Hvor langt er du på vei, og hva har du gjort klart?

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
1. mai i morgen, og nå nærmer det seg jo terminmåneden vår med stormskritt! Her begynner jeg å kjenne litt på "presset" om å ha ting klart, mens samboeren er mer på at det enda er goooood tid igjen. Hva har dere andre gjort klart? Fått i havn alt nødvendig utstyr? Ordnet soveplass, stelleplass, etc.? Hva føler dere må være på plass før fødsel, og hva tenker dere kan vente til tiden etterpå? :)

35+2 :) Så og si alt klart! :P mangler småting som må vaskes og slikt, og fødebagen er bare 80% ferdig, men alt det viktigste er på plass :)

35+2 jeg også, jeg er nesten ferdig med å vaske babytøy. Og det er alt som er klart[emoji23]

Nå er det to måneder til termin i dag, så jeg har jo bedre tid enn mange av dere andre. Jeg har vasket de klærne vi har fra før, i str 50 og 56. Er det en gutt, må vi handle litt etter fødsel. Sengetøy, kluter og tepper ligger klart til vask. Vogner og vugge er klart, må bare vaske over, bedside crib'en er klar, men stelleplass er ikke helt på plass, har kjøpt stellebord, men må gjøre om litt på badet. Synes ikke det haster.

For min del er det viktig at bilstol (vi har, men skal kjøpe en til, slik at vi har i begge bilene), soveplass, vogn og klær er på plass. Har ei liste over hva som mangler, så skal prøve å få unnagjort litt denne uken. Sist var vi på shopping den dagen vi kom hjem fra sykehuset. ;-)

35+3. Vaska klær og begynte på fødebagen i helga. Har igjen å montere seng, vaske sengetøy og gulpekluter, bytte bag på vogna, finne fram babynest og bæresele i boden. Og sikkert mye annet jeg har glemt.

Mangler seng og stelleplass så er alt på plass. Fødebagen har jeg ikke tenkt på er 32+5 i dag.

Får så tett kontroll på kk, at jeg får nok litt beskjed når det nærmer seg.

34+1 og skulle fikse klærne, og fødebagen i helgen. Det ble det ikke noe av gitt :joyful:
Prioriterte kjæreste tid, og familietid med de to minste:smug: De store var ikke hjemme.

Jeg skal fikse noe av det nå i uka, og resten i helgen som kommer. Fikse noen ting til meg som truser, og greie bind/bleier til renselsen.

Må i gang med vasking av babytøyet som er nytt, og det lille jeg fant på loftet :)

Ellers så er dem store tingene til Lille på plass.

35+2 og har vel litt små ting igjen. Stellematte og ting som skal være med i fødebaggen.
Handle inn det jeg trenger til oppholdet etter fødsel av bind og de sexy nettingtrusene...
Ellers så er jeg veldig avslappet til det hele.

Eneste jeg kjenner på er vel barnepass til mine to gutter. Har ikke en familie, som er hjelpsom og ser det meste som ork...så har noen venninner som har sagt seg villig til hjelpe.

35+2

Nesten alt er klart faktisk.

Fødebagen er så godt som ferdigpakket.
Vi har fått opp stelleplass på begge bad.
Vogna er klar.
Tripp trapp til lillebror er i hus.
Satt opp seng (mangler å re opp, det skjer nok ikke før vi kommer hjem fra føden).
Klær er vasket opp og lagt på plass i kommoder og skap.
Bæretøy er funnet frem.

Mangler litt småtteri til stelleplassene bare, en god salve, engangsvaskekluter, bleier osv.

Edit: Huset må vaskes! Det er delvis satt bort til en polsk kjenning av meg, som vasker litt rundt om.

31+5 og fikk vogn i hus i går!
Har kjøpt ny tripp trapp og en vår/sommerpose til vogna, skal hente det på posten i dag.

Har kjøpt litt klær, og plukket frem klærne fra storebror i 50 og 56.

Skal låne bedside crib av en venninne, så må få hentet den. Må også plukke frem og gjøre klart alt annet vi har stående på loft og i kjeller - stellebord, vugge, vippestol etc.

Har skrevet fødebag-liste.

Har strikket en romper, en kyse og en heldress. Har noen flere strikkeprosjekter planlagt.

Føler jeg er i veldig god rute, med tanke på at det fortsatt er to mnd til termin.

31+0♡, mangler bare vugga som er til lakking. Ellers er alt vasket og står klart <3.
Venter en pakke fra princess i posten med laken,koseteppe å noe småting. Stellebaggen til sykehuset er klar.
Har ikke fått pakket ferdig fødebaggen min ennå da det er endel jeg ikke kan legge i baggen ennå, men det meste ligger klart til å ha oppi♡ Gleder meg noe helt syyyykt mye!!

