Hvor lenge ammet du?

Hvor lenge ammet du?

  • Kunne/ønsket ikke å amme

    Votes: 1 3,2%
  • Under 6 Mnd

    Votes: 2 6,5%
  • 6-10 mnd

    Votes: 7 22,6%
  • 11-13 mnd

    Votes: 4 12,9%
  • 13-18mnd

    Votes: 8 25,8%
  • 2 år

    Votes: 6 19,4%
  • 3 år

    Votes: 3 9,7%
  • 4 år

    Votes: 0 0,0%
  • 5 år

    Votes: 0 0,0%
  • 6 år

    Votes: 0 0,0%
  • 7 år

    Votes: 0 0,0%
  • Lengre enn syv år

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    31

Mamma til G

Betatt av forumet
VIP
Bare ren nygjerrighet. Jeg har sagt til alle at jeg ikke kommer til å slutte å amme før baby sier selv at hun er klar, men nygjerrig på hvor lenge andre har ammet.
 
17 mnd :) barnet sluttet selv
 
Eldste var 12,5 mnd, da var jeg gravid i 3 mnd og var uansett nede i bare en amming pluss at han spiste godt med fast føde. Yngste var vel nesten 11 mnd, gikk gradvis dårligere med ammingen etter jobbstart da han var 8 mnd (på tross av at det var greit å få ammefri etc, tror jeg stressa litt mye uansett). Med eldste hadde jeg permisjon til han var 10 mnd.
 
Ca 7-8 mnd, da ville han ikke mer selv, desverre. Håper å kan amme lengre denne gangen :)
 
2 år og 4 mnd, da ga vi oss :) Håper å amme neste like lenge.
 
Jeg praktiserer selvavvenning, og har langtidsammet alle mine. Ammer fremdeles minsten, som nettopp fylte tre år.
 
Reduserte kraftig rundt 5-6 mnd. Han ville ikke ha og regelrett tok maten vi spiste ut av hånda vår for å spise selv :p Sluttet helt på dagtid rundt 7-8 mnd mener jeg, da hadde jeg ammet kanskje 2 ganger om dagen. Ammet 1-2 ganger på natten i sånn 30 sekund frem til han var 10-11 mnd ca. VELDIG glad for at jeg ikke måtte amme lenger.

Fikk meg en liten aha opplevelse her om dagen da! Når han var nyfødt syns jeg han hadde feil sugeteknikk fordi han ikke brettet ut overleppa. Mange var enig med meg, men vi tenkte ikke så mye over det fordi jeg hadde ikke vondt og han fikk i seg mat og tok igjen fødselsvekta allerede på dag 2. Stusset alltid litt når jeg hørte at "alle andre" kunne sitte og amme i timesvis omtrent. Gutten min likte ikke å ligge ved brystet særlig lenge og drakk maks 2-4 min om gangen hver fjerde time. Nå er han 19 mnd og for et par dager siden ramla han og slo munnen. Da brettet jeg opp overleppa fordi han blødde sånn, og gutten har jo hatt megastramt leppebånd! :eek: Han revnet leppebåndet en del når han ramla, og plutselig er overleppa "fri". Så nå lurer jeg litt på om han ammet så kort om gangen delvis pga leppebåndet. Han gjorde aldri tegn til ubehag eller mistrivsel så det var aldri noe jeg tenkte over :wideyed:
 
Reduserte kraftig rundt 5-6 mnd. Han ville ikke ha og regelrett tok maten vi spiste ut av hånda vår for å spise selv :p Sluttet helt på dagtid rundt 7-8 mnd mener jeg, da hadde jeg ammet kanskje 2 ganger om dagen. Ammet 1-2 ganger på natten i sånn 30 sekund frem til han var 10-11 mnd ca. VELDIG glad for at jeg ikke måtte amme lenger.

Fikk meg en liten aha opplevelse her om dagen da! Når han var nyfødt syns jeg han hadde feil sugeteknikk fordi han ikke brettet ut overleppa. Mange var enig med meg, men vi tenkte ikke så mye over det fordi jeg hadde ikke vondt og han fikk i seg mat og tok igjen fødselsvekta allerede på dag 2. Stusset alltid litt når jeg hørte at "alle andre" kunne sitte og amme i timesvis omtrent. Gutten min likte ikke å ligge ved brystet særlig lenge og drakk maks 2-4 min om gangen hver fjerde time. Nå er han 19 mnd og for et par dager siden ramla han og slo munnen. Da brettet jeg opp overleppa fordi han blødde sånn, og gutten har jo hatt megastramt leppebånd! :eek: Han revnet leppebåndet en del når han ramla, og plutselig er overleppa "fri". Så nå lurer jeg litt på om han ammet så kort om gangen delvis pga leppebåndet. Han gjorde aldri tegn til ubehag eller mistrivsel så det var aldri noe jeg tenkte over :wideyed:


Åj! Rart at de ikke så det på barsel/hs! Har dere merket noe på språket eller andre ting også? Man bruker jo overleppa mer enn man tenker over! Håper han får det greit nå da :love2 Det ble jo litt hell i uhell :)
 
Minstemann blir tre i juni, han sluttet for ikke så mange ukene siden.
 
Åj! Rart at de ikke så det på barsel/hs! Har dere merket noe på språket eller andre ting også? Man bruker jo overleppa mer enn man tenker over! Håper han får det greit nå da :love2 Det ble jo litt hell i uhell :)

Jeg fødte på et skikkelig dårlig sykehus og vi ble overlatt til oss selv etter fødselen, så det er nok derfor. Har ikke merket det på språket, han begynte å snakke i setninger da han var 10 mnd og har alltid hatt klokkeklar uttale :) Har alle lydene på plass, til og med R :eek: Men jeg husker at når han fikk fortennene oppe var det umulig å se på de, han nekta når vi prøvde. Nede hadde han ingen problem med at vi bretta ned leppa for å se. Så det har sikkert vært stramt og ubehagelig. Veldig greit om det her ordner seg av seg selv! :joyful:
 
Eldste til han var ca 7 mnd. Jeg skulle opereres en mnd etter, og måtte avvenne før det. Til min store fortvilelse, men hadde ikke noe valg.

Dermed fikk yngste amme så lenge hun ville omtrent, så hun var nesten 2 år da hun sluttet
 
Back
Topp