Hvor lenge på sykehuset?

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Hvor lenge var du på sykehuset ved sist fødsel?

Hvor raskt kan man dra?

Jeg ble så sliten, føden på Drammen var veldig bra. Barsel kan absolutt diskuteres.

Du kan dra etter fire timer om alt er bra med deg og baby.

Synes også barsel er stress og mas, hater det like mye hver gang.

Fødselen min på Rikshospitalet var ikke spesielt bra, men oppholdet på barselavdelinga var flott. Var der i tre dager og var ikke sikker på om jeg var klar til å dra hjem. Vi trengte de tre dagene. Barnepleierne og jordmødrene på barselavdelinga på Rikshospitalet var veldig flinke og hyggelige! :)

De er veldig flinke og hyggelige på barsel (pasienthotellet) på St. Olavs også altså, men jeg får overhodet ikke slappet av. Sist ble vi stadig vekket av pleiere som skulle sjekke ditt og datt, og presentere seg - og jeg ble helt gal av søvnmangel til slutt. Stressa meg opp slik at melka ikke kom i gang, babyen hyla av sult, og de fortsatte og mase og mase og mase. Alt retta seg når vi kom inn døra hjemme.

Last edited:
Jeg orker ikke masingen på vanlig barsel, og tar inn på barsel hotellet vær gang nå som jeg har mulighet til det.
Denne gang sier mannen min at vi skal prøve oss på dobbelt rom igjen. Dem rota det til sist vi prøvde på det. Hadde dobbelt booka. Da vi skulle legge oss sammen med vår nyfødte etter en traumatisk fødsel, og vi ble låst inn på rommet. Da var det plutselig andre der :eek: Fatter ikke hvordan det er mulig når vi hadde bestilt på forhånd. Mannen min fikk takk gå hjem. Ikke så mye som tilbud om en madrass på gulvet en gang kl.02.30 på natta, og med ei kone som var traumatisert like mye som han. Det endte med at uten noen viste det ble han hos meg, og vekslet mellom å sove trangt i den smale senga inntil meg, rett på gulvet, og i en stol.
Håper derfor dem ikke roter det til igjen, for da klikker jeg/vi nok om dem gjør det, for 2.gang!
Da vil jeg/vi ikke være høflige, for dem ødela det som skulle være en fin tid sist.
Vi drar nok hjem med en gang prøvene som må tas på sykehuset er tatt.

Med første var eg i to dager. Ho var 2930g når ho var født og gjekk ned til 2700, så dei ville sjå at ho låg på seg før me reiste heim.
Og nr 2 var født om kvelden, så der måtte me være natten over så legen fekk sjå på han. Reiste heim 12 timer etter han var født:). Håper på at det går lika bra denne gangen, og at me kan reisa heim samme dag.

Var på sykehuset i 5 dager også tilbake hver dag for å ta blodprøver i 4 dager til :)

Hun var prematur og dysmatur samt hadde gulsot. Så håper nestemann kommer litt nærmere termin og veier litt mer slik at vi kan være på barselhotellet den tiden vi må være der :)

Sist var vi 2 dager på barselhotellet. Jeg trøbla litt med amminga og var derfor litt redd for å dra hjem, men det gikk veldig fint når vi først dro :)

Jeg orker ikke masingen på vanlig barsel, og tar inn på barsel hotellet vær gang nå som jeg har mulighet til det.
Denne gang sier mannen min at vi skal prøve oss på dobbelt rom igjen. Dem rota det til sist vi prøvde på det. Hadde dobbelt booka. Da vi skulle legge oss sammen med vår nyfødte etter en traumatisk fødsel, og vi ble låst inn på rommet. Da var det plutselig andre der :eek: Fatter ikke hvordan det er mulig når vi hadde bestilt på forhånd. Mannen min fikk takk gå hjem. Ikke så mye som tilbud om en madrass på gulvet en gang kl.02.30 på natta, og med ei kone som var traumatisert like mye som han. Det endte med at uten noen viste det ble han hos meg, og vekslet mellom å sove trangt i den smale senga inntil meg, rett på gulvet, og i en stol.
Håper derfor dem ikke roter det til igjen, for da klikker jeg/vi nok om dem gjør det, for 2.gang!
Da vil jeg/vi ikke være høflige, for dem ødela det som skulle være en fin tid sist.
Vi drar nok hjem med en gang prøvene som må tas på sykehuset er tatt.
Kan dere virkelig bestille på forhånd? Her er det ikke opp til oss om vi får på pasienthotellet, eller om vi må på barsel. Det kommer an på hvordan fødselen forløp, og kapasitet.

Jeg håper jeg kan være der noen dager. Nyte babyen alene og få ammingen skikkelig i gang før vi kommer hjem. Alltid hatt startproblemer der. Så krysser fingrene for at det blir annerledes denne gangen

Kan dere virkelig bestille på forhånd? Her er det ikke opp til oss om vi får på pasienthotellet, eller om vi må på barsel. Det kommer an på hvordan fødselen forløp, og kapasitet.

Ja så lenge det er ledige rom kan vi det. De spurte allerede på innskriving hva jeg ønsket...
Men det er ikke en selvfølge, og få dobbelt rom. Men vi hadde fått bekreftet dobbelt rom når vi skulle ha vår første sammen, og da ble det jo som sagt tull.
Vi betaler da kun for mannen, og ikke for meg. Også lar dem oss være mest mulig i fred. Blir jo litt de må mase om men, ikke så veldig da jeg har født før, og fullammet flere barn.

Hei! Vi var på barselhotell i 3 netter :) pappaen fikk også liv å være der så det var utrolig deilig :) nå tror jeg nok at jeg vil dra hjem så fort som mulig :))

Med første var jeg 2 dager. Og med andre drog jeg 30 timer etter fødsel.
Jeg trives ikke på sjukehuset, veit ikke helt hva det er. (I og med at jeg er sykepleier selv, så er det kanskje enda rarere)
Men vil hjem, få roen hjemme..
slapper vel best av hjemme! Denne gangen får vi se, men to hjemme fra før kan det være det er OK å ha noen dager på barsel for å komme seg litt og nyte den lille helt alene først :)

Var der i tre dager med førstemann. Følte jeg trengte den tiden også. Usikker på hvordan det blir denne gangen, vil nok raskere hjem! [emoji4] vil ikke være så lenge borte fra 3 åringen.

Back
Topp