Hvor lenge ammet du og hvor mye?

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg er så heldig at jeg framdeles ammer min 13 mnd, selv om jeg er gravid på ny :) Han ammes 1 gang kveld, en gang natt, morgen og en gang på formiddag/ettermiddag. Han har ikke mistet lysten selv om melkeproduksjonen gikk ned en periode; den virker til å ta seg litt opp igjen.

Hvor lenge ammet du?
Forhindret jobb deg, eller ble det naturlig avslutning?
 
Ammet eldste i 2,5 år. Begynte i jobb/bhg når han var 14 mnd, hadde ammefri og det gikk veldig fint. Ble gravid når han var 2,5 år og ammet på det tidspunktet såpass lite at melka ble helt borte etter 8-9 uker, hadde han vært yngre ammet mer hadde vi sikkert fortsatt.

yngste er nå 7,5 måned og håper han og kan ammes så lenge vi begge vil. Var det målet jeg hadde med storebror :) Glad for at jeg har kunnet amme og amme så lenge vi vil, det er mange fordeler med det :) Flytende tålmodighet som mannen alltid sa :p
 
Jeg ammet til han var nesten et år.

Ammingen var alltid noe dritt for oss. Vi slet voldsomt i starten, og måtte delamme første tiden, for jeg hadde ikke nok melk, og han gulpet og gulpet og gulpet så det han fikk av meg kom jo opp igjen med en gang. Så fullammet jeg frem til ca 5,5 måned. Da begynte vi med smaksprøver og litt grøt etterhvert.

Da jeg begynte i jobb ved 8 mnd, ammet jeg fire ganger i døgnet. Så dabbet interessen hans i takt med at melkeproduksjonen også antageligvis gikk litt ned. Så det tok en naturlig slutt her. Og jeg var glad til. Ammingen var bare noe dritt for min del, så jeg var bare glad til når han ikke hadde interesse av det.

Jeg ville amme frem til et år, siden det er den norske anbefalingen, men ikke mer enn det.
 
Ammer en på 21 måneder, og han er aldeles puppegal, så det vil jeg nok fortsette å gjøre lenge enda. Har ammet alle mine i over 2 år.
 
Ammer en på 21 måneder, og han er aldeles puppegal, så det vil jeg nok fortsette å gjøre lenge enda. Har ammet alle mine i over 2 år.
Høres ut som min xD han er 13 måneder og elsker pupp, ammes morgenen, ettermiddag, kveld, og har vel nesten fri nattetilgang.
 
Startet med delamming, pga startproblemer, men var fullamming fra noen uker og til 6 mnd.
Deretter var min treeg med å komme i gang med fast føde, så fullammet omtrent til 7 mnd. Fra 8-14 mnd ammet vi 6-10 ganger i døgnet (ikke mellom 19.30 og 05 fra 10 mnd).

Jeg var mer borte ifbm studier fra 14 mnd, og interessen og produksjonen langsomt ned. Fra 16 mnd ammet vi stort sett bare om morgenen, og da han var nesten 1,5 år ville han ikke amme mer.

Jeg ville egentlig amme til 2-2,5 år, men det var samtidig godt å være ferdig også. Amming har stort sett vært litt styrete, pga fasong på brystet og brystknopp. Har sjeldent sittet og slappet av under amming, men en helt egen stund for bare barnet og meg som jeg likevel savner ❤️ Er åpen for å amme lenger om et neste barn vil det :)
 
Jeg ammer ei på 15 måneder. Hun ammer 1-2 ganger om natta, og jeg pumper 3 ganger på dagtid (hun vil ikke ha pupp, men tar veldig gjerne flaska med melk). Jeg har ammefri på jobb.

Planen er å trappe ned pumping nå når vi begynner prøving på nummer to.
 
Ammer ennå, hun blir to år om 1 1/2 måned. Ammer ved legging, morgen og litt på dagtid. Hun vil helst amme i tide og utide :p

Brukte sonde første 8 ukene (født uke 27) så veldig fornøyd med egen innsats ❤️
 
Jeg ammet storesøster til hun var 14 mnd. Det ble brått mindre når jeg begynte på jobb igjen i tredelt turnus når hun var 9 mnd, men vi holdt på morgen og leggepuppen, pluss en del på natt. Etterhvert ville hun kun ha til legging, selv om hun ble tilbudt morgen og på natt også. Ved 14 mnd avsluttet hun selv, jeg kunne gjerne ammet lenger.
 
Back
Topp