Hvor lenge ønsker dere å bli på barsel

Lennil80

Forelsket i forumet
Nå kjører kl i Bergen hardt på at de fleste skal hjem kun kort tid etter fødselen. De får ikke se barselavdelingen en gang.

Har dere gjort dere noen tanker omkring Dette?

Er dere forberedt på at dere kan få denne beskjeden? Du er i for fin form, så da skriver vi deg ut.

Sist jeg fødte så var der barselhotell og man fikk nesten automatisk to døgn. Nå er det rett inn og rett ut politikken som gjelder.

Jeg ønsker å bli i så kort tid som mulig, men har enda ikke fått dra så tidlig som jeg vil (hjertefeil på et barn, nyrefeil på et annet, tester som ikke fungerer slik de skal osv), så jeg pakker for et par tre dager når den tid kommer, sånn i tilfelle.

Pakker for 2-3 dager, så får vi se! Det er jo flott å reise hjem tidlig, da er jo alt som det skal!

Jeg vil nok hjem så tidlig jeg får lov, men på grunn av ekstrem blødningfare og at baby må overvåkes nøye etter fødsel, blir det vel flere dager enn jeg ønsker - men det er selvsagt viktig at både jeg og baby er friske og utenfor fare!

Vil bli så lenge som overhodet mulig! Førstegangs og meget usikker, så kommer til å trenge mye veiledning og støtte. Er også streptokokkB positiv, så regner med at lille må testes de første dagene og litt fremover.

Jeg får nok ikke reise hjem med en gang pga komplikasjoner pga anti stoffer etc. Håper på at alle prøver er bra og vi kan reise hjem. Ikke kult å ligge på 4 manns rom. Der det aldri er rolig. Da er det bedre hjemme. Opplevde sist gang. Hver gang jeg og minsten var sovnet kom de. Så det ble ikke mye søvn. Er tredje gangs og vil nok slappe bedre av hjemme.

Vil hjem så snart formen tilsier det, i alle fall føler jeg det sånn nå. Får se om den meningen endrer seg etterhvert. :)

Vil bli så lenge som overhodet mulig! Førstegangs og meget usikker, så kommer til å trenge mye veiledning og støtte. Er også streptokokkB positiv, så regner med at lille må testes de første dagene og litt fremover.

Jeg også har fått påvist CBS Oog er førstegangs:confused:
Vet du noe om praksisen rundt det hele? Må vi har intravenøs antibiotika under eller før fødsel?

Jeg vil nok bli i de tre dagene man kan. Syntes det var alt for tidlig å dra hjem etter tre dager sist. Veldig skummelt...

Nå blir det jo annerledes, men veldig fint å være et sted med barnepleiere som man kan spørre og få hjelp med diverse.

Jeg fødte i 2014 og da var det også at man skulle forlate så fort som mulig. Men jeg var der i 4 døgn på alenerom. Pga ammeproblemer. Og jeg regner med det samme skjer denne gangen. Hatt startproblemer med alle men blitt mer sta med årene:p Dette er KK ja..

Jeg også har fått påvist CBS Oog er førstegangs:confused:
Vet du noe om praksisen rundt det hele? Må vi har intravenøs antibiotika under eller før fødsel?
Vet altfor lite om dette... skal spørre jordmor ved neste kontroll. Eneste legen sa at det var en litt større sjanse for infeksjon hos barnet, og at fødeavdelingen var informert.. men leste at så mye som 30% av fødende kvinner har dette, men at ikke alt blir oppdaget fordi man ikke rutinetester for det, så de må jo ha rutiner rundt det tenker jeg...

Jeg/vi skal på barsel hotellet.
Uansett så vil jeg ikke hjem samme dag som jeg har født! Jeg vil at alle prøver skal være tatt før jeg drar fra sykehuset. Gidder ikke, og måtte komme tilbake.

Jeg foretrekker noen døgn på barsel hotellet, for og komme litt til hektene før 5 søsken skal oppi Lille :eek:
Det er jo ikke akurat avslappende, og komme hjem til fullt hus :D

Om vi føder til termin, så blir vi nok en ukes tid :) om de kommer før tiden, så blir det lenger. Men dette er tvillinger, så «reglene» er litt annerledes.

Sist var jeg på barsel i 5 dager. Sønnen min trengte antibiotika på grunn av infeksjon. Syns det både var fint og slitsomt (var på tomannsrom med annen mor og baby... SLITSOMT!!)

Jeg har lyst å være i noen dager, er førstegangsfødende og har lyst på litt veiledning og ro før vi drar hjem og står helt på egne bein. Pga dette planlegger vi å dra til et mer lokalt sykehus der vi kan få familierom, selv om det betyr en kjøretur på noen timer fra Bergen når fødselssymptomene melder seg. Håper vi rekker det :)

Jeg har lyst å være 3 dager på barselhotellet hvis jeg får mulighet til det. Er førstegangs og vil få den hjelpen og veiledningen jeg kan før jeg skal hjem :)

Hvis jeg må inn på sykehus så vil jeg bare hjem så fort som overhodet mulig!! Hater sykehus, sentralisering og umyndiggjøringen som foregår. Det å miste kontroll og greier. Håper jeg slipper det da. Skal etter planen føde hjemme, så håper alt går fint for seg :)

Vet altfor lite om dette... skal spørre jordmor ved neste kontroll. Eneste legen sa at det var en litt større sjanse for infeksjon hos barnet, og at fødeavdelingen var informert.. men leste at så mye som 30% av fødende kvinner har dette, men at ikke alt blir oppdaget fordi man ikke rutinetester for det, så de må jo ha rutiner rundt det tenker jeg...

Nei slik jeg har forstått det er det 30% av alle kvinner som har GBS i kroppen. Men at vi to har en overvekst da det kan påvises i urinen.. så er færre enn 30% som har dette..
Hmm

Jeg vil se det litt an. Hadde en fødsel med en del komplikasjoner sist og lå da inne 6 døgn etter fødsel. Hvis jeg får sove og ikke ender opp på 3-sengsrom så tror jeg nok at jeg blir der et par netter for å komme meg igjen :) men hvis det ikke går an å få mer energi av å være der så vil jeg hjem :) vanskelig å vite hva jeg vil før jeg har født i grunn [emoji85]

Back
Topp