Hvor lenge har dere vært prøvere?

Er vel i PP30 nå..
 
Har et barn på 2 år. Nye prøvere, tok ut spiralen for en mnd siden. Hva med deg?

Vi har ei jente på 5 år. Sluttet på p-pillene i juli, men startet ikke å prøve før august. Så er i prøveperiode 2. Lykke til :Heartred
 
Prøver på vår første. PP9. Ny PP fra i dag. Kjemisk sist forsøk. Håper det klaffer denne gang. Vi skal prøve oss på monitor denne mnd.:smiley-ashamed005
 
Vært uten prevensjon i 2 år, ganske nøyaktig. Har PCOS og trenger dermed drahjelp for å få syklus og eggløsning i gang. Håper det løser seg nå med start av letrozol så snart jeg får syklus igjen.

Hei, jeg bare lurer på litt i forhold til PCOS. Hvis du hadde villet snakke med meg om det, kunne du sendt meg en melding? :) er selv i pp 24+++ uten å ha blitt gravid, og jeg er redd for å gå til legen.
 
2 pp med første barnet.
12 pp med andre barnet.
Med tredje ,tok ut spiralen 20/6 og er dermed i 3 pp nå... venter spent ! Er 7 dpo i dag.
 
Prøver på nr2, pp2 får vi vel kalle det selv om pp1 ikke var helt planlagt. Ble gravid på pp1 denne gang, men påvist MA etter 8 uker.. Vi ble i alle fall veldig klar over at nå ønsker vi nr2 :)
Har et barn fra før, som det klaffet på i pp11, nøyaktig et år etter vi begynte å prøve (hadde pause fra prøvingen 1mnd pga tungt etter SA).
Edit: pga tøysete sykluser ble det nok ikke 11pp’er det året.. men det tok i alle fall 1år :)
 
Last edited:
Det slo meg akkurat hvor få skikkelige sjanser vi har hatt i 2018. I 2017 sluttet jeg på prevensjon i november, men ante ikke noe om eggløsning osv. Hadde ikke så mye sex. Januar og februar bommet vi nok på EL. Mars prøvde vi ikke så hardt, for da ville vi ikke ha nyttårsbaby April prøvde vi, mai klaffet det, juni og juli måtte vi hoppe over, august ble det kjemisk, september ble bare kødd og oktober gikk det ikke.

I realiteten har vi denne statistikken:
- april (ingen ting skjedde)
- mai (gravid, EXU)
- august (gravid, kjemisk)
- oktober (ingen ting skjedde)

Det er på en måte oppløftende å se at de faktiske sjansene våre ikke har vært så mange selv om det har dratt ut i tid!
 
Føles som en halv evighet. Hatt lyst i 6 år, men mannen ble ikke klar før for ett år siden. Så jeg har med andre ord hatt følelsen av å prøve lenge. Akkurat i det vi begynte å prøve så fikk jeg beskjed om at søstern min var gravid, og hun fødte for to dager siden.. jeg har med andre ord fått en nydelig nevø, og selv har jeg hatt en kjemisk graviditet med symptomer til tusen. Jeg har ikke noe særlig med eggløsning virker det som, så jeg får Letrozol. Så langt har det funket en gang. Blitt anbefalt å søke prøverør.
Nå på dag 32 så har jeg en positiv EL test, så håper jeg får EL imorgen så får vi se. Ikke akkurat store håpet om klaff. Men har jeg EL så får jeg i det minste TR naturlig, så får vi prøve å se på den positive siden så langt det er mulig.
 
Back
Topp