Hvor lenge brukte dere babycall?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hei. Vi har en babycall med kamera som har vært flittig brukt. Nå er det bare blitt vane. Datteren vår blir snart fire år (om noen uker.) På jly tid å slutte, eller?

Når jeg tenker meg om, driver vi jo og overvåker datteren vår. Men det er så greit når hun sover i 2. etasje, og vi enten er i 1., eller sitter ute.

Venter nr. 2 i oktober, så da blir det jo en naturlig slutt, men tenker å slutte med den før.

Hva tenker dere? Er vi litt «hysteriske» som har brukt det så lenge?

Vi brukte vår på soverommet fram til den dagen vi ikke var i tvil når han våknet:happy: ca 1/2 år. Nå er han snart 3 og nå bruker vi den hvis vi er utenfor huset på kveldene. Sist brukte vi den da han var med oss i bryllup og sov i vogna på kvelden.

Bruker den ikke på rommet lengre men nå er eldste snart 5 år. Men bruker den når vi er på campingtur. Er mest eldste den er brukt på siden yngste er syk og jeg sover på samme rom som han.

Vi brukte den om natta i litt over to år [emoji4] etter det brukte vi den bare om hun sov ute eller vi var ute på kvelden etter hun hadde sovet. Aldri hatt kamera da. Men det kommer jo veldig an på hvor langt unna dere er når hun sover f.eks. [emoji4]

Vesla er tre, og den brukes daglig. Hun våkner fortsatt en del kvelder, og vi hører henne ikke når hun roper om babycallen er avslått. Så her blir den brukt så lenge behovet er der.

Vi brukte den aldri, så endte opp med å selge den igjen. Det var ikke noe poeng. Veldig høylytt datter, og da hun var baby bodde vi i leilighet og hun sov rett ved oss. Vi har alltid soveromsdører åpne. Nå bor hun en etasje under oss, vi har begge soveromsdørene åpne og begge er rett ved trappa, så vi hører henne kjempegodt også nå. Men da vi flyttet til hus (da hun var ett) kjøpte vi babycall, men fordi vi ikke hadde behov for den ble den solgt.

Så vi har ikke kjøpt til babyen vi skal få ennå, men avventer og ser. Uansett skal hun sove på rommet vårt i begynnelsen. Mest sannsynlig hele det første året.

Vi brukte til hun var ca 20mnd både dag og natt. Nå er hun to år og vi bruker kun hvis hun sover når vi sitter på terrassen eller hvis vi er på tur og hun skal sove ute i vogn :) ellers hører vi henne når hun sover i sengen sin og vi er inne :)

Brukte den til eldste var 5, har den til treåringen enda. Bruk så lenge behovet er der. De som mener de ikke har behov kan jeg ikke forstå. Du hører ikke alt som skjer bare fordi barnet lager lyd når det gråter/hyler.

Vi bruker den enda. Gutten vår blir 4 om 2 uker. Begge rommene er i andre etasje og vi hører han ikke ned i stua eller på plattingen om det skulle være noe. Sover vegg i vegg, så har den ikke på om natta nå. Kun før vi legger oss.

Her er størstemann 2 år og brukes fortsatt på natta. Hører godt at han roper/gråter, men føler at det er tryggere når jeg kan se hva som foregår på rommet. Det hender at han prater en del i søvne + romsterer i sengs og da er det greit å kunne se han
Føler ikke at jeg overvåker han for ser kun på den når han gir lyd fra seg.

Hun er 20 mnd og vi bruker den stortsett fordi hun sover i vår seng og jeg vil se at hun ikke ruller for nære kanten. Når hun får egen seng så bruker vi den nok i en overgang eller så lenge hun våkner på natt.

Vi bruker den enda. Gutten vår blir 4 om 2 uker. Begge rommene er i andre etasje og vi hører han ikke ned i stua eller på plattingen om det skulle være noe. Sover vegg i vegg, så har den ikke på om natta nå. Kun før vi legger oss.
Da er våre like gamle. Blir 4 om to uker i morgen. Kanskje vi skulle begynne å ha den av på natten... som en slags tilvenning for oss. Vi har også soverom vegg i vegg.

Ja, har babycall med bare lyd da, men bruker enda, min er bare 2 år nå. Han kan våkne litt når han sover på eget rom, så syns det er veldig greit. Bruker så lenge vi trenger :)

Da er våre like gamle. Blir 4 om to uker i morgen. Kanskje vi skulle begynne å ha den av på natten... som en slags tilvenning for oss. Vi har også soverom vegg i vegg.
Om natta hører vi han godt om det skulle være noe, så har ikke behov for den da. Han kommer også inn til oss om han føler for det.

Vi bruker fortsatt babycall på førstemann og han er nå 4 år. Har en enkel babycall fra Philips avent.
Jeg har en ny neonate babycall som skal brukes på hans lillesøster men nå foreløpig sover hun på vårt rom og har ikke hatt behov for å bruke den ennå. Hun er nå 6 mnd.

Back
Topp