Hvor ligger livmora deres?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Jeg var hos jordmor da jeg var 10+0 og da lå den godt under skambenet, fikk ikke hørt noen hjertelyd. Torsdag var jeg 11+6 og fant hjertelyden med egen doppler, men da lå den ca 5cm under navlen! Er det vanlig at den kommer så fort opp?! Kjenner bekymringen for tvillinger sniker seg på meg igjen:O

11 uker og ca 11 cm over skambenet her.
Se på symfysemål -kurven hva som er normalt :-)

Min varierer veldig gjennom dagen. Noen ganger kjenner jeg den ikke i det hele tatt, mens andre ganger er fundus på nivå med navlen. Er 13+4, og har én skatt i magen :)

Tror min var på 10-11cm da jeg var 12+3..

Jordmora sa til meg at når man var 11 uker på vei forventet hun at livmora var 10-12cm over skambeinet. Livmoren kom opp av bekkenet ved uke 10.

Haha, jeg måtte måle :P

Fra midten av navlen til midten av livmoren er det ca 8cm. :) Jeg er 15 uker imorgen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha, jeg måtte måle :P

Fra midten av navlen til midten av livmoren er det ca 8cm. :) Jeg er 15 uker imorgen.

Du burde måle fra skambeinet og til toppen av livmoren, så er alle on the same page;)

[q uote="Cosacita, post: 18049822, member: 58606"]Haha, jeg måtte måle :P

Sent from my iPhone using BV Forum[/quote]mulig fordi du ikke skal måle den veien ;)

Ok, for det første fant jeg knapt livmoren nå. Målte ca 10 cm. Er ikke det lite?? Er som sagt 15 uker imorgen.

Ok, for det første fant jeg knapt livmoren nå. Målte ca 10 cm. Er ikke det lite?? Er som sagt 15 uker imorgen.

Kan være det ikke ble helt riktig. Ser på arket at ved uke 15 skal det ca være 13-15cm.

Kanskje du tok for langt opp på skambeinet? Eller ikke traff rett plass av toppen?

Back
Topp