartblue
 
Nå har jeg hatt uttaket mitt for en uke siden. Ble ikke noe innsett pga OHSS, men jeg fikk 3 perfekte 2-dagers i frysern hos h.sund
 
Litt sent svar, men 12 egg ut, 9 befruktet, 1 blastocyst på frys i ett rør og 2 i et annet rør (der den ene var av noe dårligere kvalitet).
 
Av 43 egg er kun 3 satt inn og ett havnet på frys. Siste forsøket ble det blasto inn og blasto på frys :)
 
1 IVF: 4 på frys (11 egg ut, 8 befruktet og ett satt inn)
2 IVF: ingen på frys (7 egg ut, en blastocyst inn)

:)
 
1.forsøk: 4 på frys.
2.forsøk: 2 på frys.

Alle 5 dagers. Skal i gang med første fryseforsøk over nyttår.
 
Hatt 3 uttak, med totalt 16 egg (7, 4 og 5 egg ut). Aldri fått noe på frys.
 
1 uttak, 11 egg hentet ut 1 blasto ferskforsøk og to blasto på frys. Satte inn siste frysegget på fredag.
 
Back
Topp