Hvor lenge

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
var barnet hjemme sammen med deg, før du begynte å jobbe/pappaperm startet/barnet begynte i bhg?

3.5 mnd :) Da var det studier på meg :) Så var lille hjemme med pappaen i 4 mnd før jeg tok over i 5 mnd :) Pappaen var hjemme til bhgstart i august :)

Her var eldste hjemme med meg til han var 14 mnd. Da begynte han i bhg 2 dager i uken. Han begynte fulltid i bhg og jeg begynte i jobb da han var 20 mnd.

Yngste var hjemme med meg i 13 mnd og skal være med pappaen i 5 mnd. Da begynner hun fulltid i bhg.

2 år

Nummer 1 begynte i barnehage da han var 12 måneder. Det var fortidlig for han, så nestemann holdt jeg hjemme til han var 18 måneder. Han var da super klar, han gråt hver gang jeg leverte storebror i barnehagen og han ikke fikk være der.
Tredjemann blir 17 måneder.
Jeg har uansett begynt å jobbe ganske tidlig med de begge selv om de ikke har gått i barnehage.

Med eldste var jeg hjemme til hu var 17mnder da begynte hu i bhg.

Nå blir jeg hjemme til ungene er 19mnder og da begynner de i bhg. :)

Var hjemme til hun var ett år, ganske nøyaktig :)

Eldste var jeg hjemme med i nesten 1 år før pappan tok perm. Han starta i bhg da han var ca 15.5 mnd da han begynte i bhg.

Yngste var jeg hjemme med litt kortere, hun var ca 10.5 mnd da pappan begynte permen. Hun var akkurat 15 mnd da hun begynte i bhg

Jeg har vært hjemme til ca seks måneder, så har pappaen har sin del mens jeg jobbet, så har jeg hatt resten av min permisjon frem til bhgstart. ( 12 mnd og 14 mnd var de da)

Går hjemme til hun er 15,5 mnd, da skal pappaen gå hjemme frem til barnehagestart når hun er 18mnd:)

Jeg var hjemme i 11 mnd og to uker, men han startet tilvenning i bhg da han var 11 mnd. Far var hjemme med oss hele tiden.

Mannen hadde ikke permisjon med vesla (han solgte den, så jeg kunne være hjemme lengre). Hun begynte 50 % i barnehagen da hun var 19 mndr. Jeg jobbet da deltid.

Nå skal jeg gå i ulønnet permisjon til minsten er 13 mndr. Da skal pappen ha 4 mndr permisjon. Etter det skal jeg gå hjemme igjen og ta noen nattevakter en gang i blant. Blir ikke barnehage før han er 2 år.

Jeg begynte å jobbe gradert (en dag i uka i gjennomsnitt) da vesla var seks måneder. Jeg var også student gjennom hele permisjonen, hadde eksamen da hun var fem uker gammel, og hadde med meg barnevakter på samlingene på høyskolen (ei venninne en gang og mamma en gang, var heldigvis bare to samlinger) da hun var rundt seks måneder gammel. Fulgte forelesninger på nett med henne på armen. Hun begynte i barnehagen da hun var 16 måneder.

Denne gangen blir det ikke sånn, jeg har lært! Jeg tar permisjon og ferie fra både jobb og skole slik at lillebror får være hjemme med meg i ro og fred til han begynner i barnehagen. Han må nok i barnehagen når han er 14 måneder, og det syns jeg er litt tidlig, men det blir i alle fall mer kos og mindre stress det første året.

Back
Topp