Hvor langt er du på vei, og hva har du gjort klart?

35+4 i dag og har vasket alle babyklærne, sengetøy, bæretøy osv og lagt det på plass i kommoden. Fant ut vi mangla laken til vogna og stuekurven, det kjøpte vi i dag. Finner frem seng, vogn og bilsete når det nærmer seg..
Fødebagen og bager til storesøstrene pakker vi også senere..

35+0 idag og har vuggen og bedsiden klar. Må vaske dyne, nest og gå igjennom klær etter storebror. Har bilstol, men trenger ekstra med baser. Ellers har vi det meste vi trenger, det må bare finnes frem. Har ikke pakket fødebag, men skrevet detaljert liste:) Vi flytter 3 uker etter termin og er i salgsprosess her vi bor nå, så stellebord og alt mulig stæsj er ryddet bort til etter visning. Så bare hun holder seg inne til etter visning om 2 uker, så må jeg speede opp med alt som skal fikses da:) Pga at vi skal selge har vi innredet et lite lillesøsterrom for syns skyld!

301Soverom.jpg

Uke 33 i dag. Har ikke gjort noe klart.
Har kjøpt inn litt klær.
Må kjøpe vugge og sy babynest. Må kjøpe ny seng til en av storebrødrene slik at babyen kan få sprinkelsengen etter 2åringen som har begynt å klatre ut.

Gjør sikkert alt i siste liten som alltid.

Har vogn og bilstol.
Må kjøpe ny bil :)

Jeg har ikke energi til å gå på shopping for tiden, så jeg har handlet absolutt alt på nett de siste månedene. Men nå begynner det å føles vedig langt å gå for å hente pakkene også. Det er sikkert 200 meter, så er liksom også for kort til å kjøre...
Jeg har 800 meter til butikken jeg må hente pakker på, helt uaktuelt å gå:hilarious: Er så sliten om dagen..

31+6 i dag. Vi flyttet inn i nytt hus i går, og har kun rukket å montert sprinkelsengen på barnerommet, selv om den ikke skal brukes med det første.

Alt til fødebagen er kjøpt inn, og pakket ned. Det eneste som ikke er pakket er klær til meg og samboeren. Og snacks da.

Mangler kun stellebord, madrass til sprinkelseng, bilstol og bedside crib.

Klærne tenkte jeg å vaske når det nærmer seg og stellebordet med skuffer i er montert ☺️

34+3 idag.
Har vaska kle å lagt i kommode (dei få 'jenteklea' me hadde..) og stellebordet blei aldri skrudd nedatt, er vegghengt.
Alt anna babyutstyr har svigerbror min og kjæresten fått lånt. Håpa at me kan hente alt 18 mai[emoji106]

35+1 og ferdig med alt, må bare henge opp vuggen :) nå kan hun bare komme.

34+2 og mangler en del enda men har det som er mest viktig[emoji4]
Vurderer å begynne å pakke fødebag men er mer opptatt av å vaske og rydde[emoji849][emoji23]

32+0 idag. Holder på å vaske klær, men det er stort sett det eneste jeg orker i løpet av en dag.. Vi har alt vi trenger av klær, men mangler en del utstyr. Mangler base til bilstolen, stellebord og soveplass. Vi har bed side crib og vugge til stua, men begge deler må hentes hos besteforeldre som er et stykke unna. Har ikke begynt å tenke på fødebag, men når jeg tenker på det nå må jeg nok handle noe før den kan pakkes.. venter nok noen uker, stresser ikke med det når det er såpass lenge til termin for min del :)

32+2 og her er alt klart :)

Jeg skal pakke fødebagen på nytt i kveld (den har vært pakket en stund, men må pakke babytøy og litt til mannen :) )

Uke 34+6, har det meste klart bortsett fra bind til fødebagen. Har ikke pakket den helt ferdig enda heller. Og mannen har ikke pakket noe til seg. Vi har kjøpt ny bil, da vi måtte opp i 7seter. Har ordnet stelleplass, arvet seng og masse klær. Trenger kanskje en stellematte til badet oppe da. Har kjøpt vogn og de to første bilsetene med base. Har babybadekar og tripp trapp stol med babysete.. bleier og kremer og salver og kluter osv. Har kjøpt babynest. Må vaske sengesett og laken, og vasker kanskje noen av klærne på bytt, det gjør jeg når perm starter tenkte jeg!

36+1
Det meste er på plass

Fått opp stelleplass.
Vogna er klar.
Tripp trapp stol med new born seat er i boks
Satt opp seng, red opp
Klær er vasket opp og lagt på plass i kommoder og skap i str 50 å 56.
Bæretøy.
Badebalje
Bilstol må bare monteres i bilen
Vippestol
Lekgrind i stuen er satt opp( vi har hund)

Mangler å handle inn litt små ting til meg som bind, ammebh og nye badesko, litt små ting til stelleplassen.
Fødebagen må og pakkes
Og så må jeg vaske huset å få noe i fryseren til besøk etter fødsel.

Er i uke 36. Ryddet bort alt av vintertøy og vintersko. Vasket ut kjøkkenet. Vasket alt av babytøy, tekstil i vogn og madrass, tepper, bæresele, bamser, madrasser, sengekant og sengetøy++, skrevet liste for fødebag. Mangler å pakke fødebag, skrive fødebrev, vaske vår rammemadrass, vaske balkong og vindu..

Uke 34+0, og har ikke gjort annet enn å hente ned nødvendig utstyr fra loftet. Har en vaskejobb foran meg og en del som må rigges i stand. Fødebagen har jeg heller ikke begynt på, men jeg stresser ikke :)

35+2 i dag :) og føler egentlig at ingen ting er klart :D har fått handlet barnevogn, stellebord med utstyr, babytøy, bilsete. Men må vel begynne å tenke på å hente vugga, vaske og klargjøre, hente babypakker etc :p

35+0 idag og har vuggen og bedsiden klar. Må vaske dyne, nest og gå igjennom klær etter storebror. Har bilstol, men trenger ekstra med baser. Ellers har vi det meste vi trenger, det må bare finnes frem. Har ikke pakket fødebag, men skrevet detaljert liste:) Vi flytter 3 uker etter termin og er i salgsprosess her vi bor nå, så stellebord og alt mulig stæsj er ryddet bort til etter visning. Så bare hun holder seg inne til etter visning om 2 uker, så må jeg speede opp med alt som skal fikses da:) Pga at vi skal selge har vi innredet et lite lillesøsterrom for syns skyld!

Vis vedlegget 255892

Hvordan vasker du babynestet...? [emoji85]

Back
Topp