Hvor lenge

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Var dere prøvere før spiren satt nå?
Eller var det kanskje en overraskelse..? :happy090

Vi har vært prøvere siden desember 2019, har hatt en MA og 3 IVF forsøk. Så håper lille frø klamrer seg fast nå :dummy:

Sluttet på prevansjon i september 2021. Innsatsen var litt dårlig på høsten, så har vel tenkt at vi egentlig bare har prøvd siden etter jul.

Kan vel si dette var en overaskelse;) men hvor overrasket kan man bli når eneste perevansjon er å «håppe av i svingen»?:oops::D

Her er lille spire planlagt og vi ble gravide på første forsøk. Kom jo litt som en positiv overaskelse da fordi vi prøvde i 2 år før vi ble gravid med førstemann.:)

To år til sammen (med noen få pauser innimellom):rolleyes: etterlengtet må jeg si:Heartred

Første forsøk, vi bestemte oss samme kvelden jeg tydeligvis hadde eggløsning:happy: Forventet ikke at det skulle gå så fort, men vi vet hvor heldige vi er❤️

Vår satt på første forsøk denne gang.:Heartpink Hadde vel egentlig planlagt at det skulle ta litt lengre tid da vi brukte ett år på forrige :hilarious:

Første forsøk her også:love017
Blir veldig lett gravid men er vanskeligere å få spiren til å sitte.

Har prøvd aktivt, etter at jeg fjernet spiral i august 2021. Første gang, og med følelsen av at «alle andre» fikk det til på første forsøk holdt jeg på å bli sprø av prøvingen. Ble henvist til gyn, og fikk da vite at jeg har PCO. Slo meg da litt til ro med at det kom til å ta tid, og at vi sannsynligvis kanskje måtte ha litt hjelp… da plutselig skjedde det av seg selv likevel:) så nå håper vi virkelig at det sitter

Første forsøk her. Ble gravid med hannes første (min tredje) da jeg gikk på minipillen, så når jeg tok ut spiral så ble vi ikke overrasket at det gikk fort..

Last edited:
Hadde en MA i desember 22. Var da i uke 11+3. svangerskapet var planlagt og klaffet på andre forsøk. Dette svangerskapet var ikke planlagt. Følte meg egentlig ikke klar for nytt forsøk enda. Nå har tankene fått roet seg litt, å ser frem til et lite desemberbarn. Men skal ikke legge skjul på at det ligger mye redsel i tankene..

Tja, litt usikker på hva jeg skal definere oss som. Dette var andre forsøket med inseminasjon, så sånn sett har vi vært veldig heldige❤️
Men vi har vært ufrivillig barnløse siden 2017. Prøvde på egenhånd i et års tid før vi gikk til utredning. Der fikk vi ganske nedslående nyheter. Ble så henvist til fertilitetsbehandling hos OUS, men alt ble satt på vent fordi jeg er for overvektig. Fikk lenge beskjed om å gå ned i vekt og hadde for min del noen kjipe opplevelser fra helsevesenet i den forbindelse. «Dette bør jo motivere deg til å gå ned i vekt» og slike fraser. Frustrerende fordi årsaken til at vi ikke ble gravide lå helt klart hos mannen min og alt hos meg tilsa at jeg var normalt fertil. Til slutt orket vi ikke den prosessen lenger og vi bestemte oss for å gå privat. Så ser det da ut til at vi har vært superheldige og at det klaffet på andre forsøk. Nå håper jeg bare spira sitter❤️

Ble gravid juni/juli 2021 med spiral og mistet i MA November 2021.
Bestemte oss da for å prøve senere men bruke litt tid på å komme oss etter sjokket. Jeg begynte på p-pille og gikk på disse til februar på grunn av blødningsforstyrrelser. Jeg fikk en menstruasjon og ble gravid på PP 2, eller så blir det egentlig PP1 fordi tiden mellom p-pilleslutt og menstruasjon tok ca 2 uker :confused:
Denne gangen håper jeg det ikke blir noen overraskelse og at vi sitter med november/desember baby. Termin er beregnet desember, men jeg har todelt livmor og livmor som er vendt mot rygg så jeg står i fare for tidlig fødsel :nailbiting: noe jeg også gikk gjennom med sønnen min, da vannet plutselig gikk 4 uker før termin :wtf:

Back
Topp