Hvor lenge fullammet du?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Var barnet gammelt når du sluttet å amme?

Hva var grunnen til at du sluttet?

Fullammet eldste i ca 5 mnd, begynte så med fast føde og han ville ikke ha mer da vi begynte så han fikk flaske også i tillegg :)
Med andremann fullammet jeg til nesten 8 mnd da han ikke ville spise nesten noe som helst fast føde ( var mye på helsestasjonen den perioden pga det), og etter de 8 månedene så begynte han å spise litt fast føde, men ammet i tillegg fram til han var 13 mnd:)

Først: Fullammet til ca 3 måneder, så forsvant melken mer eller mindre over natten siden jeg fikk høy feber
Andre: Fullammet til rundt 2,5 måneder, fikk lite melk og kombinerte amming og MME, ble helt tomt når hun var rundt 8 måneder
Tredje: Kombinerte MM og MME til han var rundt 1,5 måneder på grunn av lite melk, fullammet så frem til ca 4 måneder, ammet frem til han var ca 10 måneder da ble det tomt

Fullammet i seks måneder med alle fem.

Ammet alle 2år +, de avvente seg selv. Ammer fremdeles minstemor, hun er 2,5år nå.

Fullammer nok eldste litt for lenge, kanskje 8 mnd... de to yngste 5 og 6 mnd mener jeg det var.

Fullammet til hun var 5 mnd, og ammet til hun var 1,5 år[emoji4] vi sluttet fordi jeg var gravid igjen og hun ville ikke die lengre.

Fullammet til 3.5 mnd, så startet vi med smakaprøver og litt grøt.

6 mnd med begge. Sluttet å amme helt nr. 1 ved ca 20mnd , da ville han ikke mer selv. Ammer frøkna litt enda, og hun blir 2 år nå tidlig i des.

Fullammet til ca 5,5 måneder, men ammer enda :)

Jeg fullammet lillemor til hun ble 4 måneder, sluttet helt da hun var 19 måneder. Fullammer Lillejenta enda, hun er 5 måneder. Satser på å fullamme til hun blir 6 måneder, og så fortsette med delamming så lenge som mulig.

Eldste ble kun ammet i fire uker pga sykdom. Mellomste ble fullammet til han var mellom fire og fem mnd, sluttet helt med amming da han var ni mnd. Minste på seksten mnd ble fullammet til ca seks mnd, ammes enda.

Ett sted mellom 4 og 6 mnd med begge.

Fullammet til rundt 4 mnd, og slutta når han var 8 mnd, gikk da over til mme :)

Fullamma i 6 mnd og amme mykje enno og tøtto e 17 mnd :-)

Fullammet til 4 mnd, så startet vi med smaksprøver :) Fortsatte ammingen til han var 13 mnd. Kunne veldig gjerne ammet lenger, men sluttet pga fryseforsøk. (måtte slutte å amme to mnd før oppstart med medisiner)

Back
Topp