Hvor lenge har dere permisjon?

Kykkelikokos

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg har egentlig perm frem til 17. august, men har en del ferie til gode og tar ut dette rett etter min perm og begynner derfor ikke å jobbe før i oktober. Da skal pappaen være hjemme ut desember.
 
jeg skal tilbake til jobb i begynnelsen av desember :)
 
Jobber 4 uker nå, og tar permisjon fram til nov/des etterpå. Vet ikke enda, NAV har tullet med vedtaket
 
Til slutten av november (det er inkludert ferieuker). Og siden det er små sjanser for barnehageplass fra januar så begynner jeg mest sannsynlig i redusert stilling mens pappaen tar ut gradert permisjon slik at vi deler på å være hjemme med henne frem til neste sommer.
 
Til dere som evt. har begynt å jobbe nå. Hvordan går det med amming/mat? Jeg får maks 3 små skjeer med mat i A. før han stenger munnen helt. I praksis fullammes han fremdeles. Kunne med andre ord ikke vært borte fra ham en hel arbeidsdag.
 
Jeg starter på skolen i januar. Men må begynne å lese nå snart.
 
Begynner å jobbe redusert 1.august, søker om ammefri selvsagt ;) mannen er hjemme til midten av oktober og poden har bhgplass fra 1. Oktober. Regner med å amme så mye jeg kan og evt gi ei flaske mme midt på dagen. Jeg har 45min reisevei til jobb, så ikke bare å svippe hjemom for å amme :)
 
Er det til de har fylt 1 år man har rett på ammefri?
 
Arbeidsmiljøloven sier:

§ 12-8. Ammefri
(1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.
(2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer.
 
Jeg skal egentlig ha permisjon til 22.nov, men pga at jeg kom inn på videreutdanning så begynner jeg i 50% jobb og samlingsbasert skole 14.september. Synes det plutselig er ALT for tidlig og dra fra snappa. Faren skal være hjemme ut januar med henne. Så begynner hun i BHG midten av januar.
 
Jeg begynner å jobbe 1 nov. Lille er født 18 nov. Pappan tar så sin kvote også kommer det helt an på situasjon med bhg. Tvilsomt at vi får plass før august 2017.. Pappan må mest sannsynlig være hjemme til da, evt at vi får til å dele det mellom oss, selv om det egentlig er veldig vanskelig i min jobb. Akkurat nå kunne jeg ønske at jeg kunne være hjemme helt til neste sommer, motivasjonen for å begynne å jobbe igjen er ikke tilstede i det hele tatt...
 
Jeg aner ikke.

Jeg har permisjon sånn ca til november, men ingen bhg eller sånn, så trolig ulønnet frem til vi håper å få bhg fra nyttår, eller neste aug. Håper mannen får en jobb, så kan han ta pappaperm, vi får se.
 
Jeg aner ikke.

Jeg har permisjon sånn ca til november, men ingen bhg eller sånn, så trolig ulønnet frem til vi håper å få bhg fra nyttår, eller neste aug. Håper mannen får en jobb, så kan han ta pappaperm, vi får se.
Har han hatt jobb på forhånd da? Opptjeningen må han vel ha gjort allerede om han skal få pappaperm?
 
Har han hatt jobb på forhånd da? Opptjeningen må han vel ha gjort allerede om han skal få pappaperm?
Han hadde jobb frem til hun ble født, men det er vel seks av siste ti mnd før perm tar til som gjelder for ham også som beregningsgrunnlaget Og da er 80% av allerde ca halv lønn (dagpenger) lite gunstig samt at han søker jo jobb og skal være tilgjengelig, så å ta ut permisjonen nå funker dårlig

Han må søke utsettelse før min perm er over, og ta den ut før hun blir tre år. Vi får se hva vi får til
 
Har pappaene søkt da? Han min er så treg at det skulle ikke vært lov!
 
Har pappaene søkt da? Han min er så treg at det skulle ikke vært lov!

Pappaen her i huset har søkt og begynner i permisjon den 7 september. Skal ta gradert (jobbe hver tredje helg) , da vi ikke har fått noe barnehageplass. Blir spennende å se om kabalen går opp etter jul :p
 
Har pappaene søkt da? Han min er så treg at det skulle ikke vært lov!
Hvordan er fristen der egentlig?
Har ikke søkt enda her heller..
 
Back
Topp