Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide ?

Prøvde ikkje skikkelig. Ikkje brukt prevensjon etter yngste kom i februar ‘19, fikk mensen igjen desember ‘19. bestilte time hos gyn for å sjekke muligheten for ein til siden me vurderte det. Fikk positiv test 5 dager før timen :-p
Første brukte me 2 år og hormonkur for å få. Andre gjekk eg på Metformin 6 mnd før eg blei gravid så dette var ein stor overraskelse :D

Ble gravid på p-piller, så stort sjokk da jeg og kjæresten ikke har vært sammen lengre enn 1,5 år. Og vi begge har barn fra før.
Mini er velkommen og alle sammen gleder seg mye ❤️

Siden vi er to kvinner trenger vi jo help uansett, men vi trengte litt mer hjelp en vi hadde sett for oss/håpet. Med kona prøvde vi i 2 år, 10 innsettforsøk hvorav 2 avbrutt, 1 ivf og 2 SA (uke 13 og uke 6). Med meg ble det også 2 år gitt, men litt ekstra lang tid pga alvorlig sykdom i nær familie (ikke med oss heldigvis) og at jeg måtte opereres pga endiometriose. Gikk gjennom 4 inseminasjoner, 1 SA og 3 IVF (1 uttak som endte i overstimulering og 2 innsett). Håper denne lille gutten blir med oss hele veien nå :Heartblue

Tok ut hormonspiralen etter en kondisering i mars. Ble litt redd da det var mulig jeg måtte kutte mer senere. Så vi bestemte oss for å prøve å få barn. Fikk mens normalt etter to måneder og siste mens var 20 august ♥️

Begge mine har klaffet på første :D Sluttet med P-piller i august og ble gravid rett etterpå :Heartred Veldig takknemlig for det!

Første forsøk, og veldig takknemlig for det. Vet at det ikke er noen selvfølge :Heartred

Vi prøvde vel i en ~2 års tid før vi fikk time til IVF (menstruasjon/eggløsning kom aldri i gang igjen etter p-pilleslutt). Med IVF gikk det til gjengjeld på første forsøk :Heartred

PP2, prøvde vel ikke akkurat så veldig i pp1, men da det ikke gikk og jeg kjente på skuffelsen, la vi inn litt ekstra effort og det satt som et skudd. 19+2 idag:cool14

Back
Topp