Hvor langt er jeg på vei?

ingrid.

Første møte med forumet
Jeg er førstegangs gravid og usikker på hvor langt jeg er på vei.
Jeg hadde en spontanabort i oktober (begynte å blø 17. oktober etter litt spotting i noen dager).
Fikk ny positiv graviditetstest 17. november.

Testet hcg på tirsdag morgen (hcg nivå ca 10000) og onsdag ca kl 15 (hcg nivå ca 15000) .
Vil bestille tidlig ultralyd privat for å kanskje vite litt mer hvor langt jeg trolig er på vei, men vet ikke når jeg kan bestille?

Det er kjempebra at HCG-verdiene dine stiger som de skal! Når det gjelder tidlig ultralyd, så kan de fleste se noe nyttig fra uke 6–7, altså når HCG begynner å være høyt nok til at det faktisk vises et embryo og helst hjerteslag. Med HCG-nivåene du har nå kan det godt hende du er i det området allerede. Jeg ville sagt at du trygt kan bestille time nå, og gjerne få den om 1–2 uker for å være sikker på at det er noe å se og at du slipper unødvendig bekymring.

Tenker om du bestiller UL ila neste uke, bør du kunne se nok til å få indikasjon om hvor langt du er på vei. Ved positiv test var du nok tidligst 3 uker på vei, men sikkert nærmere 4 uker.
Dvs, du er minst 6 uker på vei, men sannsynligvis nærmere 7 uker. Om du får time litt sent i neste uke, så tipper jeg du vil få et godt estimat og se evt hjerteslag.

Det er kjempebra at HCG-verdiene dine stiger som de skal! Når det gjelder tidlig ultralyd, så kan de fleste se noe nyttig fra uke 6–7, altså når HCG begynner å være høyt nok til at det faktisk vises et embryo og helst hjerteslag. Med HCG-nivåene du har nå kan det godt hende du er i det området allerede. Jeg ville sagt at du trygt kan bestille time nå, og gjerne få den om 1–2 uker for å være sikker på at det er noe å se og at du slipper unødvendig bekymring.
Tusen takk for svar! Vil jo helst at det skal være mulig å se noe ja! Skal måle HCG igjen i morgen! Men da ser jeg om jeg finner noe ledig om en ukes tid, så håper jeg at jeg får litt bedre svar på hvor langt jeg er på vei!
Tenker om du bestiller UL ila neste uke, bør du kunne se nok til å få indikasjon om hvor langt du er på vei. Ved positiv test var du nok tidligst 3 uker på vei, men sikkert nærmere 4 uker.
Dvs, du er minst 6 uker på vei, men sannsynligvis nærmere 7 uker. Om du får time litt sent i neste uke, så tipper jeg du vil få et godt estimat og se evt hjerteslag.
Tusen takk for svar! Jeg håper jeg nærmer meg uke 7, men er litt redd for jeg tror jeg er lenger enn jeg er og bli skuffet! Bestiller en time om ca en uke, så håper jeg at de kan se hjerteslag og vurdere hvor langt jeg er på vei!

Back
Topp