Hvor langt er jeg på vei?

ingrid.

Første møte med forumet
Jeg er førstegangs gravid og usikker på hvor langt jeg er på vei.
Jeg hadde en spontanabort i oktober (begynte å blø 17. oktober etter litt spotting i noen dager).
Fikk ny positiv graviditetstest 17. november.

Testet hcg på tirsdag morgen (hcg nivå ca 10000) og onsdag ca kl 15 (hcg nivå ca 15000) .
Vil bestille tidlig ultralyd privat for å kanskje vite litt mer hvor langt jeg trolig er på vei, men vet ikke når jeg kan bestille?

Det er kjempebra at HCG-verdiene dine stiger som de skal! Når det gjelder tidlig ultralyd, så kan de fleste se noe nyttig fra uke 6–7, altså når HCG begynner å være høyt nok til at det faktisk vises et embryo og helst hjerteslag. Med HCG-nivåene du har nå kan det godt hende du er i det området allerede. Jeg ville sagt at du trygt kan bestille time nå, og gjerne få den om 1–2 uker for å være sikker på at det er noe å se og at du slipper unødvendig bekymring.

Tenker om du bestiller UL ila neste uke, bør du kunne se nok til å få indikasjon om hvor langt du er på vei. Ved positiv test var du nok tidligst 3 uker på vei, men sikkert nærmere 4 uker.
Dvs, du er minst 6 uker på vei, men sannsynligvis nærmere 7 uker. Om du får time litt sent i neste uke, så tipper jeg du vil få et godt estimat og se evt hjerteslag.

Back
Topp