Hvor lenge ser du for deg å være på barsel?

Jeg er førstegangs og tenker jeg blir på barselhotellet så lenge som det er nødvendig. Har ingen behov for å dra hjem tidlig. Det er jo der de kan hjelpe meg med amming, stell og alt annet som jeg ikke er forberedt på med en liten baby. Håpet er selvsagt å få et rom hvor pappaen også kan være med, men det skjer kun dersom det er ledige tomannsrom og jeg ikke har komplikasjoner under fødsel. Krysser fingrene enn så lenge. :rolleyes:

Vil ikke "stresse" med å dra hjem tidlig, ser heller at jeg slipper å dra tilbake for nødvendige undersøkelser. Hadde et fint opphold på barselhotellet sist, og håper på en god opplevelse denne gangen også.

Kommer til å reise hjem rett etter fødsel (6timer) om alt går som det skal .Klarer ikke å slappe av på sykehus å vil hjem til mannen min.
Bor 30min unna med bil :)

Var egentlig veldig innstillt på å være på barsel en stund, men med denne krisen og at bf ikke kan være med, så vil jeg helst komme meg hjem så snart som jeg føler meg trygg på det. Er førstegangs, så kommer til å ta det som det kommer.

Sist lå jeg 3 nettet da jeg følte jeg måtte det av jordmødrene og vente på blodprøve osv. De var overrasket da jeg da ville hjem. Lå på enerom med far da. Men følte alikevel alt ble satt på vent og vi måtte følge sykehus rutiner osv.
Denne gang reiste vi hjem 6 timer etter fødsel og det er den beste beslutningen vi har gjort! Var allerede lei av 12 timer innenfor de samme veggene. Vi fikk være på fødestuen med far fra vi kom inn om natten til fødselen var overstått og i reiste hjem kl 17 om ettermiddagen. Såå deilig og komme hjem til egen seng og dusj:happy: anbefales!
Vi har 40 min reisevei og må opp igjen for blodprøve da, men det tåler vi

Sist lå jeg 3 nettet da jeg følte jeg måtte det av jordmødrene og vente på blodprøve osv. De var overrasket da jeg da ville hjem. Lå på enerom med far da. Men følte alikevel alt ble satt på vent og vi måtte følge sykehus rutiner osv.
Denne gang reiste vi hjem 6 timer etter fødsel og det er den beste beslutningen vi har gjort! Var allerede lei av 12 timer innenfor de samme veggene. Vi fikk være på fødestuen med far fra vi kom inn om natten til fødselen var overstått og i reiste hjem kl 17 om ettermiddagen. Såå deilig og komme hjem til egen seng og dusj:happy: anbefales!
Vi har 40 min reisevei og må opp igjen for blodprøve da, men det tåler vi
Jeg var helt klar for å dra hjem 2 timer etter fødsel når pappaen skulle kastes ut, men det ble ikke godt mottatt på sykehuset. Vi var villige til å returnere for både 24-timers og 48-timers-kontroll, men det var visst at folk kom og gikk de absolutt ville unngå. Så jeg ble værende på barsel i 48 timer. Utskrevet 00:30 på natta:hilarious: Det at hele familien hjemme var rammet av omgangssyke, gjorde det også litt mindre fristende å dra hjem, men hadde jeg kunne valgt på nytt med det jeg vet nå, så ville jeg trolig sagt at jeg drar hjem uansett.

Må nok ta det som det kommer, hadde egentlig sett for meg en rolig og trygg tid på barsel sammen med barnefar. Men siden jeg er selektert bort fra nær-sykehuset ender det nok opp med at jeg drar hjem tidligere enn jeg ønsker.. Kan da eventuelt "sjekke inn" på lokalsykehuset heller hvis det er behov for det.. Det at barnefar ikke får være der og lengre reisevei ødelegger SVÆRT mye og gir unødvendige bekymringen :(

Eg tenker eg vil vere der så lenge eg kan og føler for. Er fyrstegongs, så vil ta imot all hjelp og råd eg kan få. Det er sjølvsagt dumt at ikkje barnefar kan kome på «besøk» dagen etter osv., men ein må berre gjere det beste ut av det;)

Så lenge alt går fint med meg å lille så reiser vi nok hjem så fort vi kan om det fortsatt er sånn at pappa blir kasta ut! Har en fødsel bak meg hvor epiduralen gjorde meg «handikappa» i skuldre og rygg 2 uker etter fødsel så jeg hadde aldri klart meg alene på barsel om ikke han var der:sorry: er fast bestemt på at jeg ikke skal ha det denna gangen, men har bare «vonde» minner fra barsel, så er veldig sårt at han ikke får være med denna gangen å:confused:

Back
Topp