Hvor lenge ønsker dere å bli på barsel

Nei slik jeg har forstått det er det 30% av alle kvinner som har GBS i kroppen. Men at vi to har en overvekst da det kan påvises i urinen.. så er færre enn 30% som har dette..
Hmm
I mitt testresultat står det «urinprøve trolig forurenset fra skjede». Leser det da slik at det ikke er påvist i urin, men at jeg har det i skjede og/eller rektalt. I følge det jeg har lest er det ca 30% som har det..

I mitt testresultat står det «urinprøve trolig forurenset fra skjede». Leser det da slik at det ikke er påvist i urin, men at jeg har det i skjede og/eller rektalt. I følge det jeg har lest er det ca 30% som har det..

Ok, så du har kun levert en urinprøve? Jeg fikk påvist i urin og fastlegen sa at det kunne være forurenset urin men at jeg skulle levere en ny en hver tredje uke. Etter å ha levert andre gang fikk jeg påvist det igjen og legen konstanterte at jeg hadde en oppblomstring i kroppen i og med at det vises i to up'er på rad. Må levere hver tredje uke for å se at nivåene ikke går ytterligere opp (da må jeg gå på en antibiotika kur)..

Uansett, må spørre jm jeg også:pompus:

Ok, så du har kun levert en urinprøve? Jeg fikk påvist i urin og fastlegen sa at det kunne være forurenset urin men at jeg skulle levere en ny en hver tredje uke. Etter å ha levert andre gang fikk jeg påvist det igjen og legen konstanterte at jeg hadde en oppblomstring i kroppen i og med at det vises i to up'er på rad. Må levere hver tredje uke for å se at nivåene ikke går ytterligere opp (da må jeg gå på en antibiotika kur)..

Uansett, må spørre jm jeg også:pompus:
Skjønner :) ikke fått beskjed om noe sånt.. kun levert urinprøve ja

Vil heim så fort som mulig. Slapper mykje bedre av heima. Reiste heim etter 12 timer sist. Men pakker nok for nokon dager, for ting kan jo være annerledes no.

Sliter litt med denne altså, fullstendig angst og panikk rundt sykehus og leger, men samtidig vil jeg ikke dra hjem for tidlig heller..[emoji848] om jeg får enerom blir jeg nok de 2 døgnene som anbefales, men om jeg havner på sånn flermannsrom da styrter jeg seriøst ut derfra [emoji33][emoji15] får helt panikk bare ved tanken av å ligge sammen med fremmede folk på samme rom i en sånn situasjon..

Håper å få reise så fort som mulig. men baby må uansett ha ultralyd av hofter, pga hadde sjølv hofteleddysplasi som nyfødt. Venta med heimreise til etter ultralyd med mine 2 første pga lang vei å kjøre... Krysser tær og fingre for familierom, far har alltid måtte reise heim rett etter fødsel. Og da er det trist å sitte igjen «aleine», dagene blir laaaange.

Ønsker å vere der til ammingeb går.. sleit veldig med dette ved 5åringen, å håper jeg får god hjelp med amming da det var veldig tungvint sist med flaskebarn..

Får jeg familierom, så blir jeg i 2-3 dager. Har 3 små tasser hjemme. Føler jeg må få slappet litt av med den lille litt.
Men om jeg må dele rom med andre, så strikker jeg hjem så fort jeg kan. Hater å dele rom, syns folk tar så lite hensyn.
Måtte dele rom med noen førstegangs en gang, de klarte ikke å amme, og var alt for opptatt av å snakke i mobilen, og sms som kom hele tiden og lyste opp hele rommet midt på natten. Nei takk

Jeg trives veldig godt på sykehus (antakelig pga 2 fine uker på barneavd. da jeg fikk diabetes som 11 åring; grein da vi skulle hjem [emoji85]) Men hvis det blir fødsel rett før 17. mai denne gangen (som jeg frykter) vil jeg helst hjem før det [emoji6]

Med 1. mann måtte vi bli i en uke pga. gulsott som ble oppdaget den dagen vi skulle hjem [emoji17] DET var ganske kjipt, men mest fordi jeg ble «fratatt» babyen min og måtte gå rundt på sykehuset i dagesvis uten annet å gjøre enn å pumpe morsmelk og se han ligge i det blå lyset [emoji26]

Med andre babyen blei jeg i 3 dager etter KS. Null problem med amming med noen av dem, så det burde vel gå greit denne gangen også [emoji4]

MEN en ting jeg SKAL ha med i bagen er brystpumpe! «Luksusproblem» med enorme mengder melk er ikke gøy på sykehus når man må grine seg til å få låne brystpumpe [emoji85] Også kommer de med en bitteliten flaske på 50 ml... [emoji849]

Vet altfor lite om dette... skal spørre jordmor ved neste kontroll. Eneste legen sa at det var en litt større sjanse for infeksjon hos barnet, og at fødeavdelingen var informert.. men leste at så mye som 30% av fødende kvinner har dette, men at ikke alt blir oppdaget fordi man ikke rutinetester for det, så de må jo ha rutiner rundt det tenker jeg...

