Hvor lenge brukte barnet ditt flaske?

Lulilu

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Januarskatter 2015
Gutten vår er snart året og er fostret opp på flaske. Fikk bare til å amme i et par uker.

Han får nå 210 ml(+pulver) morgen før første blund og en tilsvarende flaske før han legger seg. Vi bruker nutramigen fra apoteket hvor vi har resept for et år, men som går ut i november (da er han 14 mnd gammel). Tenker jeg skal prøve å trappe ned i løpet av oktober.
Hva er deres erfaring? Og hvor lenge fikk dem bruke flaske?

Min sønn brukte vel flaske til han var opp mot 18 mnd. På slutten så var det mest på kvelden. Så begynte vi å legge en vannflaske sammen med han i senga - og det gikk smertefritt! :)

- iPhone appen :)

Gutten på 15mnd elsker flaska si enda. Han får hmelk og nan pga litt lav vekt. Ser ikke noe problem med å gi flaske. Kommer nok til å bruke det en stund til. Viktigst er det jo at de drikker godt.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hun er 2 år og bruker flaske enda, både til vanlig drikke og mme på natta, morgen og kveld. Tutekopp har hun aldri skjønt og hun drikker fint med kopp/ glass også, men etter en stund er det veldig stas å tømme ut innholdet istedet for å drikke det. Så det er jo for at hun skal få i seg det hun skal.

De to store sluttet med flaske da de var 1 år gamle. Lillebror på 8 mndr bruker flaske og mme enda, men regner med at vi kutter når han er blitt 1 år.

Hun er 14 mnd nå og får en flaske velling før tannpuss på kvelden, men aldri mye, enten 90 ml eller 120ml, alt ettersom hvor bra hun spiste til kvelds. Drikker sjelden opp... Noen ganger kan hun få en liten flaske med mme før soving på dagen... 60-90 ml bare. Da sovner hun så lett :D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Her har vi sluttet når de har vært ganske nøyaktig 1 år. Har aldri vært noe problem å slutte da, men har sett enkelte som har slitt mer når de har prøvd å kutte ut flaska senere. Tenker at jo lengre de bruker flaske jo verre blir det for dem den dagen de skal slutte. Men her har de vært veldig enkle i forhold til mat og drikke ellers da pluss at de har hatt smokk til kos.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror begge mine har vært rundt 1 år gamle når vi har slutta.

Min største slutta omtrent den måneden hun fylte 1 år og min på 9 mnd blir sikkert noe av det samme. Han liker vist ikke flaska noe særlig lengre virker det som...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min største slutta omtrent den måneden hun fylte 1 år og min på 9 mnd blir sikkert noe av det samme. Han liker vist ikke flaska noe særlig lengre virker det som...

Utifra tickeren din, hvordan føles det å være over 81 uker gravid? :-P

Til de var omtrent 1,5 år:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Utifra tickeren din, hvordan føles det å være over 81 uker gravid? :-P

Hahaha!! Trodde jeg hadde fiksa den for lenge siden jeg! Ser jo den ikke selv fra appen :-P da skal jeg prøve å huske å gjøre noe med den neste gang jeg er på pcen. Hihi

Min fikk flaske med erstatning på kvelden helt til han var nesten 1,5 år. Han roet seg så fælt med den så jeg hadde vansker med å stoppe det...

Min er og flasket opp på Nutramigen og vi sluttet med flaske før hun fylte året.
Da fikk hun ca halvparten av anbefalt mengde for MME på det tidspunktet. (maks 1 liter)
Mener å huske det var ca 0.5L om dagen i kopp/glass ellers drakk hun vann til måltider og som tørstedrikk.

Min gutt er 14 mndr. og får en flaske på kvelden enda, fordi han han lav vekt og er småspist. Han er ikke avhengig av flasken, så vi kunne nok ha kuttet..

Mine var ca 2 år da de slutta :)

Vesla var ca 2 år da hun slutta med flaske, hun er/var særspist og trengte det ekstra som mme ga henne.

2,5 år (kveld) og minste 17 mnd. Gikk smertefritt. Grudde meg skikkelig:-)

Vi har sluttet med mme. Det gjorde vi mnd hu fylte 1 år. Får vanlig ku melk på flaske som kos.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Min på 15 mnd drikker fortsatt 240(+pulver) på dagtid ved sovingen og samme på kveldstid

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp