Hvor lenge

Hvor lenge var du i fødsel (fra riestart/vannavgang)?
Hvor lenge var du i aktiv fødsel?
Hvor lenge var du på sykehuset ifm fødsel?


Sent from my iPad using BV Forum

Smårier fra kl 8 på morgenen ca, begynte å gjøre vondt ca kl 11.. Dro da til jm på helsestasjonen, hadde 6cm. Var på sykehuset kl 12.15, mini var ute kl 13.15 :) hadde 8cm da jeg kom på sykehuset. Var der i to netter, bortkastet tid egentlig. Barsel på Drammen er minst like dårlig som jeg har hørt andre fortelle ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Første rier kl 20 - de var svake og kjentes som menssmerter i korsryggen så jeg var egentlig usikker men siden de kom hver tredje minutt så dro vi på sykehus ved midnatt. Kl 1 var jeg innlagt med 4 cm og hadde full åpning i løpet av en time. Jenta ble født 3:42 :) var på sykehuset 3 netter.
 
Smårier fra kl 8 på morgenen ca, begynte å gjøre vondt ca kl 11.. Dro da til jm på helsestasjonen, hadde 6cm. Var på sykehuset kl 12.15, mini var ute kl 13.15 :) hadde 8cm da jeg kom på sykehuset. Var der i to netter, bortkastet tid egentlig. Barsel på Drammen er minst like dårlig som jeg har hørt andre fortelle ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja stemmer at det er dårlig. Og jeg måtte være der i nesten to uker. Holdt på å bli gal :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Aktiv fødsel er fra 4 cm og regelmessige rier


Sent from my iPhone using BV Forum

Riene kom regelmessig helt fra starten av, ca 2-3 min mellom hver. Når jeg kom på sykehuset hadde jeg 4 cm åpning da de sjekka meg kl 2, så da hadde jeg vel aktiv fødsel i rundt 4 timer da :)
Var forberedt på å holde på lenger enn det siden jeg er førstegangs og mamma brukte 23t på å få ut meg :p

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen
 
Smårier fra kl 8 på morgenen ca, begynte å gjøre vondt ca kl 11.. Dro da til jm på helsestasjonen, hadde 6cm. Var på sykehuset kl 12.15, mini var ute kl 13.15 :) hadde 8cm da jeg kom på sykehuset. Var der i to netter, bortkastet tid egentlig. Barsel på Drammen er minst like dårlig som jeg har hørt andre fortelle ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Rart det kan vera så stor forskjell på opplevelsene - eg hadde det kjempe bra :)


Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
 
Fra første rie til han var ute tok det 8 timer, 4 timer i aktiv fødsel men det tok bare tre kvarter fra 4cm til det plutselig var 10 cm og det var fælt... :p Vannet gikk en time før han kom tror jeg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Rart det kan vera så stor forskjell på opplevelsene - eg hadde det kjempe bra :)


Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
Jeg var ikke fornøyd. Men noen av de som jobbet der var flinke og hadde jeg kun hatt de innom og de ikke hadde det så travelt (var fullt når jeg var der) hadde jeg vært fornøyd. Så kommer nok helt an på hvem som er på jobb på "ditt rom". Kjenner ei som jobber der som sier det er stor forskjell på de som jobber der og at de har en del de jobber med men som ikke alle er med på.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Våknet kl 02.15 av første rie, kl 03.50 da vi svingte inn på parkeringa til føden gikk vannet og ungen var ute 04.30. Rakk aldri sjekke åpning, så vet ikke når jeg kom i aktiv fødsel. Dette var på lørdagsnatta, dro hjem søndags ettermiddag :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Våknet kl 02.15 av første rie, kl 03.50 da vi svingte inn på parkeringa til føden gikk vannet og ungen var ute 04.30. Rakk aldri sjekke åpning, så vet ikke når jeg kom i aktiv fødsel. Dette var på lørdagsnatta, dro hjem søndags ettermiddag :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Heldigvis rakk du dra på sykehuset :)
 
vannet gikk rett før kl 12 søndag formiddag. ingen framgang så fikk drypp kl 01.30. Da ble det heftige rier til hun var ute kl 04.07. Dro hjem kl 12 mandags formiddag. 8 timer etter fødsel. :)
 
Kjem litt an på kva jordmor og sjukehus du har. Kongsberg sjukehus reknar aktiv fødsel frå 3 cm, det samma gjorde eine JM eg hadde på Drammen.


Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤
Ja de sier vel 3-4 :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Iiiiik, og jeg som trodde jeg hadde effektive rier! Hehe..

Fra null til full åpning på 30 min ser jeg for meg må ha vært veldig vondt.


Jeg husker ingenting av det, men mannen min har enda mareritt.
 
Falske rier i 4 dager med 4cm åpning vannet gikk 19.00 å 22.59 var ho ute pressrier varte 10min vips va hu ute :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Rart det kan vera så stor forskjell på opplevelsene - eg hadde det kjempe bra :)


Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Bra det er noen som har positive opplevelser også :) om jeg ikke hadde fått til feks amming helt selv, hadde nok min vært flaskebarn.. Jeg måtte ringe på flere ganger før det faktisk kom noen, opplevde at jeg måtte ut i gangen å lete etter noen for å få hjelp. Om det blir noe beste gang, reiser jeg hjem samme dag om det er mulig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ble satt i gang. Tok 1.5 time fra første ri til barnet var ute. 45 minutter fra 4 cms åpning til barnet kom ut. Var førstegangsfødende så en ganske heftig, men rask fødsel ja. Lurer på hvordan fødsel nr 2 vil gå:(
 
4,5t fra vi kom påmsykehuset med rier til ungen var ute.
Aktiv fødsel i 2t og 45 min.
Var på sykehuset i 17timer.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Første rie kom rundt 02tiden 25. Feb, 10 min mellom hver rie. Fødte 27. Feb. Var 3cm

Fra aktiv fødsel (4cm) tok det 6 timer før hun ble født

Lå på sykehuset i 3 dager etter fødsel


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bra det er noen som har positive opplevelser også :) om jeg ikke hadde fått til feks amming helt selv, hadde nok min vært flaskebarn.. Jeg måtte ringe på flere ganger før det faktisk kom noen, opplevde at jeg måtte ut i gangen å lete etter noen for å få hjelp. Om det blir noe beste gang, reiser jeg hjem samme dag om det er mulig :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her. Fullt kaos da jeg var der. Og jeg måtte være der i fjorten dager pga gulsot. Ikke spesielt gøy. Tok en måned for å få i gang melkeproduksjonen i tillegg, og jeg tror det hadde sammenheng med dårlig veiledning de første dagene. Var faktisk enkelte som ville reise hjem med en gang, men som måtte vente fordi de ikke hadde kapasitet til å sende folk hjem engang... Litt av et opplegg :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Samme her. Fullt kaos da jeg var der. Og jeg måtte være der i fjorten dager pga gulsot. Ikke spesielt gøy. Tok en måned for å få i gang melkeproduksjonen i tillegg, og jeg tror det hadde sammenheng med dårlig veiledning de første dagene. Var faktisk enkelte som ville reise hjem med en gang, men som måtte vente fordi de ikke hadde kapasitet til å sende folk hjem engang... Litt av et opplegg :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Fantastisk ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvis jeg skal tippe, så Ca 5 tiner fra første riene og 50 min i aktiv fødsel. Men det er litt vanskelig å si. Jeg var innlagt på føden etter et fall og skulle bare observeres. Kl 9 kjente jeg rier, men de slo ikke ut på ctg og den sure jordmora mente jeg jeg overdrev når jeg sa de var vonde og ikke bare maserier. Var helt umoden og ingen åpning. Fikk være til observasjon litt lenger, "siden du påstår du har det vondt, så har vi vel ikke noe valg" som den "trivelige" jordmora så fint sa. Så tok det seg opp litt frem til kl var 10.30. Da sovna jeg. Våkna 12.45 og gikk på do og da sa det plutselig PANG. Fikk ringt etter jm, og blei overflytta til fødestue KL 13.30. Rakk å komme inn der, legge meg i senga og trykke 4 ganger, og så var han ute 13.50 :)


Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)
 
Back
Topp