Hvor lenge

Jeg er gravid med min nr 3 og det ble en overraskelse. Jeg fikk mensen etter nr 2 i jula og vi hadde bestemt oss å aktivt prøve fra april så når æ tok test den 9 april og den var positivt så var jeg bra sjokket og glad. Med nr 2 brukte vi 2 år og 8 mnd!!!

Brukt 2 år, hatt 2 MA i mellomtiden og håper spire nr 3 sitter :)

Prøvd ca 6 mnd, de siste 4 med hormonstøtte. Ble gravid nå på første IVF forsøk (avbrutt forsøk, ble gravid kun ved hjelp av hormoner) :notworthy:Heartred

brukte nesten 2 år på første, men fikk heldigvis tidlig hjelp denne gang:)

4 år :dead: trodde det bare var å gi opp, og prosessen med henvisning ble aldri ferdig, så håper det sitter nå!

Sluttet på prevensjon i januar 2017, begynte aktiv prøving sommer 2017. Hatt 1 MA, 1 SA og 1 EXU så nå håper jeg på bedre resultat denne gangen. Hatt 1 egguttak med 3 innsett, men uten resultat. Drev med synarela nesespray denne gangen for å klargjøre til nytt egguttak, og 14 dager med nesespray hadde det fortsatt ikke kommet blødning. Jeg tok en test bare fordi jeg måtte utelukke graviditet, men strekene på testen har jammen meg aldri vært så sterke! Ble en sjuk overraskelse, hadde det ikke vært for at jeg er så kvalm så hadde jeg fortsatt ikke trodd det var sant. :Heartpink

Første forsøk denne gangen❤️ Med en uke med spysjuka etterfulgt av en uke med korona rundt den tiden jeg skulle ha eggløsning, slo vi oss til ro med at vi bare måtte utsette prøvingen til neste mnd. Da mensen ikke kom, og jeg fikk eggløsningsslim og hele pakka la vi inn en aksje bare for å gjøre det, 2 uker senere ble testen positiv:hilarious:

Kan vel si dette var en overaskelse;) men hvor overrasket kan man bli når eneste perevansjon er å «håppe av i svingen»?:oops::D
Vi hoppa av i svingen EN gang, booooom gravid. Sist brukte vi over et år med nøye kalkulert prøving. Skjønner ikke at det går an!

Vi hoppa av i svingen EN gang, booooom gravid. Sist brukte vi over et år med nøye kalkulert prøving. Skjønner ikke at det går an!
Må sies at det har funka i ca 4 år:hilarious: har vært paranoid mange ganger iløpe av de 4 årene. Men vi skulle jo ikke ha flere barn. Å jeg ble jo ikke gravid heller. Så på ett vis tenkte jeg at vi kansje ikke kunne få fler. Naivt ja!:sorry: Men vi brukte 2 år på å få til nr 2. så da ble tanken slik. Jeg tåler ikke noen form for prevansjon, å min samboer nekter og klippe tråden. Så han var fult informert om at vist dette skjedde så skulle vi ha 3 barn. Ikke planlagt men hjertelig velkommen og ønsket :Heartred:D

Tok ut spiralen i august 2021, så prøvde vel aktivt frem til januar i år.:HeartredDa fikk vi vite at vår eldste datter på 11 år hadde kreft i nyren, og vi utsatte umiddelbart tanken på å få en til. Men kroppen ville noe annet, selv med så lite aktivitet som aldri før. Når vi først fikk en positiv test, ble vi selvfølgelig veldig glade, for den lille spiren er jo veldig ønsket! Et mer spent på hvordan det blir, med 11 åringen som foreløpig skal være ferdig med cellegift i november, og en liten som er ventet i midten av desember :sorry:

Tok ut spiralen i august 2021, så prøvde vel aktivt frem til januar i år.:HeartredDa fikk vi vite at vår eldste datter på 11 år hadde kreft i nyren, og vi utsatte umiddelbart tanken på å få en til. Men kroppen ville noe annet, selv med så lite aktivitet som aldri før. Når vi først fikk en positiv test, ble vi selvfølgelig veldig glade, for den lille spiren er jo veldig ønsket! Et mer spent på hvordan det blir, med 11 åringen som foreløpig skal være ferdig med cellegift i november, og en liten som er ventet i midten av desember :sorry:

Så vondt å høre om datteren deres ❤ håper hun er i form og at dete får gode nyheter i november og en nydelig baby i desember❤ For en sorg og glede dere må stå i!

Liten overraskelse her ❤️
Men skulle prøve snart, så glad vi slapp den slitsomme prøveperioden! Prøvde bare 8 måneder sist, men det føltes som en evighet! Så skikkelig imponert over de som holder motet oppe i årevis ❤️

Prøvd i ca 1,5 år på nr 2, med en MA i juni 2021. Krysser alt jeg har for at denne sitter:happy:

Forresten ny på dette forumet, og det virker som det er så mange hyggelige mennesker her:) vært litt på KG tidligere, men der dukker det opp mange kjipe kommentarer i forskjellige tråder. Virker mye bedre her!<3

Back
Topp