Hvor lenge var du i permisjon ?

Jeg startet perm i slutten av november og skal ha ut året. Så det blir litt over 13mnd.
Så skal far ha perm, ulønnet perm og ferie frem til juli/august neste år. Eller lengre, kommer ann på når vi får barnehageplass
 
14,5 mnd her, pappaen hadde ikke rett på permisjon. Helt nydelig å kunne være så lenge hjemme, og vi fikk være masse hjemme som familie! Denne gangen blir det betraktelig kortere for meg, men håper vi blir å få det til å gå rundt med ammefri og evt redusert etter 7-ish måneder, vanskelig å forutsi formen etter fødsel :)[/
 
Begynte ta vakter etter 6 måneder, vi foreldre tok gradert permisjon, jeg 60% perm/ far 40% perm) Jeg hadde en lite forståelsesfull og samarbeidsvillig arbeidsgiver, så det ble konflikt. Det var en grusom periode. Meningen med å komme tidligere tilbake på jobb som mor, er jo for å bidra til økt likestilling, men amming kompliserer saken når arbeidsgiver ikke vil legge til rette for dette.
Min advarsel til dere andre er å stå hardt på kravet om ammefri, krev at loven følges, innen 3 uker etter du evnt er nektet ammefri, vil jeg for sikkerhets skyld anbefale å sende inn saken til Tvisteløsningsnemnda etter arbeidsmiljøloven. Angrer på at jeg ikke gjorde dette, fordi om man IKKE gjør det, kan i praksis arbeidsgiver bryte loven uten risiko for straff! JEG har ihvertfall fått noe som kjennes ut som «varige men» etter den forferdelige tida med krangling for en turnus som kunne gå opp med fars arbeid (han jobbet 60% og jeg jobbet 40% fra barnet var 6 mndr) og krangling om å få ammefri. Timene mine på jobb ble også smurt tynt utover (uvanlig korte dager) bare for å omgå betalt ammefri etter tariffavtalen. Skal lete lenge etter en enklere sjef. Om jeg bare hadde visst det jeg vet i dag!!!
 
Hjemme fulltid til hun var 8 mnd.
Hjemme 80% frem til 15 mnd.
Da tar pappaen over og skal ha 3 mnd.
Felles ferie etter dette og bhg-start :)
 
Med eldste var jeg først i permisjon i 3,5 mnd, før jeg gikk ut i praksis og gjennomførte bacheloroppgaven. Mannen gikk da hjemme. Jeg tok deretter ut 4 mnd permisjon, før jeg begynte i jobb :) Mannen tok deretter permisjon til august da ungen begynte i barnehagen :)

Med yngste var jeg i permisjon i 11 mnd og så tok mannen 12 uker :)

Jeg har igrunnen synes det har vært godt å komme ut i jobb igjen og faktisk ha mulighet til å savne ungene litt <3 Selv om jeg også synes det har vært heeeelt greit å være hjemme også :)
 
10 mnd begge gangene :) skulle gjerne vært hjemme lenger..
 
Var vel hjemme i ca 11 mnd :)
 
Skal være hjemme i 2år og 4mnd. ulønnet perm. Da blir det bhage kun 2 dager i uka også får vi se hva vi gjør når han blir 3år. Far har hatt sine 10 uker, da hadde vi perm sammen.
 
med nr 1 ble jeg gravid i permisjonen og ble hjemme (sykemeldt) til nr2 kom. Med nr 2 var jeg hjemme fulltid 4 mnd deretter gradert til 15 mnd (med 2 timer ammefri frem til 12 mnd, fikk det selv om jeg ikke ammet).
 
Skal være hjemme i 2år og 4mnd. ulønnet perm. Da blir det bhage kun 2 dager i uka også får vi se hva vi gjør når han blir 3år. Far har hatt sine 10 uker, da hadde vi perm sammen.
Så heldige dere er som hat mulighet for det :)
 
Være hjemme til hun er 14,5 mnd, tror jeg. Hvis arbeidsgiver gir meg 10 uker ferie rett etter permisjon. Vi skal ha henne hjemme fra BHG til hun blir 2 år
 
Back
Topp