Hvor lenge har dere tenkt å jobbe? Er noen sykemeldt ?

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Måtte spørre min gynekolog om hvor lenge jeg burde jobbe mtp risikosvangerskap og 3 KS bak meg og fikk høre max til uke 34 med min bakgrunn. Så sa han at det var individuelt hvor lenge en holdt ut. Begynt å få en del bekkensmerter, særlig etter en lang dag på jobb på nærmere 12 timer i helsevesenet. Det går fint så lenge jeg har fri innimellom, men merket det blir tyngre og tyngre.

Så lurte jeg på hvordan dere andre gjør det med jobb og hvor lenge har dere tenkt å jobbe til? Er noen sykemeldt helt eller gradert?

Har jo lyst til å holde ut så lenge som mulig.
 
Er 21 uker med barn nummer 3 nå. Med en mann som er halve året borte og 2 barn som skal følges opp på skole og barnehage så er jeg utslitt. Sliter med bekkensmerter også. Jobber fortsatt 100% på kontor men får se om jeg kan gå redusert etterhvert. Ikke mye energi til hus, matlaging osv. ikke vært sosial på fritiden siden jeg ble gravid :arghh:
 
Er i uke 21 med andre barn. Har vært 50% sykmeldt i en måneds tid pga hodepine. Sykmeldingen hjelper meg mye, selv om jeg fremdeles har hodepine er det nå mye mindre intenst og jeg kan fungere uten smertestillende og behov for å sove på mørkt rom. Nå kommer bekkenet og tar meg også, spesielt etter de dagene hvor jeg er mye på beina. Skal til legen neste uke, kommer til å be om å fortsette å være sykmeldt, og gjerne 60% da jobben min har utfordringer med å tilrettelegge på andre måter enn at jeg går ut av undervisning. Skal til jordmor om to uker og kommer nok til å undersøke svangerskapspenger med henne da.
 
Er i uke 22 med første. Er heldig og har ingen utfordringer ift svangerskapet så langt. Hvis alt fortsetter sånn, skal jeg ut i permisjon 16. mars ☺️
 
fungerer kun fordi jeg virkelig må per nå, men sykmeldingen er nok ikke langt unna..
Sist ble jeg sykmeldt rundt uke 12-13, nå er jeg straks uke 20 uten en fraværsdag så vil si jeg har holdt ut ganske bra.
 
Er i uke 22 med første. Er heldig og har ingen utfordringer ift svangerskapet så langt. Hvis alt fortsetter sånn, skal jeg ut i permisjon 16. mars ☺️
Så deilig! Med første var jeg 50% sykmeldt fra uke 24-25 pga trøtthet, men fysisk var det nada problem. Vasket dusjen med tannbørste og lagde full julemiddag bare dager før termin. Det skjer nok ikke nå. :hilarious: Skulle gjerne hatt et slikt svangerskap til, så er litt sjalu på det altså.
 
Så deilig! Med første var jeg 50% sykmeldt fra uke 24-25 pga trøtthet, men fysisk var det nada problem. Vasket dusjen med tannbørste og lagde full julemiddag bare dager før termin. Det skjer nok ikke nå. :hilarious: Skulle gjerne hatt et slikt svangerskap til, så er litt sjalu på det altså.
Ja, jeg prøver å ikke jinxe og er veldig takknemlig for at det har gått så bra. Er innstilt på at det blir både tyngre og vanskeligere å sove etterhvert:)
 
Jeg har blitt «truet» med sykemelding av samtlige leger allerede, men fordi jeg er i et utdanningsforløp sitter det langt inne. Har ikke lyst til å utsette mer enn nødvendig…
 
Er sykemeldt på 4 uken nå, men hadde først bihulebetennelse som gjorde meg ikke fungerende, og på grunn av svangerskapsdepresjon så er jeg sykemeldt ut året, per nå er planen at jeg skal tilbake i jobb i januar gradert, så lenge psyken tillater det
 
Har vært sykemeldt siden uke 7 (er nå i uke 20) pga. hyperemesis. Så får se om jeg evt. kommer meg tilbake i jobb (krysser fingrene).
 
Er i uke 23 nå planen har alltid vært å holde ut så jobben har meg gjennom julen da jeg jobber i matbutikk med en del ansvarsområder. Ser ut som det skal gå fint men man vet jo aldri hva som kan skje. Så håper jo jeg kan klare meg til permisjonen startet. Sist ble jeg 50% sykemeldt siste mnd før termin men det er jo 15 år siden så kan jo ikke sammenlignes egentlig.
 
Her jobber jeg 50% og 50% svangerskapspenger. Jobber hver dag, men halve dager. Dette pga småblødninger pga placenta Previa- og hyppige kynnere. Har historie med truende prematur fødsel med storesøster pga kraftige kynnere. Og i det svangerskapet jobbet jeg ikke etter positiv test! Jobber som sykepleier :)
Er i uke 21 nå:)
 
Jeg ønsker å jobbe helt til permisjonen begynner, men tror man må se ann etterhvert :)
 
Har tenkt å jobbe frem til permisjonen begynner - for min del er det ingen grunn til noe annet. Blir godt ivaretatt av arbeidsgiver og mine arbeidsoppgaver tilpasses ☺️
 
Satser på å jobbe 100% frem til termin. Vet jo ikke helt om kroppen er med på det. Forrige svangerskap sa kroppen stopp litt ut i siste trimester, men håper det går helt inn denne gang :)
 
Venter tvillinger, er i uke 22 og 100% jobb.
Var 50% sykmeldt pga kvalme i 4 uker i starten, men jobbet fullt ellers. Har en praktisk og tung jobb med lite stillesitting.

Men etter samtale med jordmor og lege, kjenner jeg at jeg både trenger og ønsker å jobbe redusert fremover, så skal til legen på nyåret og drøfte dette :)
Bekkensmertene er blitt kraftigere, er trøtt og sliten. Og har en 2åring hjemme.
 
I utgangspunktet tenker jeg å jobbe frem til permen begynner.. men er jo "åpen for" at ting kan gjøre at jeg blir delvis sykmeldt i en periode. Jeg hadde lik (men annen jobb) sist jeg var gravid, og da ble jeg 40 % sykmeldt de siste ukene, fordi jeg var så sliten, rett og slett.
 
100% svsk penger her fra 21.12 :bored: Tidenes nedtur da jeg er i bedre form dette svsk enn sist! Men en dag på jobb(sykepleier av yrke!) gir meg kynnere ut av en annen verden, som er smertefulle og regelmessige…så må jeg innse at å fungere hjemme med mann, barn og 2 brukshunder faktisk er viktigere:Heartpink
 
Her er jeg 100 % sykemeldt frem til 23.01, vært sykemeldt siden 28.11. Regner med jeg blir sykemeldt til jeg går ut i perm 24.02 :wtf:
 
Er hjemme med kontantstøtte med minste som ble 1.år i desember, da hun ikke fikk barnehageplass. Så blir å være hjemme med hu til etter babyen kommer:happy:
Passer ganske greit da formen min ikke er sånn super og jeg sliter en del med bekkenløsning..
 
Back
Topp