Hvor lenge før termin drikker partner alkohol?

Han drikker kun Pepsi Max heldigvis:hilarious:

Men med pappaen til de to eldste hadde vi alkoholforbud fra uke 37 tror jeg det var
 
Kjenner jeg blir litt stressa nå... Mannen skal i utdrikningslag, både fredag og lørdag, 1 uke før termin. Når han fortalte meg datoen for lenge siden var jeg litt naiv og tenkte babyen ikke kommer en uke før, men nå tror jeg jo nesten hun kan komme når som helst.
Det eneste vi har snakket om er at han ikke kan drikke seg full
 
Kjenner jeg blir litt stressa nå... Mannen skal i utdrikningslag, både fredag og lørdag, 1 uke før termin. Når han fortalte meg datoen for lenge siden var jeg litt naiv og tenkte babyen ikke kommer en uke før, men nå tror jeg jo nesten hun kan komme når som helst.
Det eneste vi har snakket om er at han ikke kan drikke seg full

Dette er fødselsstatistikken i Norge fra 2017, hvor mange prosent som føder i hver angitte periode:
22+0 - 27+6: 0,4 %
28+0 - 36+6: 5,1 %
37+0 - 37+6: 5,2 %
38+0 - 38+6: 12,3 %
39+0 - 39+6: 23,1 %
40+0 - 40+6: 28,7 %
41+0 - 41+6: 20,5 %
42+0 -->: 4,6 %

I uke 39 føder altså 23 %. Det skal jo litt til å treffe akkurat fredag og lørdag han er på fest, men det er midt i den mest normale perioden å føde (39+0 - 41+6).
 
Dette er fødselsstatistikken i Norge fra 2017, hvor mange prosent som føder i hver angitte periode:
22+0 - 27+6: 0,4 %
28+0 - 36+6: 5,1 %
37+0 - 37+6: 5,2 %
38+0 - 38+6: 12,3 %
39+0 - 39+6: 23,1 %
40+0 - 40+6: 28,7 %
41+0 - 41+6: 20,5 %
42+0 -->: 4,6 %

I uke 39 føder altså 23 %. Det skal jo litt til å treffe akkurat fredag og lørdag han er på fest, men det er midt i den mest normale perioden å føde (39+0 - 41+6).

Ja, jeg håper virkelig ikke hun kommer da. Mannen gikk glipp av første fødsel, og jeg tror jeg hadde klikka om det hadde skjedd igjen.
 
Ja, jeg håper virkelig ikke hun kommer da. Mannen gikk glipp av første fødsel, og jeg tror jeg hadde klikka om det hadde skjedd igjen.

Men er det langt borte da?
 
Men er det langt borte da?

Nei, det er her i byen, så med all sannsynlighet går det greit. Men det er kanskje det at vi ikke er på nøyaktig samme sted som gjør det litt skummelt.
 
Nei, det er her i byen, så med all sannsynlighet går det greit. Men det er kanskje det at vi ikke er på nøyaktig samme sted som gjør det litt skummelt.

Huff. Vanskelig den da.
Det går vel mest på hva du er trygg på! Så burde han etterrette seg etter det tenker jeg. Kanskje dere kan sikre dere at han har sjåfør hvis noe skulle begynne slik at han kom seg hjem med en gang? Man reiser gjerne ikke på føden med en gang heller :) Men vet jo aldri.
Men jeg tenker til syvende og sist så burde han ikke dra om du ikke føler deg komfortabel med det. Isåfall kunne han dratt edru :)

Jeg er førstegangs og hadde kaaaaanskje bedt han holde seg hjemme..
Eller at han holdt seg nogenlunde edru og alliert meg med svigermor som sjåfør. Men tror ikke han hadde turt selv å drikke 1 uke før. Han spurte meg om ikke han måtte holde seg edru 2 måneder før:hilarious:
 
Mannen har aldri drukket mye og drikker enda mindre etter at førstemann ble født. Sammen med meg tar han seg vel maks en øl. Ser ikke for meg at jeg legger inn noen begrensninger på det. Han har ikke førerkort så drosje til sykehuset blir det uansett.
 
Jeg kommer til å spørre pent om han kan la all drikking være fra uke 37 (tirsdag). Han har bursdag og blir 30 når jeg er 37+5, men eldste dattera vår er født 38+0, og jeg har født med 2 timers aktiv fødsel begge de to andre gangene, så er ikke komfortabel med at han ikke skal kunne være klar til å kjøre med en gang, om det skulle bli nødvendig! Jeg har holdt meg i 9 måneder, så bør han klare tre uker tenker jeg ;-)
 
Mannen er invitert i guttelag dagen jeg har termin, har ikke bestemt meg for om det er greit han drar ut eller ikke. Alkohol er uaktuelt siden det er i gokk og taxi hadde kommet på flere tusen. Heller mot kan vi ikke heller få barnevakt og spise god middag alene.
 
