Hvor lenge sov barnet ditt i sprinkelseng?

Min gutt på 2 år og 8 mnd sover fortsatt i sprinkelsenga, men tok av den ene siden og satte på Sengehest da han var rundt 2 år:)
Han kan fint gå inn og ut av senga selv nå, men gjør det aldri på natta eller morgenen.
Han blir nok liggende i den senga til han blir storebror i august:) så blir det rett over i voksenseng.

Eldste var drøyt to år då vi flytta og han fekk nytt rom og stor seng. Vanleg 90x200. Han klatra aldri ut av sprinkelsenga, og eg trur det tok 1/2 år før han skjønte at han faktisk berre kunne gå ut av storsenga når han ville...

Lille brukte sprinkelsenga til ho var drøyt tre år. Ho hadde det heilt fint der oppi, og prøvde aldri å klatre ut. Hadde neppe klart det heller, om ho har prøvd. Vi bytta over til sånn vokseseng frå IKEA (80x135 eller noko slikt i kortaste variant).

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

De to eldste til de var 2 år. Hvis lillegutt fortsetter å trives i sin, så blir han liggende litt lenger..

Vesla er 2 år og 2 mnd og sover fortsatt i sprinkelseng. Hun er veldig glad i sengen sin, så jeg kvier meg for å bytte...

Hihi vi prøvde det med størstemann da han hylte i sprinkelsengen ved ca 1,5 år. Og la en madrass ved siden av tilfelle han falt ut eller hvis han trengte en av oss ved siden av når han skulle sove. Da lå han konsekvent på madrassen istedet for i sengen :p Han likte virkelig ikke den sengen tror jeg! I juniorsengen sov han kjempegodt :)
Men jeg ser i ettertid at vi kunne kjøpt voksenseng med en gang, og heller brukt en god sengehest :)
Det eneste er at det blir litt bedre plass på barnerommet. En stor seng tar mye plass.

Flaut, faktisk helt til 3,5 år..
Hsn klatret aldri ut og la seg så fint, og jeg fryktet å miste "kontrollen" på legginga. Men det var ikke noe å frykte, viste det seg:)
Det kan jo hende det gikk greit fordi han var 3,5 da og ikke 1,5 når dere byttet ;)

Btw jeg sov i sprinkelseng til jeg var 4 år. Stor seng stod ved siden av og den var prøveligget, men nei jeg synes det var lunt og koselig i sprinkelsengen. Husker det godt faktisk! At den store sengen var alt for stor :p måtte ligge med bena bøyd og våknet ofte med de ut mellom sprinklene :p

Eldstemann var rett over to år, frøkna på 2.5 har enda ikke fått stor seng.

Hun skal arve storebror sin juniorseng, og han skal få høy seng kombinert med skrivebord til han skal på skolen til neste år.

Back
Topp