Hvor lenge var du i permisjon ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
hvor lenge var du/ skal du være i permisjon med barna deres :)? Hvor lang permisjon tok far? Hvordan var det å starte på jobb igien.

Jeg har bare et barn så langt og han er 8 mnd. Har permisjon til han er 10,5 mnd, så skal far ha 12 uker. Deretter skal jeg jobbe redusert eller ga ulønnet permisjon fra mai-august (barnehagestart).

Storkoser meg med lillegutten min og all tid vi har sammen :Heartred Elsker å være mamma:love7
 
Jeg har permisjon fra 27/6-18 til 2/7-19 (inkl litt ferie og trukket fra litt grunnet prematur fødsel). Pappaen har ikje permisjon da han er student, men hjemme masse med oss. Har ferie etter permisjonen uti august og barnehagestart.
 
Var i permisjon i 14 mnd. med storebror, 16 mnd. med lillebror. :) Etter endt permisjon reduserte jeg stillingen min for å få være mer sammen med barna, slik at jeg nå jobber 6 timer, 4 dager i uken. Nyter hvert eneste sekund sammen med guttene mine. ♥️
 
Med eldste var jeg hjemme til han.var ca 8 mnd, så hadde faren et par mnd (og jeg hadde to timer ammefri pr dag, med lønn. Staten) også jobbet vi begge redusert til han begynte i bhg 2 år gammel.

Med mellomste hadde jeg igjen til ca 8 mnd og deretter han. Så hadde jeg ulønnet perm noen mnd og så hadde han ferie og ulønnet perm til begge ungene begynte i bhg når hun var 18 mnd (vi flytta nemlig i slutten av min ulønnede perm og jeg begynte i ny jobb to mnd før de hadde bhg plass. Jeg hadde ferie et par uker før de begynte)

Med tredje var jeg hjemme først med lønn og deretter uten til hun var ca 19 mnd og begynte i bhg. Mannen var arbeidsledig de første 10 mnd av hennes liv og fik ny jobb med snarlig slutt Bre et par uker før han skulle begynt på pappaperm så jeg fikk ordnet ulønnet og ham utsatte permisjonen og mistet noe av den men tok det ut sånn i sommerferien, noen fridager med ungene i ny og ne etc. For lite desverre men han var jo nok sammen med henne som baby
 
10 mnd med begge. ( inkl.ferie) før far overtok med sin perm + ulønna i noen mnder.
 
6,5 måneder med første, så tok far 4 måneder. Jeg ble totalt utslitt av jobb og amming og var nok på grensen til deprimert. Da vi ikke fikk barnehageplass tok jeg derfor tre måneder med ulønnet permisjon etterfulgt av tre måneder med 50%. Denne gangen legger jeg opp til ulønnet med en gang og blir hjemme til barnet er 10 måneder.
 
Hadde 13mnd perm (hele, da vi fikk overført fars til meg pga hans ADHD) så ferien min. Guttungen begynte 50% i bhg når han var 14/15mnd og 100% ved 20mnd.
 
På 8mndsdagen til minsten var min permisjon ferdig. Da tok pappaen 10uker. Han jobber nå 100% turnus, med langvakter mens jeg er vikar to steder. Så vi har han hjemme frem til neste høst :happy:
 
Har hele permen selv, tatt over fedrekvoten siden han ikke har opptjent rett til den. Så inkl. ferie blir jeg hjemme til 2 uker før 1årsdagen til mini. Koser oss :Heartblue
 
Pappaen hadde sine 12(?) uker. Med første var det 10, tror jeg, mens jeg hadde resten. Kontakten min gikk ut i løpet av permisjonen så gikk på dagpenger med første i noen måneder før jeg fikk jobb til høsten. Med andremann skjedde det samme bortsett fra at jeg gikk uten inntekt de månedene fra permisjonen gikk ut til han begynte i barnehage og jeg fikk jobb igjen.
På den måten begynte begge i barnehage da de var 1,5 år gamle.
 
Jeg hadde permisjon i 12 mnd med 80% lønn.
Jeg fikk far sine uker den gangen, da han var mye bortreist på jobb. Slik var det den gangen, vet det er mye strengere nå.
Begynte på jobb igjen i deltid og hadde 3 dagers plass i barnehagen opptil barna var 3 år.
 
7 laaaange måneder før pappaen overtok. Veldig glad i lille, men babytiden er ikke noe for meg. Bedre no når hun nærmer seg året :)
 
1 år med eldste og litt over 2år med yngste. Blir nok 2-2,5år med neste også.
 
14,5 mnd her, pappaen hadde ikke rett på permisjon. Helt nydelig å kunne være så lenge hjemme, og vi fikk være masse hjemme som familie! Denne gangen blir det betraktelig kortere for meg, men håper vi blir å få det til å gå rundt med ammefri og evt redusert etter 7-ish måneder, vanskelig å forutsi formen etter fødsel :)
 
hvor lenge var du/ skal du være i permisjon med barna deres :)? Hvor lang permisjon tok far? Hvordan var det å starte på jobb igien.

Jeg har bare et barn så langt og han er 8 mnd. Har permisjon til han er 10,5 mnd, så skal far ha 12 uker. Deretter skal jeg jobbe redusert eller ga ulønnet permisjon fra mai-august (barnehagestart).

Storkoser meg med lillegutten min og all tid vi har sammen :Heartred Elsker å være mamma:love7

Akkurat det samme som deg faktisk :) Maijente her og :)
 
Med permisjon, ferie og ulønnet var jeg hjemme litt over et år, pappaen hadde fire uker sammenhengende og tok resten av permisjonen sin gradert med to dager i uken
 
Med eldste var jeg hjemme i ca 9 mnd (perm + ferie), men var da gravid igjen med nr to og gikk rett på svangerskapspenger. Pappaen tok 10 uker før jeg gikk ut i ny permisjon.
Med nr to var jeg hjemme i 5 uker med ham før han ble innlagt og vi fikk pleiepenger. Permisjon utgikk pga dødsfall. Jobbet så 50 prosent en kort periode før jeg startet svangerskapspenger igjen og er nå straks ferdig med permisjon nr 3. Lille er 8 mnd til fredag, men jeg blir gående hjemme frem til jeg finner meg en ny jobb. Far skal ha ti uker, og tar det litt på sparket når han tar dem siden det ikke er noe poeng i å gå hjemme begge to. Så jeg har jobbet sværtsvært lite siden eldste på snart 3,5 ble unnfanget, og det lille jeg jobbet var ikke spesielt koselig så nå har jeg sagt opp
 
Jeg driver eget foretak, så jeg valgte å starte å jobbe når datteren min var 5mnd. Planen var å jobbe frem til samboer skulle ha permisjon i begynnelsen av Januar frem til mai. Men vi fikk tilbakemelding fra NAV at vi hadde regnet feil, og manglet 20 dager. Så da tok jeg desember også. Gikk tilbake i permisjon i dag :)

Vi håper og tror vi får BHG plass i mai så vi slipper ulønnet permisjon.

Siden jeg driver eget foretak, og kan styre dagene mine selv, i tillegg til mange passemuligheter, så valgte jeg å gjøre det slik. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det med nestemann. Litt for styrete, selv om jeg liker å ha ting på gang.
 
Back
Topp