Hvor ligger livmora deres?

Hvordan i alle dager kan man vite hvor livmoren er?? Hvordan finner dere den? :-O

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan i alle dager kan man vite hvor livmoren er?? Hvordan finner dere den? :-O

Ha ha, jeg vet hva du mener! Og er målet "med" eller "uten" mage? Helt lost... ;)

Finner den heller ikke, har aldri klart det og dette er mitt 3 svangerskap :P

Er litt vanskelig å forklare. Jeg kjente ingenting forrige gang, men denne gangen gjør jeg det. Hvis dere trykker ned litt under navlen (nå er jeg tolv uker) og kjenner etter nedover. Kjenner dere en litt fast klump er det nok den. Kjenner bare toppen. Dette ble skikkelig teit men...

Jeg starter nede ved skambeinet og presser inn.. livmora mi er ganske øm.. og så kjenner jeg litt og litt oppover til jeg kommer til toppen hvor det liksom er en liten kant innover.. må klemme litt inn når man kjenner så man kjenner igjennom hud og underhudsfett..

Kan være det ikke ble helt riktig. Ser på arket at ved uke 15 skal det ca være 13-15cm.

Kanskje du tok for langt opp på skambeinet? Eller ikke traff rett plass av toppen?

Aner ikke... Er utrolig vanskelig å skulle måle selv. :P

Jeg tror jeg får la jordmora gjøre det. ;)

Kjenner livmoren noen cm under navlen. Men har ikke prøvd å måle selv, det overlater jeg til jordmoren :) Skal til henne onsdag til uka, så regner med at hun måler symfysemålet for første gang da :)

Last edited:
Aner ikke... Er utrolig vanskelig å skulle måle selv. :P

Jeg tror jeg får la jordmora gjøre det. ;)

Jeg kjenner den ikke selv engang jeg. Så null sjanse her for å kunne måle...:p

Jeg er litt bekymret kjenner jeg.. Jeg er 15 uker nå og tror jeg kjenner livmorveggen.. Og den er ikke kommet over hoftebena.. Redd den ikke vokser :( Skal til jordmor på onsdag.. Så håper hun finner hjertelyd :)

Jeg lurer på om det var den jeg kjente nå tidlig i morrest før jeg var på do. Men da lå den noen få cm under navelen, og er ikke det litt høyt når jeg er 12+1? Var sikkert noe annet, ha ha ;)

Hehe, fant et annet målebånd som er lettere å måle med, så jeg måtte jo prøve igjen. Kjente bedre livmoren denne gangen, og målte ca 14-15cm. Føler meg litt som en kontrollfreak som må hele tiden vite om det vokser der inne. MA er skummelt! Men jeg kjenner jo litt bevegelse også, så det lever vel inni der. ;) Det er så lenge til oul!

Back
Topp