Hvor lenge?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor lenge tenker dere å amme?

Jeg kommer til å fortette til han selv ikke vil ha mer. :)
 
Jeg tenkte også å amme til han selv ikke ville ha mer, men trodde det ville være når han var minst 1 år.

Men 8 mnd gammel ville han ikke ha mer på dagtid, og 9 mnd ville han ikke ha om kvelden eller morgenen heller :-(

Så her er vi ferdige med ammingen allerede, litt vemodig.
 
Samme som deg cosacita. Tror jeg holder på nattamming nå når jeg begynner på jobb.
 
Tar det litt som det kommer. Storebror ville ikke mer når han var 9-10 måneder. Han her gir seg nok ikke frivillig. Har sagt det er slutt når første tanna kommer. ( eldste var 15 måneder før den kom)
 
Her vart det slutt når han var 8,5 mnd ca. Hadde rett og slett ikkje nok så nettene vart eit mareritt:( våken og desperat eit par ganger i timen. Begynte å gi han flaske og då sov han gjennom natta nesten frå fyste flaske. Og akkurat det var deilig men trist for då var ikkje puppen spennande nok lenger :(
 
Hadde også tenkt hvert fall ett år! Men her var det slutt for en ukes tid siden... :( Litt sårt, hehe. Hadde ikke tenkt det skulle skje på dagen liksom! Men er jo gravid igjen så kan faktisk hende det smakte crap. :p Hun tok mme som om hun ikke hadde drukket annet. Godt det hvert fall. ;)
 
Her tenker jeg mellom 1 og 1,5 år et sted. Får se litt :) Men holder hvert fall ut til hun er 1 år :)
 
Jeg tenkte også å amme til han selv ikke ville ha mer, men trodde det ville være når han var minst 1 år.

Men 8 mnd gammel ville han ikke ha mer på dagtid, og 9 mnd ville han ikke ha om kvelden eller morgenen heller :-(

Så her er vi ferdige med ammingen allerede, litt vemodig.
Sånn ble det her også. Når det først ble sånn, var det egentlig helt greit synes jeg.
 
Kommer nok til å amme til hun ikke vil ha mer her også. Frøkna vår vil overhode ikke ha melk på flaske. Så spent på hvordan det blir den dagen hun ikke lenger vil ha pupp:)
 
Tenkte å amme til han er rundt 1 år, men han har masse tenner og biter en del. Kjenner at jeg gruer meg hver gang jeg legger ham til og er anspent under ammingen. Så vi får se hvor lenge jeg holder ut.
 
Ammer fremdeles, men er ikke så mye som kommer lenger. Hun får en skvett på kvelden og en til to skvetter ila natta/morgenen. Har ingen planer om hvor lenge jeg kommer til å fortsette, tar det som det kommer :)
 
Ammer fortsatt i tillegg til mme, men kjenner det blir mindre. Er veldig usikker på hva jeg vil. Vil gjerne amme til året, men de tennene hennes fjør det vanskelig... Har gått fint å gi begge deler nå siden etter jul, men nå skal hu visst ikke ha mme(de to siste dagene) så gudene vet hva som skjer. Får jobbe opp produksjonen igjen da. Men hun biter
 
Har jammen blitt endel mindre amming den siste tiden da hun plutselig spiser mer fast føde! Ammer vel ca. 3-5 ganger i døgnet! Så spent på hvor lenge vi holder på :)
 
Back
Topp