Hvor lenge hadde du og pappaen vært sammen før dere bestemte dere for å få barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Vi bestemte oss for å bli foreldre sammen etter 2 år i lag. Men først var det utdanning og jobb som måtte på plass for min del. Vi har nå vært sammen i 11 år, og etter snart 3 år med prøving er vi endelig gravid med litt ekstra hjelp [emoji3590]

Når vi hadde vert ilag i 2 år :) prøvde over ett år på førstemann og no har vi vert sammen snart 5 år og nr 2 er på veg :Heartred

Tja, jeg synes barn er et stort steg og at man gjerne skal ha opplevd litt sammen slik at man vet om man takler overgangen til en helt, helt annen hverdag :p
Helt enig der egentlig.. Her har vi vært sammen i 7 år, og snart gift i 7. 9 januar er dagen for begge deler, 8 år sammen og 7 år gift.
Vi har vært gjennom tykt og tynt, og i utgangspunket var vi heller ikke interessert i å få barn, men ting endret seg etter ulykken. :)

Folk har vært sammen i evig tid før de fikk barn og gått fra hverandre og folk har blitt gravide etter kort tid og holdt sammen. Det er mye som spiller inn der. :) Jeg har en skikkelig dårlig far og forsto med en gang at min mann kom til å bli en fantastisk far, uansett hva som ville skje med oss, noe som stemmer 100% snart 11 år seinere. :)

Vært sammen i snart 9 år totalt :-)

Hadde vært sammens i 6 år da vi bestemte oss for barn, fikk frøkna for 2 år siden, og vi har vært gift i litt over 1 år :Heartbigred

Vi var vel egentlig ikke helt sammen når jeg ble gravid først men hadde kjent hverandre i 1 1/2 år når jeg fant ut jeg var gravid. Jeg vet egentlig ikke når vi ble sammen haha det bare ble sånn, så var det slutt en periode også inni der. Men til sammen så har vi kjent hverandre i over 8 år.

Vi kuttet prevensjon etter 4,5 år sammen, 6 år senere kom lillegutt. Vært sammen i nesten 12,5 år når (forhåpentlig) nummer to melder sin ankomst rundt st.hans

Hadde vært sammen 3 år da førstemann ble født :happy:

Vært fire år sammen før tiden var moden for oss. Men vi var enige om at vi ønsket barn allerede da vi ble sammen. :happy:

Da eksmannen flyttet ut (etter flere år med notorisk utro, sykelig sjalu psykopat) , kontaktet jeg bestevennen min, som jeg ikke fikk ha kontakt med mens jeg var gift. Jeg spurte om han og flere gamle venner ville bli med ut på byen. Vi pratet døgnet rundt i nesten en mnd etter denne byturen og bestemte oss raskt for å bli et par. Bare 6 mnd etterpå ble jeg gravid, nå har vi vært sammen i 3 år og er gravide med vår nummer 2, min nr 4. :Heartred Det er utrolig deilig å være sammen med en snill mann! :love017

2 år, men vi hadde kjent hverandre en god stund før dette. Har vært sammen totalt 7 år, fikk første etter 4 år sammen(han er nå 3 år) også er jeg gravid med nr. 2 nå(9+3).

Folk har vært sammen i evig tid før de fikk barn og gått fra hverandre og folk har blitt gravide etter kort tid og holdt sammen. Det er mye som spiller inn der. :) Jeg har en skikkelig dårlig far og forsto med en gang at min mann kom til å bli en fantastisk far, uansett hva som ville skje med oss, noe som stemmer 100% snart 11 år seinere. :)
Jeg er så enig der. Vi kommer med ulik bakgrunn og erfaringer, sikkert mye av det som spiller inn. For noen er det viktig å ha vært sammen lenge, for å vite at det er rett person. Jeg har samme erfaring som deg, med en dårlig far. Så kanskje det kommer litt derfra. Jeg tror heller ikke på at 10 år sammen betyr at man vil være sammen i 10 år til. Det er ingen garantier i livet. Derfor har ikke antall år man har vært sammen hatt noen betydning for meg, det er andre ting som er viktigere. Men jeg skjønner godt at det er viktig for andre.

Jeg og min kjære var forøvrig sammen i 2 mnd når vi bestemte å prøve på barn. Når du vet, så vet du ;)

Tja, ca ett år? Men måtte vente på at jeg ble ferdig med studier. Eller, han ville vi sku vente, jeg var veldig klar ;)
Begynte prøvinga etter 2,5 år, ble gravid ett år senere. Nå har vi vært sammen i 6 år.

13 år når baby kommer!

(8 år da vi fikk nr 1)

Ble uplanlagt gravid da vi hadde vært kjærester i 1,5 år, mistet i MA, bestemte oss da for å prøve igjen. Ble gravid igjen da vi hadde vært sammen i 2 år og resultatet er nå 6 mnd og ligger ved siden av meg :Heartred Giftet oss i barndåpen og har nå vært sammen i nesten 3,5 år og gift i 3 mnd

Hadde vært sammen i over 14 år da første ble født. Litt over 16 år når nr 2 forhåpentligvis melder ankomst i sommer.

Back
Topp