Hvor lenge

Hu er 20 mnd nå og er fortsatt hjemme, aner ikke når hu begynner i bhg enda. Får de når hu blir 3.

7 mnd! Det var lenge nok for meg. Så hadde pappaen permisjon frem til hun ble 11 mnd og da begynte hun i barnehagen :-)

Første gang var jeg hjemme i 7 mnd, så var hun hjemme med pappa til barnehagestart da hun var 15 mnd (de siste 6 ukene før hadde jeg sommerferie).

Med nummer to skulle jeg begynne å jobbe da hun var 12 mnd, men fikk ikke jobb. Endte med at både jeg og pappan og var hjemme i 6 mnd med henne. Det gikk selv om det tærte hardt på sparepengene med meg på nav og han i ulønna perm..

Denne gangen blir jeg hjemme i 9 mnd før pappan tar resten av perm. Denne gang får vi også 6 uke ferie sammen på slutten. Nå blir babyen 14 mnd ved bhg-start.

Mannen hadde ikke permisjon med vesla (han solgte den, så jeg kunne være hjemme lengre). Hun begynte 50 % i barnehagen da hun var 19 mndr. Jeg jobbet da deltid.

Nå skal jeg gå i ulønnet permisjon til minsten er 13 mndr. Da skal pappen ha 4 mndr permisjon. Etter det skal jeg gå hjemme igjen og ta noen nattevakter en gang i blant. Blir ikke barnehage før han er 2 år.
Solgte den? Hvordan?

Solgte den? Hvordan?
Det var på forrige jobben. Han fikk de pengene han ville fått om hadde hatt permisjon, oppe på den vanlige lønnen. Så han jobbet i stedet med dobbel betaling.

Han var drøyt to år da han begynte i bhg. Hadde muligheten til det fordi jeg er ufør og det passet min gutt perfekt :).

Var hjemme i ett år, deretter begynte han i barnehage mens jeg gikk tilbake til jobb.

Eldste begynte i bhg då han var 3 år og 11 mnd. Då han var rundt 2-2,5 år passa søstera mi han to dagar i veka så eg fekk kvile meg litt (gravid og dårlig, deretter fødsel og barsel). Faren hadde permisjon, men eg var arbeidsledig så var heime.

Lille begynte i bhg då ho var 2 år og 9 mnd. Faren hadde ikkje permisjon fordi eg ikkje hadde vore i jobb... Eg begynte å jobbe kveld og helg då jenta var ca 1 år og 10 mnd, så vi kunne utsette barnehagestarten litt til.

Hun er straks 13 måneder og jeg er hjemme på ubestemt tid siden jeg er arbeidsledig.

Jeg var hjemme med henne til hun var 10,5 Mnd og så var samboeren hjemme med henne til hun var 15 mnd. Begynte i bhg da hun var akkurat 15 mnd :)

Med storesøster var jeg hjemme på fulltid i seks måneder. Var superklar da jeg endelig kom meg på jobb igjen, føler at hjernen min råtner når jeg går hjemme, til tross for at jeg holder meg oppdatert på fag. Pappaen og jeg delte perm 50/50 fra hun var 6 mnd til ett år, og så jobbet jeg 40 % kvelds- og helgevakter til hun var halvannet og begynte i bhg. Er heldig som har en mormor som mer enn gjerne vil ha jenta på besøk.

Håper å kunne kjøre et lignende løp med lillebror, men er redd jeg ikke kan jobbe like mye. Pappaen har en mer krevende jobb, og må sannsynligvis ta sin perm sammenhengende. Håper jeg kan gå tilbake til litt jobbing fra ca seks - åtte mnd, til høsten en gang. Satser på bhgstart når han er halvannet, får heller bare leve billig og droppe avdrag på huslånet en stund til. :)

9 måneder hjemme sammen med meg og 3 måneder med pappaen før hun begynte i bhg ved 12 mnd.

Jeg har perm i 7,5 mnd og så skal far ha 17 uker etter det pluss noen uker ferie. Vi håper på plass fra desember, da er han ett år. Skulle gjerne gått hjemme med han lenger, men det har vi ikke råd til.

Back
Topp