Hvor langt

Hva er det som kan være unormalt når man har høyt mål?
I uke 12 fant ikke legen hjertelyden så vi måtte bruke ultralydapparat, da lå babyen allerede oppe med navlen min. Er 2. gangs om det har noe å si :)
Jeg er bare nysgjerrig :)

Normalen er det grønne feltet på skjemaet, den røde streken er gjennomsnittet. Jeg er godt utenfor begge deler, veide 65 kg før jeg ble gravid og veier 70 kg nå, 18 uker i mårra. De har sjekket fostervannsmengde og alt men ingenting viser seg unormalt annet enn at livmoren er større enn vanlig. Det er en gjengs ting med flergangsfødene, for livmoren husker tidligere svangerskap og vokser litt fortere, ofte flater det ut etterhvert, eller så er man bare en av de som får store mager uten at det er noe grunn for det :)

Med nr.1 ble siste krysset i uke 39 satt utenfor skjemaet, og hun ble født på termindagen.

Jeg har innsett at flodhest er min tittel hver gang jeg er gravid :p
 
Normalen er det grønne feltet på skjemaet, den røde streken er gjennomsnittet. Jeg er godt utenfor begge deler, veide 65 kg før jeg ble gravid og veier 70 kg nå, 18 uker i mårra. De har sjekket fostervannsmengde og alt men ingenting viser seg unormalt annet enn at livmoren er større enn vanlig. Det er en gjengs ting med flergangsfødene, for livmoren husker tidligere svangerskap og vokser litt fortere, ofte flater det ut etterhvert, eller så er man bare en av de som får store mager uten at det er noe grunn for det :)

Med nr.1 ble siste krysset i uke 39 satt utenfor skjemaet, og hun ble født på termindagen.

Jeg har innsett at flodhest er min tittel hver gang jeg er gravid :p

Ja så det er ikke noe annet enn at magen er stor liksom? Det er ikke noe annet som er farlig liksom? :)
Lå over den grønne streken i forrige sv.skap jeg også, resultatet var en stor gutt. Denne gang ser jeg allerede ut som jeg er dagsventende så spent på hva målene sier nå :p
Hvordan måler de fostervann?
 
Ja så det er ikke noe annet enn at magen er stor liksom? Det er ikke noe annet som er farlig liksom? :)
Lå over den grønne streken i forrige sv.skap jeg også, resultatet var en stor gutt. Denne gang ser jeg allerede ut som jeg er dagsventende så spent på hva målene sier nå :p
Hvordan måler de fostervann?

Her har de vært 3460g/53cm, 2750g/48cm og 3200g/51cm, og likevel har magen vært mye større. Ikke noe farlig, iallfall ikke som de har funnet til nå :)

Fostervann måler de ved ultralyd, der ser de mengen på et vis :) Men dersom ikke lege eller jm sier noe på det, ser de heller ingen grunn til å sjekke det noe mer dersom både du og barnet via vanlig ul ser friske og fine ut :)
 
Fikk min første merkbare kynner på morgenkvisten idag :) Og da kjente jeg livmora helt opp til navlen. 17+1 :D
 
Den er over navlen. 19 uker på mandag eller tirsdag.
 
Back
Topp