Hvor lenge ammer dere?

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hvor lenge tenker dere å amme? Jeg har satt 6 måneder som maks, og målet er å fullamme minst 3-4 måneder :)

Satser på fullamming i 6 mnd, og å fortsette så lenge jeg orker, men håper å amme i minst 18 mnd.

Håper minst 1 år :)

Vil fullamme i 6 mnd, amme så lenge som hun vil ha pupp.. Storebror nektet etter 12 mnd. Håper på litt lengre denne gang.

Fullamme til 4 mnd, så skal hun få begynne å smake :) ser ikke for meg å amme lenger enn til 6-7 mnd.

Sist fullammet jeg i nesten tre måneder, delammet en stund - for så å slutte helt etter ca 3,5 mnd (det fungerte bare ikke den gangen). Denne gangen ønsker jeg å amme så lenge det går - men gi smaksprøver fra 4 mnd.

Kommer til å gi smaksprøver fra 4 mnd, og fra 6 mnd blir det trappa ned gradvis på amminga. Jeg studerer, og når baby er såpass gammel er det nok mye bedre både for meg og henne at hun får være hjemme med pappan de dagene jeg må på skolen. Blir nok litt pumping også da.

Jeg delammer nå. Fikk ikke opp produksjonen igjen etter han ble syk og fikk sonde i 5 døgn! Men funker fint for oss. Blir å starte litt med grøt smaking fra 3,5 mnd. Får han ikke til å sove mer enn 2 timer i strekk om natta, så håper grøt kan gjøre susen:)

Ammet i 13 mnd sist. Blir sikkert noe rundt det samme denne gangen hvis det går.

Så lenge han vil, Max 2 år. Men dkal fullamme til han er 6 månder

Ammet første kun en mnd, nr 2 1 år og skulle ønske jeg kunne amme 1 år nå og, men er så mye problemer med ammingen så tviler.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Kan jeg spørre om grunnen til at du delammer ?

Hun sliter med å ta opp næring fra melka jeg har, så hun blir liksom ikke ordentlig mett og sliter med å legge på seg.. Så da fyller jeg på med litt mme et par ganger om dagen:) Måtte gjøre det med storesøster også, da vi fant ut at hun bare hadde lagt på seg 200gr på 5 uker og hun bare skrek!

Hun sliter med å ta opp næring fra melka jeg har, så hun blir liksom ikke ordentlig mett og sliter med å legge på seg.. Så da fyller jeg på med litt mme et par ganger om dagen:) Måtte gjøre det med storesøster også, da vi fant ut at hun bare hadde lagt på seg 200gr på 5 uker og hun bare skrek!
Skjønner :) delammer jeg og :) gutten blir ikke bestandig helt mett også hadde vi en vanskelig start. Helt utrolig at jeg i det hele tatt har holt ut :)

Fullammer til 4 mnd, da begynner vi med litt mat. De trenger det da... Å vente til 6 mnd er mer og mer omdiskutert... Så ammer jeg ved siden av mat frem til ca 1 år... Tiden viser når det blir naturlig å slutte. Det kommer ikke bare an på når mor mener det er nok, men om barnet fremdeles er veldig lysten eller ikke. ;)

Back
Topp