Hvor lenge prøvde dere

Martemor2015

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Maiskolbene 2023 :-)
Barn 1 prøvde vi i ca 1 år, barn 2 prøvde vi 1,5 år. Fikk letrozol, og ble omsider gravid, mistet, ble gravid og mistet. Tilslutt gravid og fødte et sunt barn i 21.
Jeg har pcos så sykluser pleier å tulle litt.
Nå fikk jeg mensen 2 uker etter ammeslutt. Og har nå blitt gravid på andre mens. Ingen medisiner, og kun sex noen få ganger. Kjenner det er for godt til å være sant.

Hvor lenge prøvde dere?

Barn 1 tok 1,5 år med 2 MA mellom. Hen som kommer nå tok 6 mnd. Begge gangene klaffet det den måneden jeg fikk progesterontilskudd :)

Barn 1: 7 pp (3mnd, men ekstreeeeemt korte/uregelmessige sykluser som ikke gav noen mening)
Barn 2: 5 pp (4 mnd)
Barn 3: 4 pp (3 mnd)

Gratulerer! :happy: Prøvde nærmere 3 år uten en eneste positiv test. Fikk letrozol som sånn siste forsøk i påvente av IVF, og ble nå gravid på første forsøk med det. Helt uvirkelig at det skulle lyse opp to streker, men endelig!
Så fantastisk! vi fikk også beskjed sist av vi snart skulle settes på venteliste til ivf

Nr 1 var et arbeidsuhell
Nr 2 ble gravid på første forsøk, men hadde en spontan abort
Nr 3 lurer på om det var 2,5 år
Nr 4 tror det var 2-3 måneder
Nr 5 var et arbeidsuhell

Førstemann kom uten å bli prøvd på/et heldig uhell.
Denne som kommer nå ble laget i 1.pp. Tror partner og jeg er en fertil match om man kan si det slik :happy090

Guttungen satt 2 måneder etter uttak av spiral.

Nr.2 satt på første forsøk. Men mistet i MA uke 8/9. Tok så 5 måneder etter aborten før spiren satt på nytt. Så totalt 8 måneder da. Håper denne sitter hele veien :happy:

Brukte 6mnd med første, denne gangen rakk vi ikke tenke på det en gang før jeg allerede hadde blitt gravid

Nr 1 klaffet i pp3.
Nr 2 klaffet i pp1.
Nr 3 klaffet i pp3.
Nr 4 klaffet i pp1 :Heartred

Nr 1 ca 6 mnd etter uttak av spiral.
Nr 2 første pp etter en SA i sommer. Og for den graviditeten er pp litt diffus. Ikke brukt prevensjon siden barn nr 1 kom til, men vi har ikke prøvd aktivt og syklusen har vært ustabil pga amming og koronavaksine. Men i vår ble vi uttålmodige og begynte å ha mer sex til eggløsning. Men var lettere nå med mer stabil og kortere/normal syklus igjen.
Så kanskje 3-4 mnd denne gangen.

Back
Topp