Hvor lenge sov barnet ditt i sprinkelseng?

Begge var 2,5 år, byttet da til halvhøy skuvseng. Ingen av de har noengang klatret over, ikke den halvhøye heller :p

Storebror likte ikke sprinkelsengen og fikk etterhvert helt panikk oppi der. Mest fordi han ikke kom seg ut og inn til oss, tror jeg. Så da han var 1,5 år fikk han juniorseng og tuslet inn til oss når han våknet på natten.
Lillebror elsker sprinkelsengen sin og er nå 2 år og 2 måneder og ligger veldig fint oppi der. Han slenger seg mye rundt når han sover, så det har ikke fungert så bra å legge han i større senger når vi har prøvd det :p
Men når han skal få ny seng etterhvert blir det en slik fra IKEA, slik at vi har oppbevaringsmulighet og ekstra seng ved overnatting/ samsoving
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/

Nr 1 var 2 år og 4 mndr når vi byttet, han fikk seng på 90x200. Gikk kjempe fint.
Nr 2 var 2 år og 8 mndr når vi tok av siden på sprinkelsenga, fikk storseng like etter når vi hadde somlet oss til å kjøpe. :)

Frøkna er 1 år og 4 mnd og sover fortsatt i sprinkelseng. Har ikke prøvd å klatre ut enda, selv om hun ellers er en klatremus.

Eldste til rett Før han var 2, da fikk han stor seng.
Yngste har aldri brukt det, han likte den ikke.

Storebror likte ikke sprinkelsengen og fikk etterhvert helt panikk oppi der. Mest fordi han ikke kom seg ut og inn til oss, tror jeg. Så da han var 1,5 år fikk han juniorseng og tuslet inn til oss når han våknet på natten.
Lillebror elsker sprinkelsengen sin og er nå 2 år og 2 måneder og ligger veldig fint oppi der. Han slenger seg mye rundt når han sover, så det har ikke fungert så bra å legge han i større senger når vi har prøvd det :p
Men når han skal få ny seng etterhvert blir det en slik fra IKEA, slik at vi har oppbevaringsmulighet og ekstra seng ved overnatting/ samsoving
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315/
Akkurat denne sengen har vi tenkt til å kjøpe også! Vesla her er 2 år og 3 mnd, klatrer ikke over sprinkelsenga enda, og trives godt, men jeg er nå 15 uker på vei med nr to, og vet ikke hvor lenge jeg gidder/orker å løfte henne ut og inn av den... Tenker at det er greit å trene inn å sove i stor seng i god tid før lillebrøster kommer...?!

Akkurat denne sengen har vi tenkt til å kjøpe også! Vesla her er 2 år og 3 mnd, klatrer ikke over sprinkelsenga enda, og trives godt, men jeg er nå 15 uker på vei med nr to, og vet ikke hvor lenge jeg gidder/orker å løfte henne ut og inn av den... Tenker at det er greit å trene inn å sove i stor seng i god tid før lillebrøster kommer...?!
Jeg tenker at vår gutt fint kunne ligget i denne fra nå av, hvertfall. Den har så fine kanter og med en høy sengehest blir den trygg og god :D Vi har tenkt på en av disse sengehestene som ser høye nok ut:

https://www.flust.no/barn-og-baby/barneutstyr/senger-og-vugger/babydan-sengehest-i-tre-hvit/

http://lekmer.no/barnevarelse/senger/sengetilbehor/baby-dan-sengehest-90-cm-svart

Den siste er grei å ha med på reise også, om han må låne stor seng eller dele med oss :D

5 år.
Den vi hadde fra ikea kan taes av den ene langsiden med sprinkler så det blir en åpen barneseng. Tok de av når han var 2 år. Slipper å kjøpe en mellomting mellom sprinkelseng og stor seng.

5 år.
Den vi hadde fra ikea kan taes av den ene langsiden med sprinkler så det blir en åpen barneseng. Tok de av når han var 2 år. Slipper å kjøpe en mellomting mellom sprinkelseng og stor seng.
Hihi vi prøvde det med størstemann da han hylte i sprinkelsengen ved ca 1,5 år. Og la en madrass ved siden av tilfelle han falt ut eller hvis han trengte en av oss ved siden av når han skulle sove. Da lå han konsekvent på madrassen istedet for i sengen :p Han likte virkelig ikke den sengen tror jeg! I juniorsengen sov han kjempegodt :)
Men jeg ser i ettertid at vi kunne kjøpt voksenseng med en gang, og heller brukt en god sengehest :)

Flaut, faktisk helt til 3,5 år..
Hsn klatret aldri ut og la seg så fint, og jeg fryktet å miste "kontrollen" på legginga. Men det var ikke noe å frykte, viste det seg:)

Han sover i den enda, men den ene sia er tatt ned. Han er litt over to år :)

Da eldste var 1,5 år, klatret hun over kanten på sprinkelsengen. Da tok vi av kanten på den ene siden, og satte på sengehest. 1 år senere fikk hun juniorseng :)

Min er 3,5 og ligger fremdeles i sprinkelsenga:) har aldri prøvd på å klatre ut av og er veldig glad i senga si. Dessuten er han litt av en turner om natta, så det er tryggest med sprinkler;) Nå begynner han å få litt liten plass oppi så vi tenkte han skulle få større seng til jul. Usikkert om det blir voksen seng eller juniorseng, greit med en som ikke er så høy, for han kommer garantert til å falle utav utallige ganger, til tross for sengehest!

Største var 1 år og 8 mnd da hun byttet til stor seng.
Minsten var 2 år og 8 mnd da han byttet til stor seng :)

Back
Topp