Jeg regner med det er GBS dere mener. Eneste forskjellen er at du starter med Ab iv når du er i fødsel og frem til du har født :)

Jeg regner med det er GBS dere mener. Eneste forskjellen er at du starter med Ab iv når du er i fødsel og frem til du har født :)

Men hva regnes som fødsel? Når vannet har gått? Og skal man dra tidligere inn til sykehuset enn andre som ikke har gbs?

Vil bli så lenge som overhodet mulig! Førstegangs og meget usikker, så kommer til å trenge mye veiledning og støtte. Er også streptokokkB positiv, så regner med at lille må testes de første dagene og litt fremover.

Hvis du har fått påvist GBS i urinen vil du sannsynligvis få antibiotika iv under fødselen. Hvis babyen er frisk og rask vil den ikke sjekkes for noe, men observeres sammen med deg på barsel. Man er selvsagt svært obs på evt tegn til infeksjon hos babyen (irritabel, stiv i kroppen, spiser dårlig, forhøyet temp)

Jeg er førstegangs, så vil gjerne være der så lenge som mulig. Ulempen med sykehuset jeg skal føde på er at de fleste havner på 3/4 mannsrom :shifty: Så kan hende jeg drar hjem litt tidligere om det blir mye leven på rommet.

Om alt går like bra som sist: ikke lengre enn jeg må.
Den gangen var pappan med meg de 3 dagene på barsel, men denne gangen blir jeg alene, så blir nok å kjenne raskt på hjemlengselen til guttene mine.

Det finner jeg ut av når den tid kommer :-) Tiden etter fødsel kan bli alt annet enn man har forestilt seg. Enkelte er i god form og vil hjem med en gang, andre ønsker mer veiledning og ro i kroppen før man drar hjem. Spent på hvordan jeg vil føle det denne gangen :-)

Jeg aner ikke, alt kommer an på hvordan alt går. Hvis alt går fint og jeg må dele rom meg flere andre vil jeg nok raskere hjem enn om jeg får enerom/familierom feks. Vil også kjempe for å få amming på plass, og håper jeg får god hjelp til dette før vi må hjem. Pakker vel for noen netter og tar det litt på sparket. Vil jo raskt hjem til 3 åringen også!

Fikk frostanfall et par dager etter fødsel de forrige to svangerskapene, så vil i det minste være til dette er overstått siden det er litt skremmende når hele kroppen begynner å riste ukontrollert. Legen min forklarte at det ofte kommer pga bakterier i blodet, og det stort sett går over fort, men når man ikke vet hva det er kan det skremme vettet av en. Man bare begynner å fryse så man kjenner det inn til beinet, og så begynner hele kroppen å riste. Regner med det kommer denne gangen også, så da vil jeg ha blodtrykksmåler etc i nærheten. Av erfaring fra første gang tok jeg med meg ullsokker, ekstra varm genser og egen varmepute (med initialer påskrevet slik at de visste at den var min) i fødebagen, og dette var gull verdt! Man får ofte en varmepute på sykehuset når man har behov for det, men eg var så kald at jeg måtte ha både på bena og på magen etter frostanfallet, så var glad jeg hadde med en ekstra selv. Det er det første jeg hiver i bagen denne gangen også. For min del tar jeg utgangspunkt i tre dager, men kommer frostanfallet første dagen kan det fort være at jeg reiser hjem tidligere.

Vil være så lenge som mulig, var 5 dager med første og 3 med andre. Håper ihvertfall på 3, er så deilig å slappe helt av med den lille, uten å føle på at man bør gjøre noe med de andre barna, husarbeid eller lagr mat [emoji72]

Sist dro jeg hjem etter 2 netter, og tenker noe av det samme nå. Ihvertfall til alt av prøver osv er tatt.

Kommer an på formen og om jeg får enerom. Men i utgangspunktet minst mulig. Reist hjem etter to dager de andre gangene. [emoji4]

Back
Topp