Hvor lenge?

Mamma til 4

Elsker forumet
Noen som har hatt såre brystvorter lengre enn 4 uker ? Sår enda jeg :/ men gutten tar puppen uten problemer nå :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har akkurat vært hos helsesøster med min ene såre pupp! Er en stor "strek" som går over hele brystknoppen! Vondt! Hun anbefalte meg noe nytt som var kommet,- akkurat kjøpt den og sjal legge på nå når lille er ferdig... Spent på om den hjelper!! Ps hun sa jeg bare skulle klippe ut en liten bit- på bilde er det en stooor lapp

ImageUploadedByBV Forum1426502352.486338.jpg

Har akkurat vært hos helsesøster med min ene såre pupp! Er en stor "strek" som går over hele brystknoppen! Vondt! Hun anbefalte meg noe nytt som var kommet,- akkurat kjøpt den og sjal legge på nå når lille er ferdig... Spent på om den hjelper!! Ps hun sa jeg bare skulle klippe ut en liten bit- på bilde er det en stooor lapp

Vis vedlegget 108242
Gi meg en tilbakemelding a :)

Litt over fire uker nå, og den ene brystvorten er fortsatt vond fordi han ikke gaper ordentlig, men det virker som at den blir bedre sakte men sikkert. Hekter han av og på hele tiden til han gaper ordentlig.
Min er og 4 uker og jeg er veldig sår på den ene :/

Min er og 4 uker og jeg er veldig sår på den ene :/

Jeg brukte brystskjold for å skåne den, sånn at den rakk å bli bedre. Problemet er bare at lille svelget så innmari mye luft med det noen ganger. Ikke alle som gjør det, så det er kanskje verdt et forsøk? Det hjalp iallefall meg. Evt pumpe fra den ene puppen :) er ikke noe godt å ha såre brystvorter, gjør jo så vondt!

Ser ut til at den hjelper , litt iallfall. Perioden med smerte er kortere. Og virker som spriket på såret er litt mindre når han er ferdig å patte.. Men fikk beskjed om å bruke den en uke flr jeg dannet meg en mening- tar vist litt tid før effekten kommer.

Hvor kjøpte du de ? :) hvor gamnel ee babyen din nå ?

Han er 3 uker og 4 dager. Mindre smerter for hver dag som går, kommer ikke tårer lenger nå når han tar tak!
Kjøpte på apoteket,- men av 3 apotek her, var det kun et som har inne- de andre kunne bestille. Det ligg vist ikke inne i det de MÅ ha i hylla. De selges i pk på 5 ark, men jeg fikk velge hvor mange ark/blad jeg skulle ha.
Vær obs på at de ikke står sammens med babyprodukt, tilhører egentlig brann delen. På mitt apotek hadde de ikke i hylla, men på bakrommet
- om du vil prøve..

Han er 3 uker og 4 dager. Mindre smerter for hver dag som går, kommer ikke tårer lenger nå når han tar tak!
Kjøpte på apoteket,- men av 3 apotek her, var det kun et som har inne- de andre kunne bestille. Det ligg vist ikke inne i det de MÅ ha i hylla. De selges i pk på 5 ark, men jeg fikk velge hvor mange ark/blad jeg skulle ha.
Vær obs på at de ikke står sammens med babyprodukt, tilhører egentlig brann delen. På mitt apotek hadde de ikke i hylla, men på bakrommet
- om du vil prøve..
Tenkte å prøve :)

Ser ut til at den hjelper , litt iallfall. Perioden med smerte er kortere. Og virker som spriket på såret er litt mindre når han er ferdig å patte.. Men fikk beskjed om å bruke den en uke flr jeg dannet meg en mening- tar vist litt tid før effekten kommer.
Hva heter det ?

Og det hjalp etter hvor lang tid ? Ammet du samtidig ?

Begynte med den på mandag... Hm.. Torsdag merket jeg at det ikke bare var innbilning at smertene var mindre. Var da fortsatt vondt, men ikke så vondt at tårene presset på. Så ble det gradvis bedre, og i dag er det LITT vondt i bare noen få sekunder.
Den åpne store kløften/ åpne streken over hele brystvorta er begynt å bli mindre, men fortsatt stor.

Så konklusjonen min er at snart 4 uker med smerter (var jo vondt de første dagene etter fødsel) hvorav de 2 siste ukene med fæl brystvorte,- nærmer seg over :) og jeg gruer meg ikke lenger til han skal patte på vond pupp :)

Håper de kan hjelpe deg like mye som meg!

Ps de kostet 100kr for en liten lapp, men jeg delte den opp i 6 - og bruker en del fra morgen til neste morgen.. Så da er det ikke ille pris!

Back
Topp