Hvor lenge bakovervendt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Hvor lenge satt dine barn bakovervendt i bilstol? :)
Eller hvor lenge tenker dere å ha barna bakovervendt?

Bakovervendt tenker vi å ha så lenge som er mulig. Stolen er godkjent opp til 25 kg.

Så lenge de passer i bilstolen. Frøkna på 2 år og 8 mnd har foreløpig god plass i begge sine. Har en til 18 kg og en til 25 kg.

Eldstemann ble snudd en måneds tid før han ble seks. Da fikk han ny stol til vi skulle på ferie.
Mellomste fikk også ny stol til sommerferien, ca 5,5 år gammel. Da rett og slett pga ny bil og nye stoler. Og da ble hun snudd.

Yngste er bare 2 år enda så hun sitter bakover noen år til.

Eldste var 5 år og 8 mnd, bytta rett før skolestart. Mellomste vokste ut av setet da han var 5,5 år (har hovedvekt av lengden i ryggen). Yngste skal sitte til rundt skolestart hun og tenker jeg :)

Så lenge det er fysisk mulig, han har bakovervendt stol til 25 kg. Han blir 4 i juli, og skal sitte bakovervendt lenge enda.

Eldste ble snudd da hun var 4. Yngste er nok litt høyere enn storesøster, men det ser ut til at hun er lang I ryggen mens storesøster er lang I føttene. Litt usikker på hvordan det vil påvirke hvor lenge hun vil sitte bakovervendt, men målet er minst 4 år.

Yngste til hun var 5,5. Eldste til han var 4.

Eldste like før hun var 4. Og yngste sitter bakovervendt ennå. Hvertfall til hun er 4. Til de neste skal ta over stolen hennes tenker jeg.

Så lenge de får plass. Eldste er 4 år nå og har fortsatt greit med plass bakover.

Har Axkid Minikid, er 3 1/2 år. Har ved et sted mellom 15 og 20cm igjen, og 9 kilo. Så håper det rekker til i alle fall 6 år :)

Eldste ble snudd når han var 3,5 år. Yngste er tre, hun blir nok sittende bakovervendt frem til hun er fire.

Han skal selvfølgelig sitte bakover til han vokser ut av største bakovervendte stol. Antakelig rundt 7-årsalderen.
Ingen grunn til å snu tidligere, når bakover er overlegent sikrest.

Hvilke stoler bruker dere som har barna bakover til 6-7-årsalderen? Min er 3 år og allerede dårlig plass til beina. Har dere samme bakoverstol fra 1årsalderen,eller bytter dere?

De fikk maxway sånn i tre-fire års alder.

Hvilke stoler bruker dere som har barna bakover til 6-7-årsalderen? Min er 3 år og allerede dårlig plass til beina. Har dere samme bakoverstol fra 1årsalderen,eller bytter dere?
Dette lurer jeg også på. Er det noen av de bakovervendte stolene som gir bedre plass til beina? Min treåring har egentlig god plass i setet sitt ennå, men hun sitter med knærne oppe ved ørene omtrent, og hun synes det er vondt. [emoji20]

Dette lurer jeg også på. Er det noen av de bakovervendte stolene som gir bedre plass til beina? Min treåring har egentlig god plass i setet sitt ennå, men hun sitter med knærne oppe ved ørene omtrent, og hun synes det er vondt. [emoji20]

Tror det handler vel så mye om hvilken bil man har og plass i baksetet til å montere stol lengre ut på kanten for å skape bedre beinplass. Min fireåring sitter i axkid minikid i passaten vår og i britax hi-way i toyota verso.

Back
Topp