Hvor lenge prøvde dere

Barn 1 tok 1,5 år med 2 MA mellom. Hen som kommer nå tok 6 mnd. Begge gangene klaffet det den måneden jeg fikk progesterontilskudd :)
Hei, fikk dere diagnosen uforklarlig barnløshet eller var det en grunn til at det tok 1,5 år på dere? :) lurer også på hvorfor du fikk progrestorontilskudd og hvordan du fant ut av at du trengte det

Gratulerer! :happy: Prøvde nærmere 3 år uten en eneste positiv test. Fikk letrozol som sånn siste forsøk i påvente av IVF, og ble nå gravid på første forsøk med det. Helt uvirkelig at det skulle lyse opp to streker, men endelig!
Hei, var det en grunn til at det ikke klaffet? :)

Hei, var det en grunn til at det ikke klaffet? :)
Både jeg og samboer ble utredet med blodprøver, jeg med gyn-undersøkelse og han sjekket svømmerne sine. Ut i fra dette fant de ikke noe galt.
Jeg ser for meg at jeg kanskje har hatt litt for sen EL og at det av den grunn ikke har fått festa seg før tanta kom hver mnd, og at letrozol gjorde at jeg fikk EL tidligere som igjen gjorde at ting fikk nok tid der inne. Meen det blir jo bare synsing.. :laughing002
Har jo time til riksen for videre utredning på riksen i oktober, spent på om gyn mener vi skal møte opp på den selv om ting til slutt klaffet.

Barn 1: Prøvde i litt over 1 og et halvt år uten så mye som en skyggestrek. Vi prøvde til slutt med IUI (siden det ikke var noe galt med oss ville legen prøve det før vi gikk over til IVF), og satt på første runde med med det. Min egen teori var at livmorstappen min ikke slapp inn svømmere, men vet ikke om det er en ting :hilarious:

Denne gangen ble jeg gravid på første forsøk!!

Første prøvde vi i 1 år, og fikk en SA men ble fort gravid med en mensen etter SA, nå er denne skatten 6.5 mnd gammel og jeg er blid gravid på nytt som ikke er planlagt:hilarious:

Hver gang ble jeg gravid på første eller max andre forsøk, håper bare den sitter denne gangen

Alle tre satt på første forsøk (så fremt denne spiren holder hele veien).

Hei, fikk dere diagnosen uforklarlig barnløshet eller var det en grunn til at det tok 1,5 år på dere? :) lurer også på hvorfor du fikk progrestorontilskudd og hvordan du fant ut av at du trengte det
Nei vi rakk aldri få noen diagnose. Vi hadde fått time til fertilitetsutrending på st olavs samme dagen jeg testet positivt så vi avlyste denne når vi visste vi var «trygge» :) Før det sjekket vi spermen til mannen og verdiene mine. Alt så veldig greit ut :) Jeg hadde litt kort lutealfase så derfor tenkte de det kunne vært lurt å sette meg på progesteron for å se om det hjalp, og det gjorde det :happy: Denne runden så tenkte vi prøve selv noen måneder. Fikk beskjed om at jeg kunne få progesteron ved positiv test siden Jeg hadde mistet to ganger tidligere. Da det drøyet å bli gravid ba jeg om progesteron med en gang siden lutealfasen min var nede i 8-9 dager (har sein eggløsning). Så satt den samme måned :) Hvis vi ikke hadde blitt gravide så skulle vi inn på time nå i høst siden jeg snart er 35 år. Da er det vel 6 mnd prøving før du evt får hjelp og ikke 1 år :)

Par år omtrent. Kommet litt ut av telling :oops:

Ca 7 mnd etter ppilleslutt første gangen.

Med denne begynte vi å prøve, fikk påvist celleforandringer og fikk prøvenekt i 6 måneder. Satt 5-6pp etter at vi fikk klarsignal igjen, etter 2 pp med progesterontilskudd.

Det har vore suksess på første eller andre prøveperiode alle 3 gongene.

Back
Topp