Huff. Vanskelig den da.
Det går vel mest på hva du er trygg på! Så burde han etterrette seg etter det tenker jeg. Kanskje dere kan sikre dere at han har sjåfør hvis noe skulle begynne slik at han kom seg hjem med en gang? Man reiser gjerne ikke på føden med en gang heller :) Men vet jo aldri.
Men jeg tenker til syvende og sist så burde han ikke dra om du ikke føler deg komfortabel med det. Isåfall kunne han dratt edru :)

Jeg er førstegangs og hadde kaaaaanskje bedt han holde seg hjemme..
Eller at han holdt seg nogenlunde edru og alliert meg med svigermor som sjåfør. Men tror ikke han hadde turt selv å drikke 1 uke før. Han spurte meg om ikke han måtte holde seg edru 2 måneder før:hilarious:

Jeg hadde styrtfødsel med første, så i utgangspunktet bør jeg komme meg til sykehuset med en gang. Heldigvis er det bare 10-15 minutter unna. Jeg har alliert meg med svigerforeldrene som sjåfør og barnevakt som bor en 5 minutters gåtur unna, og han har lillesøsteren som sjåfør hele kvelden. Men jeg lurer på om jeg skal be en veninne være med meg de to kveldene slik at jeg ihvertfall ikke er alene.
 
Jeg hadde styrtfødsel med første, så i utgangspunktet bør jeg komme meg til sykehuset med en gang. Heldigvis er det bare 10-15 minutter unna. Jeg har alliert meg med svigerforeldrene som sjåfør og barnevakt som bor en 5 minutters gåtur unna, og han har lillesøsteren som sjåfør hele kvelden. Men jeg lurer på om jeg skal be en veninne være med meg de to kveldene slik at jeg ihvertfall ikke er alene.

Da hadde jeg absolutt ikke vært alene! Men tror jeg hadde vært streng og bedt sambo vært hjemme. Han hadde nok heller ikke turt noe annet. Kjipt å gå glipp av ting, men tenk så lenge du har vært edru og gått glipp av div. for å bære fram denne skatten :angelic::angelic:❤️ Dere er jo to om dette ❤️
Og iallfall når han gikk glipp av første!! :eek:
 
Har ikke diskutert alkoholforbud, når det er greit og ikke. Han drikker svært sjelden, og nå tror jeg ikke han tenker på å drikke heller!
 
Kjenner jeg blir litt stressa nå... Mannen skal i utdrikningslag, både fredag og lørdag, 1 uke før termin. Når han fortalte meg datoen for lenge siden var jeg litt naiv og tenkte babyen ikke kommer en uke før, men nå tror jeg jo nesten hun kan komme når som helst.
Det eneste vi har snakket om er at han ikke kan drikke seg full

Krysser fingrene for at det går bra!
 
Da hadde jeg absolutt ikke vært alene! Men tror jeg hadde vært streng og bedt sambo vært hjemme. Han hadde nok heller ikke turt noe annet. Kjipt å gå glipp av ting, men tenk så lenge du har vært edru og gått glipp av div. for å bære fram denne skatten :angelic::angelic:❤️ Dere er jo to om dette ❤️
Og iallfall når han gikk glipp av første!! :eek:

Hadde det vært en "vanlig" utekveld med kompiser hadde jeg definitivt sagt nei, men når denne kompisen kommer helt fra Irland for å feire her så har jeg ikke hjerte til å si nei.

Men nå et planen at på fredag skal han bare være med på byen på kvelden, ikke drikke noe særlig og være tidlig hjemme. På lørdagen skal han være med på noe greier på ettermiddagen. Så får jeg bare krysse fingrene. Og så vet han at han skylder meg mange jentekvelder etter dette :joyful:
 
Hadde det vært en "vanlig" utekveld med kompiser hadde jeg definitivt sagt nei, men når denne kompisen kommer helt fra Irland for å feire her så har jeg ikke hjerte til å si nei.

Men nå et planen at på fredag skal han bare være med på byen på kvelden, ikke drikke noe særlig og være tidlig hjemme. På lørdagen skal han være med på noe greier på ettermiddagen. Så får jeg bare krysse fingrene. Og så vet han at han skylder meg mange jentekvelder etter dette :joyful:

Jeg ser den. Er jo helt og holdent opp til dere! Så lenge dere er enig og finner en løsning:p:happy: Krysser fingrene for at du ikke føder en av de dagene!:smiley-angelic001
 
Jeg kjenner faktisk alt nå at jeg føler meg litt utrygg på hvis gubben skulle reise bort over lengre tid nå. Greit han er på jobb for det er helt i nærheten nå for tiden. Men skulle han reist lengre så hadde jeg blitt utrygg. Er kun i uke 34 ennå. Vi er i campingvogna i helga som innebærer litt øl osv som regel, men gubben var helt enig med meg at i helga blir det null alkohol. Synes det er veldig fint at han har samme innstilling som meg. Min er ikke redd for å ta seg en fest ellers.
 
Sniker fra Juni.

Da jeg fikk første i juli 2016 måtte vi ligge på hotell i nærheten av sykehuset i to uker før jeg fødte. Det var sinnsykt kjedelig. Jeg nekta han ikke bytur den ene lørdagen (hadde termin mandagen), men vi hadde en avtale om at det ikke var et så stort konsum at han følte seg påvirket itilfelle det skjedde noe. Gikk veldig fint, han tok to øl - og fikk kost seg siste tiden før vi ble tre :) Fødte ikke før onsdagen uansett, men hadde det skjedd noe den natta tviler jeg på at han ikke hadde sluppet inn på fødestua. Shitfylla hadde jeg aldri godtatt.
 
Minimalt med alkohol her etter jeg ble gravid. Han tok ett glass vin i januar, som han sier, vi er gravide sammen og det liker jeg
 
Mannen her var ute på fest da jeg var 36 uker. Vi var litt skeptiske begge to og jeg endte på legevakta med høyt blodtrykk Så nå er det slutt
 
Back
Topp