Hvor langt har dere kommet med innkjøpene av utstyr?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har egentlig ikke kjøpt så veldig mye enda. Har kjøpt litt klær i de minste størrelsene og har fått en god del arveklær av noen jeg kjenner :-)

Til nå har jeg kjøpt inn:
Stellebord
Bilstol + isofixbase (fått gratis)
Sprinkelseng (fått gratis)
2 dyner en til vogn og en til seng
2 dynetrekk til vogn og seng
1 helseteppe
6 kosekluter/gulpegluter
En del klær (bodyer, pysjamaser, sparkebukser osv.) i str. 50-74, mye av det er arvet.

Ikke så veldig mye ting enda, men det kommer seg ihvertfall :-) samboeren min vil handle alt på en gang, men for meg blir det uaktuelt for da blir det vanvittig mye penger som skal ut på en gang.. jeg kommer til å kjøpe litt og litt for at det ikke skal bli så mange tusen jeg må ut med på en gang, og kommer da til å kjøpe mye når han ikke er med for da slipper jeg mas :-)

Hvor langt har dere kommet med innkjøpene til den lille? Har dere mannen med når dere skal handle inn, eller gjør dere det uten han?

Hittil så har vi:

Seng
Vippestol
Tøybleier
Kluter
Litt klær

:)

Handler de store tingene sammen :)

Her har jeg handlet inn det meste til nå, men samboere vil gjerne være med når vi handler resten etter jul. Har handlet inn litt, men håper og regner med vi får litt til jul;) Ellers blir resten handlet inn på nyåret:)

Til nå har vi handler inn:
* Bilstol med isofixbase (brukt)
* Vippestol (brukt)
* Bæresele (brukt)
* Lammeskinn til vogna
*2 helsetepper
*Vognleke og kosedyr
*Vaske- og gulpekluter
* 3 dynetrekk str 65×80
*Endel klær str 50-62 (bodyer, pysjer, bukser, ull- og bambusklær)
Ellers har den kommende mormoren strikket heldress, jakke og bukse, og ulltepper :)

Gleder meg vanvittig til å handle inn resten og ha alt i hus:D

Til nå har vi kjøpt
* bilsete + isofix
* bæresele
* litt klær i str 50

Grunnen til at vi ikke har kjøpt så mye enda er at vi har brødre som er ferdig med unger (skal ikke ha flere) som har mye utstyr vi skal få.. må se på det i jula og få en oversikt over hva vi trenger forno mer :-)

Har til nå:
Sprinkel seng (brukt)
Vugge (brukt)
Vogn (brukt)
Stellebord (brukt)
Strikket 2 ulltepper, og kjøpt 1 helsepledd.
Kjøpt e del brukte klær i str 50 og 56, og kjøpt et par nye plagg på salg i 62/68 :)
Føler enda vi mangler myyyye.. Som dyner, bilstol, stellematte, stelleprodukter, og litt mer klær!

Har kjøpt
vogn og bag
bambusklær
tøybleier
caboo

Har seng fra før og dyner og en del klær siden vi får gutt nummer 2 :-)

Har til nå:
Sprinkel seng (brukt)
Vugge (brukt)
Vogn (brukt)
Stellebord (brukt)
Strikket 2 ulltepper, og kjøpt 1 helsepledd.
Kjøpt e del brukte klær i str 50 og 56, og kjøpt et par nye plagg på salg i 62/68 :)
Føler enda vi mangler myyyye.. Som dyner, bilstol, stellematte, stelleprodukter, og litt mer klær!
-30% på alt av barneting hos KID nå hvis du skal kjøpe dyner, dynetrekk osv. :-) jeg kjøpte to albert fiberdyner helårs i dag til vogn(65x80cm) og seng(80x100cm) og betalte ca. 315 til sammen for begge dynene :-) bare et tips :-)

-30% på alt av barneting hos KID nå hvis du skal kjøpe dyner, dynetrekk osv. :) jeg kjøpte to albert fiberdyner helårs i dag til vogn(65x80cm) og seng(80x100cm) og betalte ca. 315 til sammen for begge dynene :) bare et tips :)
så bra :) kommer til å kjøpe dyne på sparkjøp.. (billige der). Har en del sengetøy heldigvis :) en trenger nok i 80/100. :p Liker tilbud .

Har til nå:
Vugge
Bilstol +base
Masse klær etter storesøster
Små ting som gulpekluter klær osv har eg ikje begynt å kjøpa ennå. Men blir nokk ein del på januarsalget :-) ska se etter vogn også i januar.

Jeg har tatt det ganske med ro, og har tenkt å ordne ting til nyåret. Til nå har vi barneskuvsenga som jeg hadde da jeg var liten, vugge som har gått i generasjoner i familien min, litt klær og en kommode som vi skal ha stellematte på. Har også fått tak i babysete for å ha på tripp-trappstolen, og sengesett.