33+2 .. Mangler bare bilstol. Alt tøy og sengetøy er vasket. Må gjøre alt klart nå før eksamensperioden begynner..

35+3 og ikke så mye klart [emoji85]

Har både bedside crib og stellebord, men mangler å sette det opp. Har vasket sengetøy og håndkler, men ingen klær. Ikke pakket fødebag. Må finne frem og vaske bagen til vogna, leandervugge osv. Må også få kjøpt bilstol.

Planen er å gjøre litt innimellom fremover, og fullføre når jeg går ut i perm om under 2 uker. I tillegg må vi bli ferdig med oppussing av stue. Jeg håper ikke lillesøster har tenkt til å komme så mange dagene før termin [emoji28]

Høres ut som alle er i gang med forberedelsene i alle fall. :happy: Og så litt variasjoner på hvor godt i gang en er. :p

Jeg er 34+2 og alle klærne er vasket, og strl 50 og 56 er lagt i kommoden. Stellematter er klare, barnevognene (ja, flertall *kremt*) er klare, bilstolbasen er satt i bilen og fødebagen er sånn ca påbegynt. Og i dag ble senga skrudd opp, og vi har fått sjekka at den passer perfekt ved siden av vår høydemessig, så da trenger vi ikke tenke på bedside crib. :) Mangler å henge opp stellebordet på badet, men det er noe jeg føler ikke haster så veldig. Går fint an å stelle på matte på gulvet første tiden. Dog, om jeg må ha KS så er det greit å ha det litt opp i høyden tenker jeg. Men tenker det er god nok tid å henge det opp i pinsehelga eller deromkring. Har to vognposer, en easygrow lite og en tinkafu i lammeull (innerdyna kan tas ut så kan brukes hele året).

Strikker på hentesettet nå, håper å få det ferdig FØR fødselen men det ser nesten litt mørkt ut så treigt som det går. :knegg:

Har ikke noe soveplass i stua da, men er på vei et babynest i posten + at vogna sikkert blir brukt endel. Er litt spent på om jeg får en hjemmesnekra vugge av faren min jeg også, slik søsteren min gjorde da hun fikk førstemann. Forventer det ikke, da helsa hans har vært alt annet enn bra. Men hadde vært veldig koselig i alle fall. :)

35+3 - bare fem uker til termin!! Det meste er kjøpt inn, mangler bare noen få småting. Har vasket en del av klærne, men har igjen vask av sengetøy og tepper. Vi har ikke kjøpt så mye klær, men vi har så vi klarer oss, også arver og får vi masse nå i innspurten. Har også fått maaaasse strikkeplagg, så lille skal nok bli fin :) Ser vi at det blir for lite bodyer eller strømpebukser i nyfødtsize får vi heller sende papsen på shopping senere.

Også har vi akkurat overtatt nytt hus, så de neste ukene skal gå i klargjøring av huset for oss alle tre <3

Jeg er «bare» 32+5. Mangler madrass til seng vi har arvet, stellebord til badekaret. Noen småplagg. Orker ikke å dra på et senter om dagen. Men det er ingen hast tenker jeg, ordner seg alltid :)

33+5, vi har fått på plass seng, vugge, bilstol, stellematte, litt bleier fra babypakkene, babynest vi har fått lånt, de minste klærne er vasket og lagt på plass i kommode, egentlig det meste av dill også. Gjenstår egentlig bare å få en full oversikt, samt rydde klart, for nå er det bare kaos i alt, Hehe! men er nå innlagt for tredje gang, så det går ikke fort fremover.
Har fått laget liste til fødebag for både meg, far og lille siden jeg får enerom slik at far kan være tilstede mest mulig etter fødsel på grunn av alvorlig svangerskapsdepresjon med fare for utvikling av fødselsdepresjon.
Fikk i dag vite at om han ikke har kommet av seg selv til termin vil jeg bli satt i gang :)

Jeg er «bare» 32+5. Mangler madrass til seng vi har arvet, stellebord til badekaret. Noen småplagg. Orker ikke å dra på et senter om dagen. Men det er ingen hast tenker jeg, ordner seg alltid :)
Jeg har ikke energi til å gå på shopping for tiden, så jeg har handlet absolutt alt på nett de siste månedene. Men nå begynner det å føles vedig langt å gå for å hente pakkene også. Det er sikkert 200 meter, så er liksom også for kort til å kjøre...

32+3[emoji173]️ Barnerommet er malt, og egentlig ganske klart (bygd nytt hus, så var ikke noe vits å vente med det)[emoji4] Ellers så har vi alt av utstyr siden det er barn nr 2, men har begynt å sortere i de minste str og vaske litt klær[emoji7] Begynner i ny jobb til onsdag, så regner med å være ganske zombie de neste 5 ukene før permisjon[emoji28] Må få handla inn ammebher og sånn da, pluss ting til fødebagen[emoji1360]

Back
Topp