Ikke i bruk
Forumet er livet
Hvor lenge sov barnet ditt i sprinkelseng? Og hvilke seng byttet dere til?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Akkurat denne sengen har vi tenkt til å kjøpe også! Vesla her er 2 år og 3 mnd, klatrer ikke over sprinkelsenga enda, og trives godt, men jeg er nå 15 uker på vei med nr to, og vet ikke hvor lenge jeg gidder/orker å løfte henne ut og inn av den... Tenker at det er greit å trene inn å sove i stor seng i god tid før lillebrøster kommer...?!Storebror likte ikke sprinkelsengen og fikk etterhvert helt panikk oppi der. Mest fordi han ikke kom seg ut og inn til oss, tror jeg. Så da han var 1,5 år fikk han juniorseng og tuslet inn til oss når han våknet på natten.
Lillebror elsker sprinkelsengen sin og er nå 2 år og 2 måneder og ligger veldig fint oppi der. Han slenger seg mye rundt når han sover, så det har ikke fungert så bra å legge han i større senger når vi har prøvd det![]()
Men når han skal få ny seng etterhvert blir det en slik fra IKEA, slik at vi har oppbevaringsmulighet og ekstra seng ved overnatting/ samsoving
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/
Jeg tenker at vår gutt fint kunne ligget i denne fra nå av, hvertfall. Den har så fine kanter og med en høy sengehest blir den trygg og godAkkurat denne sengen har vi tenkt til å kjøpe også! Vesla her er 2 år og 3 mnd, klatrer ikke over sprinkelsenga enda, og trives godt, men jeg er nå 15 uker på vei med nr to, og vet ikke hvor lenge jeg gidder/orker å løfte henne ut og inn av den... Tenker at det er greit å trene inn å sove i stor seng i god tid før lillebrøster kommer...?!
Hihi vi prøvde det med størstemann da han hylte i sprinkelsengen ved ca 1,5 år. Og la en madrass ved siden av tilfelle han falt ut eller hvis han trengte en av oss ved siden av når han skulle sove. Da lå han konsekvent på madrassen istedet for i sengen5 år.
Den vi hadde fra ikea kan taes av den ene langsiden med sprinkler så det blir en åpen barneseng. Tok de av når han var 2 år. Slipper å kjøpe en mellomting mellom sprinkelseng og stor seng.