Var i hentet ting vi fått brukt i helgen:
-vogn bruk + vogn dyne
-vippestol brukt
-seng brukt
-babyskydd

Kjøpt nytt:
stelledyne
Trip trapp + babysete
Ammepute
Dyne pute 80*100
Babynest
Litt klær i str 50-56
Helse teppe
Underbart lekteppe fra newbie

Ja det var nok de, var jo en del når jeg tenker etter :D mangler jo stelle ting og stellebord, mer klær osv osv..
Men de blir lengre fram. Må bromse meg litt ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal kjøpe inn ny babycall og evt. ny seng. Har resten fra før. Ikke kjøpt noe enda, mer enn nok utgifter før jul uansett.

føler de fleste har kommet så langt jeg... hehe
jeg har:
*sprinkelseng (lillebroren min sin-snart ferdig med den)
*kjæresten lager seng for å ha på stua (ferdig snart tror jeg)
*dyner + sengesett
*får vogn av svigers snart
*barnestol isofix
*litt klær (fått brukt)
*bleier (søstra mi fikk til go)
*flasker (fått etter tantebarn)

Har ikke handlet så mye enda vi, samboer synes det er så tidlig enda :p

Har kjøpt:
Vugge med sengehimmel
Dyne og sengesett til vugge
Og det er vell alt :p

Skal til IKEA på torsdag så da tenkte jeg å kjøpe sprinkelseng der, og kanskje stellebord hvis jeg finner ett jeg liker :)

jar det litt sånn vi også! bortsett fra senga vi lager har vi faktisk ikke kjøpt noe selv enda.. bare fått ;) men greit det også da.. blir vel dyrt nok til syvende og sist uansett..:D

jar det litt sånn vi også! bortsett fra senga vi lager har vi faktisk ikke kjøpt noe selv enda.. bare fått ;) men greit det også da.. blir vel dyrt nok til syvende og sist uansett..:D
Ja det er veldig greit å få ting :-) i starten tenkte jeg at jeg ville ha alt nytt, men så fikk vi bilstol+base(brukt) gratis, kjøpte stellekommode brukt og fikk senga til lillebroren min + masse klær som vi har fått arvet :-) merker jeg er veldig glad og takknemlig for det vi har fått til nå da :-) og det blir jo dyrt nok med alt det andre som skal handles inn :-)

Jeg har egentlig ikke kjøpt så veldig mye enda. Har kjøpt litt klær i de minste størrelsene og har fått en god del arveklær av noen jeg kjenner :-)

Til nå har jeg kjøpt inn:
Stellebord
Bilstol + isofixbase (fått gratis)
Sprinkelseng (fått gratis)
2 dyner en til vogn og en til seng
2 dynetrekk til vogn og seng
1 helseteppe
6 kosekluter/gulpegluter
En del klær (bodyer, pysjamaser, sparkebukser osv.) i str. 50-74, mye av det er arvet.

Ikke så veldig mye ting enda, men det kommer seg ihvertfall :-) samboeren min vil handle alt på en gang, men for meg blir det uaktuelt for da blir det vanvittig mye penger som skal ut på en gang.. jeg kommer til å kjøpe litt og litt for at det ikke skal bli så mange tusen jeg må ut med på en gang, og kommer da til å kjøpe mye når han ikke er med for da slipper jeg mas :-)

Hvor langt har dere kommet med innkjøpene til den lille? Har dere mannen med når dere skal handle inn, eller gjør dere det uten han?
Jeg har kjøpt vogn, bilsete og lekegrind alt brukt og i god stand :) har kjøpt hus som vi flytter i februar så da kjøper vi resten da :)

Jeg har med mannen på babyshopping, tror han synes det er like kos som meg :)

Vi har til nå:
- Stellekommode
- Stellemadrass med egen håndduk fra kommende oldeforeldre
- Håndduk med hette x1
- Gulpekluter x5
- Klær i str. 56-74 (forventer stor baby, haha) som vi har kjøpt og fått i gave
- Siklesmekke x2
- Kosedyr x2
- Noen rangler og andre leker som vi har fått i gave.
- Ammeinnlegg i ull + engangsinnlegg
- Flere stelleprodukter (kom over et salg på apoteket 40%)
- Smokk med navn + vanlige
- Sengetøy x1
- Flaske x2

I tillegg er bestemor og oldemor i gang med strikkeprosjekter. Tror det er de gavene jeg setter mest pris på:)

Ble litt sjokka over hvor mye vi har allerede, men mangler de fleste "store" tingen:p

Back
Topp