Hvor lenge prøvde dere?

RainbowDash

Endelig gravid
Assistert-jentene
Himmelbarn
❄️ Januargull 2023 ❄️
Vi hadde lykken i pp11[emoji179] , pga korte sykluser rakk vi 11pp på 9mnd.
Egentlig så hadde vi tatt en prøve pause i sommer, dvs koste oss som vanlig uten å tenke på el eller temping.
Så ble faktisk satt ut og overrasket over dette ferie frøet[emoji1]
 
Jeg ble gravid omtrent før vi hadde begynt å prøve, rett etter at P- pillene var kastet (vi snakker om dager). Så er litt i sjokk men veldig glad ❤️
 
Lykken kom på pp6 [emoji4] korte sykluser her og, så tok 5 måneder [emoji4]
 
Dette er PP6, men det er 4 gangen jeg er gravid på de 6 PP'ene. 1 år siden jeg kuttet pilla.
 
Tok ut spiralen i januar 2016, hadde en MA i uke 8-9 i juli i fjor. Fikk normal syklus igjen i november, så klaffet det 8 mnd. etter det.
 
Tok ut spiralen i august i fjor og satt på første el etter det men hadde sa i uke 9. Så har det igrunn ikke skjedd no før nå :)
 
Fra å være langtids prøver med første, hvor vi brukte 5 år fra vi begynte til hun kom, har vi med de to påfølgende graviditetene ikke prøvd i det hele tatt... Lillesøster som kom i 2016 var en kjempestor hjemmelaget overraskelse og siden vi anså henne som et lykketreff, antok vi at det ikke kom til å skje igjen. Vi antok feil og utvider med glede familien i april :joyful:
 
Vi har prøvd i 1,5 år. Har i den tiden hatt en MA og en tidlig sa/kjemisk. Glad og nervøs nå!
 
Vi har brukt nesten 1,5 år og har hatt to SA i løpet av denne perioden. Vi har aldri vært så langt på vei som nå, så vi er to stk som er veldig spente! [emoji6]
 
Første gang pp1 og denne gang pp2 :) Har vært veldig heldige, spesielt hvis denne og går bra!
 
Pp2 denne gangen :)
Første gangen tok det 1,5 år med en SA etter et år. Nr to gikk på første
 
Første gang jeg tester positivt etter 1,5 år med prøving - sluttet med p-piller i januar 2016 :smug:
Sliter med manglende eggløsninger pga pcos. Har gått på forskjellige hormoner siden februar for å få stabil syklus, men fortsatt ingen eggeløsning. Gjennomgikk lysing og drilling av eggestokkene tidlig i juni, og spiren satt rundt midten av juli :shy:
Nå håper vi alt skal gå bra, og er veldig spente på tiden som kommer :rolleyes:
 
1. Gang ble jeg gravid på pp7, men da hadde vi tatt pause, og prøvde å unngå å bli gravid [emoji85]
2. Gang (nå) ble jeg gravid på pp4. Hadde også sluttet å teste etter EL og tatt pause fra BV, så ikke så aktiv prøving som de 2 første pp. denne gangen.
 
Med førstemann brukte vi 1,5 år. I den prosessen prøvde vi X antall doble og triple pergokurer og mye annet "alternativt". Fikk etter en lengre ferie i varmere strøk en særdeles uventet positiv test dagen før vi skulle til forsamtale for IVF :happy093

Med nr. 2 prøvde vi i 6 år. Da hadde vi 3 ordinære IVF-forsøk og 5 fryseforsøk. Ble gravid med en gutt på 2. forsøket, men mistet ham i femte måned. Vi gikk fullstendig i kjelleren etter det, og det var vanskelig å motivere seg til å tørre å prøve igjen. Men heldigvis
tok vi sjansen, og for snart to år siden ble 3 til 4.

Siden da har vi ikke brukt prevensjon. Vi hadde egg igjen på frys og kunne gjerne tenkt oss en til. Vi har derfor satt inn to egg to ganger med negativt resultat. Vi var enige om at vi måtte anse oss selv som utrolig heldige som tross alt har fått to friske barn, og valgte å ikke gå videre med flere ordinære forsøk.
Sjokket var derfor stort da jeg kikket ned på en positiv test etter nok en lengre utenlandsreise i sommer! For en fantastisk overraskelse :Heartblue
 
Back
Topp