Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide ?

Vært uten prevensjon siden første ble født i november 2018.
Fikk første mens for akkurat 1 år siden, så muligheten har vært der et års tid, men begynte ikke å teste etter el og time ordentlig før i april.

Har prøvd siden førstemann ble født i mai 2019, som vi brukte 3 år med IVF for å klare. Fikk tilbake mensen etter 1 mnd Har hatt 1 MA i april og skulle igang med ny runde IVF nå, men så kom ikke mensen når den skulle Litt redd for ny MA siden vi ble gravide selv forrige gang som endte i MA, men krysser beina å satser på at spira sitter denne gangen

Vi klarte det på første forsøk. Kom litt uforberedt på begge da vi var rimelig sikre på at det ikke klaffet denne runden:hilarious:

Her satt førstemann som kom i 2018 på første forsøk, og det gjorde denne spiren også:happy: Jeg har PCOS, så var utrolig redd for at vi måtte holde på lenge. Men vi fant ut at den har blitt reversert så kun ene eggstokken har cyster, samt at jeg har en mild grad:)

4pp, trodde aldri det skulle gå så fort, eller i det hele tatt uten noen form for hjelp:love7

Me har ei dotter på fire frå før av som blei til på vanleg måte etter 8PPar. Men denne gongen med nr.2 tok det over to år før det endeleg klaffa med IVF på tredje egguttak og andre innsett. ❤️ Har vore ein veldig tøff periode, og no håpar me sååååånn på maibaby!!

Fekk aldri mensen igjen etter minipille slutt, så fant eg ut eg var gravid 4+6:woot:

Last edited:
Har ikkje brukt prevensjon etter sist fødsel, og testa positivt i september. Då var frøkna ca 13 mnd, og fekk vel mens igjen ca 3-4 mnd etter fødsel. Så 11 mnd ish? :D Var ønsket, men var ikkje så veldig opptatt av å treffe på el og slikt:angelic:

Last edited:
1 forsøk :Heartred ble ganske paffe begge to! Var så innstilte på at det kunne ta tid.

Var ikkje meninga, har ein ny mann som var ferdig med barn. Eg har ei datter fra før som er ivf, eg gav beskjed att eg ikkje var ferdig...
kronglete situasjon..:(

Etter at vi hadde en sen MA og en utenfor livmoren før vi fikk førstemann, var vi nesten innstilt på at noe skulle gå galt også denne gang, men det funket på første forsøk. Vi ble så overrasket begge to! Er nå 15+3 og tør enda ikke tro på at dette går veien. Føler oss utrolig heldige!

Brukt donor, ble gravid på andre, men mistet. Gravid på nytt rett etter :) med xen var vi uforsiktige én gang da datteren ble til.

Ble jo først gravid med den jeg mistet i SA i april, den planla vi ikke noe mer enn at vi var uforsiktige og åpne for at det kunne skje (hadde kjørt sikre perioder som prevensjon før det) ble gravid nå i prøveperiode 3 etter SA. Med de to andre har vi blitt gravide i pp2. Så vil si vi har vært heldige❤️

8 mnder på barn nr 2, Klaff etter fødsel så her blir det 11 mnd mellom.. har ei fra før og hun brukte jeg og xen 3 1/2 år på før hun satt og så mistet jeg i uke 6 når hun var 1 år. Så hadde aldri trodd jeg skulle blir gravid så fort men med ny mann så er vi ett perfekt match

Slutta på p-pillen i juni, samboeren var bortreist da jeg hadde El i juli, men i august satt den :love017 Dette er vår første, og vi hadde sett for oss at det ville ta litt tid, så overraskelsen ble stor selv om det var planlagt! Jeg er 35 år nå, blir 36 før fødsel, så håper det går bra, føler at tiden begynner å renne ut for å få barn :smiley-ashamed008

Sluttet på pillen pga. Bivirkninger, så var vi litt uforsiktig :oops: så ikke planlagt og kan si det ble på første forsøk:smiley-ashamed008

Back
Topp