Hvor lenge

Fra riene startet til fødsel ca 6 t 45 min. Aktiv fødsel ca 2 - 2 1/2 time.

Lå på sykehushotellet 2 netter.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

5 1/2 time fra vannet gikk. 2 1/2 time i aktiv fødsel. Det gikk bare 40 minutt fra 4cm til 9cm, så det var veldig intenst og føltes som en sammenhengende rie. 34 minutters trykketid på slutten. Ganske greit for å være førstegangs, men litt urolig for hvor fort det kan gå neste gang. Lå på hotellet 3 netter

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eg tror vannet gikk i ett-to tiden om natten, eg la meg i ti tiden, var og tisset 11-12-01-02-03 og da i 03 tiden kjente eg noe tilsvarende litt pulserende menssmerter i ryggen og han ble født 0640.. lå på barsel i to dager, innlagt på barneklinikken to dager senere..

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Første rie var onsdag 19.02, da holdt jeg på i 12 timer, men så ga det seg!
Riene kom tilbake fredag 21, og da holdt jeg på i 30 timer fra første rie, til lillemann var ute ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor lenge var du i fødsel (fra riestart/vannavgang)?
Hvor lenge var du i aktiv fødsel?
Hvor lenge var du på sykehuset ifm fødsel?

Sent from my iPad using BV Forum
Fra vannet gikk til hun var ute gikk det 36 timer (med vonde rier fra start til slutt..)
Hadde en lang og jævlig modningsfase, var i aktiv fødsel i åtte timer. Presset en halvtime.
Var på føden i åtte timer, og deretter på barsel i to døgn.

Sent from my iPad using BV Forum

Fra riene starta til han var ute tok det 5,5 timer.
Var på sykehuset kl.19.00 (en time etter riene starta), ble lagt inn kl.20.00, hadde 5cm åpning kl.21.00.
9-10cm kl.23.10
De tok vannet kl.23.28, to pressrirer og han var ute kl.23.34!
Så totalt 6min fra vannet gikk til han var ute :p
Jeg lå 1døgn på barsel før jeg dro hjem, mens Felix lå 25 dager på nyfødtintensiven før vi fikk han hjem på perm.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Begynte hjemme 06.30.

Var på sykehuset 11.00 og hadde da 4cm. Ble født 19.40, sa aktiv fødsel i 8t og 40min.

Var på barsel+intensiv i 7 dager.

Sent fra min LT26i via Tapatalk

Timer fra vannet til hun var ute etter hastekeisersnitt: 77 timer
Aktiv fødsel: ca 20 timer fra 3-4 cm åpning til etter keisersnitt.
Var innlagt i 9 døgn ink. 2,5 døgn før fødsel.

Unner ingen den runden jeg hadde...

Her tok jordmor vannet etter 8 timer med aktiv fødsel. Det stoppet liksom litt opp, men da ble det mer fart på sakene. Jeg var redd det skulle gjøre vondt, men det gikk bra. Hun tømte også blæra mi med kateter to ganger de siste timene, det var ikke så behagelig. Men jeg klarte ikke å tisse, og hun var redd for at en full blære ville være i veien når jeg skulle presse.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

1. 4.5t
2. 2t og 45min
3. 17t

Vannet gikk 03.01.14 ca kl 15:30, hun ble født 07.01.14 kl 07:25!

Aktiv fødsel: 2 timer og 25 min (trykketid 3 min).

Opphold på sykehus fra 3 til 14 januar.

Kjente første rie ca kl 9 om morgenen og hadde regelmessige rier fra kl 12.
Var i aktiv fødsel fra ca kl 21, vannet gikk ca kl 23, og 03.05 var hun ute etter 20 minutter med pressrier.

Fra riene startet til han var ute, ca 1 time! Var tøft med rie etter rie uten pause...

Litt av vannet gikk 0645 på morgenen men riene startet ikke før ca 1400.
Kom på sykehuset med 5 cm åpning og 30 min etter så var han ute, kl 1550. Ca to timer fra riestart til han var født.
Fødsel på tirsdag, hjem på torsdag.

Back
Topp