Bare ren nygjerrighet. Jeg har sagt til alle at jeg ikke kommer til å slutte å amme før baby sier selv at hun er klar, men nygjerrig på hvor lenge andre har ammet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Reduserte kraftig rundt 5-6 mnd. Han ville ikke ha og regelrett tok maten vi spiste ut av hånda vår for å spise selv Sluttet helt på dagtid rundt 7-8 mnd mener jeg, da hadde jeg ammet kanskje 2 ganger om dagen. Ammet 1-2 ganger på natten i sånn 30 sekund frem til han var 10-11 mnd ca. VELDIG glad for at jeg ikke måtte amme lenger.
Fikk meg en liten aha opplevelse her om dagen da! Når han var nyfødt syns jeg han hadde feil sugeteknikk fordi han ikke brettet ut overleppa. Mange var enig med meg, men vi tenkte ikke så mye over det fordi jeg hadde ikke vondt og han fikk i seg mat og tok igjen fødselsvekta allerede på dag 2. Stusset alltid litt når jeg hørte at "alle andre" kunne sitte og amme i timesvis omtrent. Gutten min likte ikke å ligge ved brystet særlig lenge og drakk maks 2-4 min om gangen hver fjerde time. Nå er han 19 mnd og for et par dager siden ramla han og slo munnen. Da brettet jeg opp overleppa fordi han blødde sånn, og gutten har jo hatt megastramt leppebånd! Han revnet leppebåndet en del når han ramla, og plutselig er overleppa "fri". Så nå lurer jeg litt på om han ammet så kort om gangen delvis pga leppebåndet. Han gjorde aldri tegn til ubehag eller mistrivsel så det var aldri noe jeg tenkte over
Åj! Rart at de ikke så det på barsel/hs! Har dere merket noe på språket eller andre ting også? Man bruker jo overleppa mer enn man tenker over! Håper han får det greit nå da Det ble jo litt hell i uhell